Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Hypern

ScanFlyer Rusty
Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Tydelig at det er priskrig mellom de to sandkasseselskapene på OSL nå. Bangkok feks er megabillig og alt under 4k må regnes som en veldig god deal.

Re: Emirates - tilbud 2014-2015

Tydelig at det er priskrig mellom de to sandkasseselskapene på OSL nå. Bangkok feks er megabillig og alt under 4k må regnes som en veldig god deal.
Kjempebillig, men valgte qatar p.g.a transfertiden ,9 timer å vente i DXB da synes jeg det er bedre med 2 timer i DOH

Men Singapore er ganske grei "kun" 3timer og 30 min transfer på DXB

Veldig rart med tanke på at Terje uttrykkelig fortalte at de ikke ville gå etter BKK pax.....

Veldig rart med tanke på at Terje uttrykkelig fortalte at de ikke ville gå etter BKK pax.....
Hehe er nok ikke Terje som styrer prisene men synes det er rart. Velger nok Emirates i economy. Qatar om det er business

Re: Emirates tilbudstråd

Vil også bruke EK neste år til Asia og DXB hvis fortsatt disse priser... Fordi er nå EK Gold med lounges etc mens gull ...^_^

Hehe er nok ikke Terje som styrer prisene men synes det er rart. Velger nok Emirates i economy. Qatar om det er business

Så er spørsmålet om Ethiad også kommer?
Da blir det billige turer og færre transfer i FRA/LHR/CDG osv....

Terje styrer heller ikke markedet eller faktum at det for Emirates er bedre og få betalt lite enn ingenting for et sete

Kjempebillig, men valgte qatar p.g.a transfertiden ,9 timer å vente i DXB da synes jeg det er bedre med 2 timer i DOH

Hvordan er det mulig? Emirates har vel 5 eller 6 daglige til BKK og OSL flighten kommer inn til DXB med "hovedbølgen", så med mindre DXB-BKK er utsolgt så virker det rart

Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Det blir spennende å se fortsettelsen og hvem som taper mest på dette, sandkasseselskapene spiser nok en god del av kaka til østen.

Da jeg reiste OSL-BKK med Thai for et par uker siden virket det som business class var nesten full, men det så ut som det var relativt god plass i økonomi.

Det blir spennende å se fortsettelsen og hvem som taper mest på dette, sandkasseselskapene spiser nok en god del av kaka til østen.

Da jeg reiste OSL-BKK med Thai for et par uker siden virket det som business class var nesten full, men det så ut som det var relativt god plass i økonomi.

Thai har alltid lavt belegg i ECO fra Skandinavia fra september til ut i November.

Tror nok neppe EK sjefen i Norge lyver....
Poenget er at de ikke vil ha de store massene til BKK.
At det er billige priser med særdeles dårlige connections og tilgjengelighet, viser jo med all tydlighet at han står inne for hva han har uttalt.

Tror nok neppe EK sjefen i Norge lyver....
Poenget er at de ikke vil ha de store massene til BKK.
At det er billige priser med særdeles dårlige connections og tilgjengelighet, viser jo med all tydlighet at han står inne for hva han har uttalt.

connections er ikke så ille da. akkuratt booket dette i jula

EK0160
Thu
25 Dec 14
13:55 Gardermoen Airport (OSL) 6hr 50min
0 Stops Economy
Boeing 777-200LR
Thu
25 Dec 14
23:45 Dubai International Airport (DXB)

Connection
3 hr 35 min
EK0376
Fri
26 Dec 14
03:20 Dubai International Airport (DXB) 6hr 10min
0 Stops Economy
Boeing 777-300ER
Fri
26 Dec 14
12:30 Suvarnabhumi International Airport (BKK)
RETURNING 08 Jan 15 Bangkok, Thailand to Oslo, Norway
Flight
Depart / Arrive
Time
Airport
Duration / Stops
Class / Aircraft
EK0371
Thu
08 Jan 15
01:55 Suvarnabhumi International Airport (BKK) 6hr 50min
0 Stops Economy
Boeing 777-300ER
Thu
08 Jan 15
05:45 Dubai International Airport (DXB)

Connection
1 hr 30 min
EK0159
Thu
08 Jan 15
07:15 Dubai International Airport (DXB) 7hr 25min
0 Stops Economy
Boeing 777-200LR
Thu
08 Jan 15
11:40 Gardermoen Airport (OSL)

connections er ikke så ille da. akkuratt booket dette i jula

Jöss, se det ja!

Jeg velger imidlertid fortsatt å tro på hva de presenterte som strategi, så jeg tviler på at det er veldig mange gode BKK connections de tillater fra OSL pr avgang. De har jo selv sagt at de tjener mer på Cargo enn å fylle maskinen med Thailand pax til utropspris. Underforstått at de med lavere belegg kompenserer med cargo.

Med Qatar vet jeg at OSL har nest høyest tilgang på SIN business i Europa fra Doha, på avgangene inn og ut av OSL. Tipper vi får litt benchmarking når EK har
Fått satt seg. Mener det kun var Zurich som hadde høyere tilgang.

Uansett, kapasiteten EK har satt inn, må fordøyes.
Prisbildet til Østen vil garantert være påvirket i mange år.

Etihad er nok langt unna ARN og OSL.
Har alltid ment at GOT ville være en god inngang for de i Skandinavia.

Jöss, se det ja!

Jeg velger imidlertid fortsatt å tro på hva de presenterte som strategi, så jeg tviler på at det er veldig mange gode BKK connections de tillater fra OSL pr avgang. De har jo selv sagt at de tjener mer på Cargo enn å fylle maskinen med Thailand pax til utropspris. Underforstått at de med lavere belegg kompenserer med cargo.

Med Qatar vet jeg at OSL har nest høyest tilgang på SIN business i Europa fra Doha, på avgangene inn og ut av OSL. Tipper vi får litt benchmarking når EK har
Fått satt seg. Mener det kun var Zurich som hadde høyere tilgang.

Uansett, kapasiteten EK har satt inn, må fordøyes.
Prisbildet til Østen vil garantert være påvirket i mange år.

Etihad er nok langt unna ARN og OSL.
Har alltid ment at GOT ville være en god inngang for de i Skandinavia.

Jeg tror ogsaa Etihad er et stykke unna de hovedstadsflyplassene i Skandinavia. Konkurransen er allerede stor i disse smaa landene. GOT kan kanskje være interssant ja, det er vel ingen langdistanseruter derfra naa.

GOT har utvilsomt industri og lokal etterspørsel nok til å kunne bære en daglig sandkasse rute. Problemet er nok at GOT lider av samme utfordring som OSL, med dårlige verktøy for å markedsføre seg.

Nå som det ikke lenger er noen hemmelighet lenger, var GOT meget nære å få China Eastern til Shanghai fra April i år. Lokalt næringsliv med Volvo i spissen hadde så godt som sikret 3 ukentlige med 330. Hvorfor det ikke ble noe av i år vet jeg ikke, men jeg tror den fortsatt er varm.

Det ble en liten avsporing....

Troede at nordmænd ALTID valgte Norwegian til Bangkok....De går jo for at være det billigste, men måske tager jeg fejl....
Eller er det fordi de ikke har nok Business eller F-class til jer ??( undskyld jeg er ironisk kunne ikke lad være ) hæ-hæ.
Hilsen Ole

Troede at nordmænd ALTID valgte Norwegian til Bangkok....De går jo for at være det billigste, men måske tager jeg fejl....
Eller er det fordi de ikke har nok Business eller F-class til jer ??( undskyld jeg er ironisk kunne ikke lad være ) hæ-hæ.
Hilsen Ole

DU øker fra 3 til 4 ukentlige på BKK-OSL denne vinteren;)

Men det er vel fordi folk ikke vet sitt eget beste...;)

Ja, og til tross for at en del folk boikotter selskaper hvor arbeidsforholdene ikke er helt som i Norge, så er det nok folk til å fylle alle disse flyene ser det ut til.

Her ser man at konkurranse kommer kunden til gode. Med de prisene som annonseres her, frister det meg å ta en tur østover.

Back