Ser ut som kundene i stor grad er tilbake og har glemt streiken.
Skjer hver eneste gang ……. :stir
Ser ut som kundene i stor grad er tilbake og har glemt streiken.
Ser ut som kundene i stor grad er tilbake og har glemt streiken. Basert på tendenser i bookingtall
https://www.nrk.no/nyheter/kundene-...0Ff0hOcg68FQvU5kFAgdhTVP9ohAnky2Ghw&fs=e&s=cl
Ser ut som kundene i stor grad er tilbake og har glemt streiken. Basert på tendenser i bookingtall
https://www.nrk.no/nyheter/kundene-...0Ff0hOcg68FQvU5kFAgdhTVP9ohAnky2Ghw&fs=e&s=cl
SAS skal nå forhandle lønns- og arbeidsvilkår med fire kabinforeninger, hvorav to i Norge, Norsk Kabinforening (LO) og Parat Kabinforbund.
Leder for kabinforeningen i SAS, Bjarte Stedje, opplyser til E24 at forhandlingene allerede skulle ha startet, men uvisst av hvilken grunn har de blitt forsinket.
– Vi hadde regnet med å begynne i august, men fikk akkurat innkalling fra SAS. Forhandlingene starter opp i begynnelsen av september, sier Stedje.
Lønnen er skremmende lav i kabinen. Tipper de må gjøre noe, ellers blir det masseflukt. Inflasjon, økte levekostnader, og pr nå god gang i arbeidsmarkedet gjør at det blir fristende å dra fra sas
https://www.nrk.no/norge/ingrid-nan...150.000-mer-i-lonn-som-trikkeforer-1.16137713
Og i kabinen tjente de mer enn en nyansatt i høyresete foran, i alle fall for noen år siden.
Skulle det virkelig det? En nyansatt styrmann har lengre og dyrere utdanning, samt har mer ansvar som nestkommanderende ombord.Nyansatt i kabinen tjente mer enn en nyansatt i høyresetet? Eller hva er det du sammenligner her? Det skulle bare mangle at en purser med lang erfaring tjente mer enn en nyansatt pilot.
Og i kabinen tjente de mer enn en nyansatt i høyresete foran, i alle fall for noen år siden.
Nyansatt i kabinen tjente mer enn en nyansatt i høyresetet? Eller hva er det du sammenligner her? Det skulle bare mangle at en purser med lang erfaring tjente mer enn en nyansatt pilot.
Jepp. At noen mener at en i kabin bør få mer i lønn enn en person i cockpit betyr at de ikke vet hva de i cockpit har gått gjennom.Tre ukers utdanning vs. tre år og 1 000 000 kr i studiegjeld. Dårlig risk/reward ratio her.
Skulle det virkelig det? En nyansatt styrmann har lengre og dyrere utdanning, samt har mer ansvar som nestkommanderende ombord.
SAS og de kabinansatte er blitt enige med Riksmekleren om å fortsette den frivillige meklingen. Det er klart etter to dager med samtaler torsdag og fredag.
Nå ble jeg påminnet om hvorfor jeg og andre piloter ikke orker å diskutere her inne noe mer. Jeg tror jeg drar et annet sted for å heve diskusjonen, takk!Ja det e faktisk helt åpenbart. Dyr utdanning har ingenting å si. En nyutdannet pilot har en lang karriere foran seg og muligheten til å bygge opp lønnsposen ganske kraftig, men det må nå være i selskapets interesse å betale slik at pursere med erfaring blir i selskapet. Men ser jo at dette slepte noen piloter ut av hulene sine med skylapper på…![]()
Nå ble jeg påminnet om hvorfor jeg og andre piloter ikke orker å diskutere her inne noe mer. Jeg tror jeg drar et annet sted for å heve diskusjonen, takk!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.