Sjekket jobbmail i dag, men ikke noe svar.
Har sendt de en ny mail hvor jeg refererer til scanpix sin prisliste,
og med informasjon om at jeg forlanger 200% ettersom bildet er brukt ulovlig.
Dette høres ut som en fornuftig pris. Dessverre har du jo lite maktmidler, men ei forliksklage er jo fornuftig å true med. De fleste fornuftige firmaer med svin på skogen betaler gladelig 5.000 kr (eller hva det blir) da.
Kommentarer fra folk som har rede på ting er alltid velkommen. Også når det gjelder (tvilsom) juridisk metode.Jeg har i stor grad holdt meg fra å blande meg inn i juss-diskusjoner på forumet (jeg kan vel avsløre at det er mye diskutabel juridisk metode i omløp), men denne saken fenget.
Hører du ordet "anføres", vet du at du har med en jurist å gjøreDet er forsåvidt rett det som anføres over, at en politianmeldelse i dette tilfelle nok ikke er veien å gå dersom det er penger du er ute etter. Selv om man aldri kan gjøre det til en generell regel å se hen til strafferammen for om politiet "kommer til å bry seg", vil jeg ikke tro at saken prioriteres. Begrunnelsen er komplisert, så jeg går ikke nærmere inn på det.
Kommentarer fra folk som har rede på ting er alltid velkommen. Også når det gjelder (tvilsom) juridisk metode.
Hører du ordet "anføres", vet du at du har med en jurist å gjøre(Det samme gjelder "inkurie".) Joda, jeg er klar over at det er betydelig mer komplisert, men poenget er uansett det samme og ender opp et sted mellom "bevisets stilling" og papirkurven.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.