Flight Cancelled
Bonusjeger
Så... da var vi snart på'n igjen! Men denne gang skal fattig student lengre enn langt, denne gang skal vi på langtur til selveste Amerikas forente staters hovedstad - Washington D.C.! Etter at SAS hadde et helt craaaaaaaaaaazy salg på billetter til USA/Asia hvor prisene var på høyde med fjorårets bommert på Widerøes sider med UA, måtte jeg nesten bestille meg en reise. Planen var egentlig fire dager i Chicago, men så måtte den avbestilles pga flygelederopptaksprøve utreisedagen. Da kastet jeg meg rundt og fant en kompensasjonstur til D.C.
Uflaks kan man si, men litt flaks hadde jeg og - jeg ble innkalt til intervju med Avinor dagen før utreisen til IAD... 
Jeg har en trekvart-ferdig TR fra to turer til London med hhv SAS og BA tidligere på vårparten, og jeg merket fra den at skriving i etterkant er litt kjedeligere. Man blir liksom ikke ferdig, også plutselig går man lei av skriveriene. Av den grunn, vil jeg denne gang prøve meg på denne fancybancy on-the-go TR-formen, som jeg har sett enkelte andre (med suksess) har brukt. Sitter i skrivende stund og har en pause fra pakkingen som startet for 7 minutter siden. Deilig å pakke lett selv om en skal langt. Utreise, to døgn på hotell, før man returnerer til den nærliggende - og skumle - eksamenstiden.
Jeg la inn en Optiontown til Business på morgendagens CPH-IAD, men fikk i går mail om at den var avslått. Betalte umiddelbart en forespørsel om OT-upgrade til Plus, og det gjenstår enda å se hva det ender med. Sjekket sist mulighetene for setevalg for et lite kvarter siden, og det var fortsatt Go-kabin på meg.
Om ingen OT-upgrade har gått inn ved innsjekk på BGO i morgen tidlig (det kan vel også kalles natt, og), vil jeg be om å kun bli sjekket inn til CPH om mulig, så krysser man fingrene litt til. Om det ikke går DA, blir det nok et forsøk på oppgradering med poeng til Plus. Syntes den nåværende situasjonen er litt sur:
Ville vært utrolig morro å prøve ut Biz for første gang, men det koster 40 000 poeng...
Menmen, blir sikkert gøy alikavel.
Anyways, reiseplanen:
25/4 06:00 - 07:20 BGO - CPH (A321)
25/4 12:20 - 15:00 CPH - IAD (A340)
27/4 17:15 - 07:15 IAD - CPH (A340)
28/4 08:00 - 09:25 CPH - BGO (A320)
Har valgt et Radisson hotell litt utenfor byen i nærheten av DCA, men jeg tror det vil fungere flott. Kort distanse med metro til sentrum, god pris for fattig/fornuftig student, og basseng.
Og ting som står på planen i Washington:
- (Obligatorisk) besøk til Smithsonians National Air and Space Museum
- Guidet tur rundt i Kongressen (US Capitol)
- Baseball-kamp (Washington Nationals mot San Diego Padres)
- (Obligatorisk) tur til Gravelley Point (Wikipedia: Today, the park is a primary intersection on weekends of boaters, cyclists, and airplane-spotters. Its unique location just a few hundred feet from the north end of National's runway 1/19 makes it one of the best spots in the United States for airplane-spotting." Merk: jeg er ingen flyspotter, men når man først har sjansen vil jeg i det minste se litt.
- Jeg SKAL se det hvite hus.
Og der passerte klokken 23 og taxi er booket til... 0440 (faderullan om jeg gidder å gå to kilometer til nærmeste flybuss-stopp med koffert - damn you Skyss som starter så sent med bussen!), så da er det vel bare å pakke ferdig og få lagt seg.
Mer følger. :fly


Jeg har en trekvart-ferdig TR fra to turer til London med hhv SAS og BA tidligere på vårparten, og jeg merket fra den at skriving i etterkant er litt kjedeligere. Man blir liksom ikke ferdig, også plutselig går man lei av skriveriene. Av den grunn, vil jeg denne gang prøve meg på denne fancybancy on-the-go TR-formen, som jeg har sett enkelte andre (med suksess) har brukt. Sitter i skrivende stund og har en pause fra pakkingen som startet for 7 minutter siden. Deilig å pakke lett selv om en skal langt. Utreise, to døgn på hotell, før man returnerer til den nærliggende - og skumle - eksamenstiden.
Jeg la inn en Optiontown til Business på morgendagens CPH-IAD, men fikk i går mail om at den var avslått. Betalte umiddelbart en forespørsel om OT-upgrade til Plus, og det gjenstår enda å se hva det ender med. Sjekket sist mulighetene for setevalg for et lite kvarter siden, og det var fortsatt Go-kabin på meg.
Om ingen OT-upgrade har gått inn ved innsjekk på BGO i morgen tidlig (det kan vel også kalles natt, og), vil jeg be om å kun bli sjekket inn til CPH om mulig, så krysser man fingrene litt til. Om det ikke går DA, blir det nok et forsøk på oppgradering med poeng til Plus. Syntes den nåværende situasjonen er litt sur:

Ville vært utrolig morro å prøve ut Biz for første gang, men det koster 40 000 poeng...
Menmen, blir sikkert gøy alikavel.
Anyways, reiseplanen:
25/4 06:00 - 07:20 BGO - CPH (A321)
25/4 12:20 - 15:00 CPH - IAD (A340)
27/4 17:15 - 07:15 IAD - CPH (A340)
28/4 08:00 - 09:25 CPH - BGO (A320)
Har valgt et Radisson hotell litt utenfor byen i nærheten av DCA, men jeg tror det vil fungere flott. Kort distanse med metro til sentrum, god pris for fattig/fornuftig student, og basseng.
Og ting som står på planen i Washington:
- (Obligatorisk) besøk til Smithsonians National Air and Space Museum
- Guidet tur rundt i Kongressen (US Capitol)
- Baseball-kamp (Washington Nationals mot San Diego Padres)
- (Obligatorisk) tur til Gravelley Point (Wikipedia: Today, the park is a primary intersection on weekends of boaters, cyclists, and airplane-spotters. Its unique location just a few hundred feet from the north end of National's runway 1/19 makes it one of the best spots in the United States for airplane-spotting." Merk: jeg er ingen flyspotter, men når man først har sjansen vil jeg i det minste se litt.
- Jeg SKAL se det hvite hus.
Og der passerte klokken 23 og taxi er booket til... 0440 (faderullan om jeg gidder å gå to kilometer til nærmeste flybuss-stopp med koffert - damn you Skyss som starter så sent med bussen!), så da er det vel bare å pakke ferdig og få lagt seg.
Mer følger. :fly
Last edited: