Er det offisiell IATA-kode? Visste den har ENAS som ICAO-kode, men har aldri hørt NNN brukt. QUOTE]
Antaklig ikke. Dette er klippet ut fra FR24, og det kan være så enkelt at de mangler koden, og derfor setter inn NNN i stedet for.![]()
Er det offisiell IATA-kode? Visste den har ENAS som ICAO-kode, men har aldri hørt NNN brukt. QUOTE]
Antaklig ikke. Dette er klippet ut fra FR24, og det kan være så enkelt at de mangler koden, og derfor setter inn NNN i stedet for.![]()
Det kan vel tenkes, ja. I likhet med ICAO-kode ZZZZ som brukes der det ikke er noen offisiell kode tildelt, som f.eks små private gresstriper o.l.
På den annen side er jo NNN ganske bra for Ny ÅlesuNd - HamNerabbeN. Prøvde å Google den, men fikk bare "Ukjent".
Ruten til Lufttransport er heller ikke allment tilgjengelig, kun forskere og base-personell.
Ikke helt ukjent her inne, da.
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=80799&highlight=ny-%E5lesund+dornier
3. Du skriver ikke at rullebanen ligger i Norge, bare at den er norsk... Er det Troll Airfield i Antarktis du skal ha tak i? I så fall passer det jo i og med at FAN er den sørligste på det norske fastland og dermed er den nærmeste.
Troll ligger jo direkte på blåisen og har stående svarte aluminiumsplater med 100 meters mellomrom og to "wingbars" i hver ende som merking. Baneretningen er 11/29.
Det ringte en liten varselklokke jeg ikke tok hensyn til her, ja. Vi brukte faktisk "terskel 32" til motorkjøring en periode før det ble anlagt noe apparatur der.. Til og med Dak'en (LN-WND) har jeg vært med på å kjøre der.ikke helt på bærtur med nummereringen; 04/22 og 14/32. PS: Her tar jeg forbehold om tidligere tiders misvisning, men fra 50-/60-tallet og oppover var det disse numrene.
Men hvem som var først av Lakselv (Banak) og Haslemoen, se det....By 1943 there were two parallel runways, both 1,800 meters (5,900 ft) long. The air station was blasted in October 1944 during Operation Nordlicht, the German retreat from Finnmark.[5]
Takk for hodebry i helgen!
Det ringte en liten varselklokke jeg ikke tok hensyn til her, ja. Vi brukte faktisk "terskel 32" til motorkjøring en periode før det ble anlagt noe apparatur der.. Til og med Dak'en (LN-WND) har jeg vært med på å kjøre der.
Det kan godt hende at benevnelsen har blitt endret pga endret misvisning, til og med banen på BGO ble vel endret fra 18/36 til dagens 17/35 for en 20-30 år siden.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.