KLM reduserer på Værnes

LTH

ScanFlyer Gold
Medlem
KLM reduserer på Værnes

Det ser ut til at KLM reduserer frekvensen fra AMS til TRD fra 3 daglige til 2 daglige (Fortsatt 3 daglige Fredag og Søndag) fra og med 27/10-14. Dette var overaskende for meg, da jeg trodde denne ruten gikk veldig bra.

Kilde KLM.com

Re: KLM reduserer på TRD!

Tipper de er tilbake med 3 daglige til sommeren.

Mulig de behøver kapasiteten til oppstart av Haugesund?

Jøss, overraskende! Flyr denne ruten en del ganger i løpet av året og det pleier alltid være over 80% belegg.
Veldig synd at de reduserer...

Sett ift økningen på langdistanse med DU, TG, EK og etterhvert mer SAS så er dette nesten nødt til å skje. Det er mange seter som skal fylles av overnevte aktører hver dag og KLM men sine noen og tredve daglige avganger fra Norge har etter min mening hatt en for stor markedsandel i Norge. Vil ikke overraske meg om det kommer flere kutt og spesielt etter at forenklet tollbehandling på OSL er i gang.

Jøss, overraskende! Flyr denne ruten en del ganger i løpet av året og det pleier alltid være over 80% belegg.
Veldig synd at de reduserer...

Som sagt så mange ganger før.... Godt belegg betyr ikke at det er god inntjening på en flight.
Eller at KL gjør som mange andre, benytter flyet på en strekning de mener de kan tjene mer penger på.

Tror at bagasjegybyret virker inn også.. Har hørt fra flere en stor irritasjon..

Spes til Asia hvor flere og flere selskap tilbyr 30 kg...

Sett ift økningen på langdistanse med DU, TG, EK og etterhvert mer SAS så er dette nesten nødt til å skje.

Følger ikke helt logikken, all den tid verken TG eller EK flyr på TRD. Mtp. at de i kombinasjon med SK ikke pleier å være spesielt konkurransedyktige på pris har jeg vanskelig for å se hvem som skulle velge dem istedenfor one stop med KL.

Utenrikstilbudet fra TRD er latterlig sammenlignet med tilsvarende byer, og prisene reflekterer som regel det. Det er synd at det nå forverres ytterligere.

Enig, ref denne tråden: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=124837&highlight=adressa

Det virker som om enkelte her inne tror at alle nye flyruter starter basert trafikkgrunnlag og potensiell yield, men jeg er av den oppfatning at måten flyplasser/regioner markedsfører overfor flyselskapene er en vesentlig faktor.

Når det gjelder KLM, så flyr jeg ikke de så ofte (1-3 ganger per år) , men hver gang er har vært på flyet fra AMS til TRD så har det vært mer eller mindre helt fullt.

Det er på side at Avinor/Luftfartsforum TRD går i seg selv.

Følger ikke helt logikken, all den tid verken TG eller EK flyr på TRD. Mtp. at de i kombinasjon med SK ikke pleier å være spesielt konkurransedyktige på pris har jeg vanskelig for å se hvem som skulle velge dem istedenfor one stop med KL.

Utenrikstilbudet fra TRD er latterlig sammenlignet med tilsvarende byer, og prisene reflekterer som regel det. Det er synd at det nå forverres ytterligere.

Poenget mitt er at OSL blir et nytt, og for en del, et bedre alternativ for reisende fra eksempelvis TRD, også pga forenklet tollbehandling, og det vil KLM merke. Alle reisende er ikke alltid opptatt av pris ved booking.

Poenget mitt er at OSL blir et nytt, og for en del, et bedre alternativ for reisende fra eksempelvis TRD, også pga forenklet tollbehandling, og det vil KLM merke. Alle reisende er ikke alltid opptatt av pris ved booking.

Det vil jo først og fremst komme an på hvilke destinasjoner som finnes ut fra OSL kontra AMS.
Pr. i dag kommer nok OSL til kort der.

Det vil jo først og fremst komme an på hvilke destinasjoner som finnes ut fra OSL kontra AMS.

Som sagt, med økning på TG, SAS og EK som alle har et godt tilbud til og
via sine hubs så er det nødt til å påvirke da OSL blir et mer konkurransedyktig alternativt for mange reisende. Det gjelder kanskje ikke deg men andre som ikke er så opptatt av pris og reisetid.

For de mest populære Europa destinasjonene vil det fra Trondheim effektive og mer fleksibelt å reise via OSL. Det er ikke stor fleksibilitet i 2 daglige fra TRD med KLM og for de som ikke bare ser etter pris vil det være et argument.

Det er få som skyr OSL i dag på grunn av tilbudet til Europa.

Back