Trur det begynner og nærme seg slutten på avgjørelsen. Har hørt snakk om slutten av mai mnd. Uansett så blir det spennende og se utfallet i saken. Men en ting er sikkert, og det er at KLM med AF i spissen er en krevende kunde/r som forlanger topp service fra første dag av. Skulle Røros på GEN få handlingen, så får jeg håpe hva dem "hiver" seg utpå. Slik som jeg oppfatter Menzies, så er nok dem bedre rustet for en slik handling en Røros. The time will show!
Hvis KL/AF er så tilfreds med handlingen/pris de har nå, hvorfor har de da 'audit' hos de to gjenværende handlingselskapene?
Det gamle argumentet at man ikke skal "handles av konkurrent" er ikke valid lenger slik som handlingselskapet SGS er organsert.
Men Røros Flyservice handler jo KLM på Kjevik - og vel også på Værnes ?
Helt sikker på at de hadde fikset dette hvis de fikk handlingen på OSL også.
Men i f.eks SVG...er Norport interessert i å evt handle KLM der ? Eller er de fornøyd med det de har i dag ?
Får håpe det snart kommer en avgjørelse.
Joda, Røros greier sikker handlingen på AF/KL, men dem har ikke akuratt så mye kjenskap til Airbus/container, Embraer og fokker 100. Å laste/tømme bagasje på NAS er veldig enkelt, men det stiller litt andre krav på AF/KL.
Nja - det tar ikke lang tid å lære. Selv de som går på minstelønn her borte klarer såpass. Det er ikke akkurat rakettvitenskap ...
En annen ting som er viktigere er kulturen, og hvis AF/KL ikke er fornøyd med det de ser blir gjort på andre selskaper, vet de at de vil få akkurat samme problemet selv.
JA - det er klart det blir utfordringer for Røros, skulle de få handlingen. Dog tror jeg ikke man skal være så kjepphøye, og tro alt for ille om Røros heller. At det ligger bagasje som har falt av bagasjetrallene rundt om, synes jeg høres noe ute av proporsjoner.
Selvsagt er det også litt vanskeligere å skulle sortere bag etter final destination, containere og annet - men det er ikke umulig å få til, heller ikke for Røros. JA - AF/KL setter strenge krav, og har mange audits - men om Røros går inn for det, så må da de også klare å få ting til!
Jeg tror absolutt ikke man skal se ned på Røros... Røros Flyservice som jeg kjenner det har blitt rimelig godt innkjørte siden de startet, såvidt jeg vet - og en ny "nettverkskunde" må være den første...
Da Rørøos startet opp var det enkelte i SGS-systemet som sa "Skal vi gi dem 6 mnd før det går til ...." ,kanskje det er på tide å sende spørsmålet i retur??? Det er stor fallhøyde når man er kjepphøy, tror nok folket hos Røros er like lærenem som de i andre handlingselskaper
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.