KLM bytter handling agent på OSL til Widerøe

Re: KLM bytter handling agent på OSL til Widerøe

Her burde det vel snart komme noe informasjon... Noen som vet noe? Har hørt noe?

Er vel ingen som vet OM de skal bytte enda, så dato må nok komme i andre rekke...

Trur det begynner og nærme seg slutten på avgjørelsen. Har hørt snakk om slutten av mai mnd. Uansett så blir det spennende og se utfallet i saken. Men en ting er sikkert, og det er at KLM med AF i spissen er en krevende kunde/r som forlanger topp service fra første dag av. Skulle Røros på GEN få handlingen, så får jeg håpe hva dem "hiver" seg utpå. Slik som jeg oppfatter Menzies, så er nok dem bedre rustet for en slik handling en Røros. The time will show!

Etter hva jeg har hørt skulle en avgjørelse bli tatt på fredag, men har ikke hørt noe så. Og ett eventuelt bytte regnet man med skulle være etter at sommerrushet hadde gitt seg

Ja, den her har vi skulle fått avgjørelser på mange ganger i de siste månedene... Håper de snart kommer med en avklaring..

Og ja - og skifte handling agent midt i KLMs sommerrush ville jo være galskap (ikke dermed sagt at noen kunne funnet det på...)...

Jeg tror faktisk ikke KLM/AF vet rett og slett hva de skal gjøre ang. handling.....

Trur det begynner og nærme seg slutten på avgjørelsen. Har hørt snakk om slutten av mai mnd. Uansett så blir det spennende og se utfallet i saken. Men en ting er sikkert, og det er at KLM med AF i spissen er en krevende kunde/r som forlanger topp service fra første dag av. Skulle Røros på GEN få handlingen, så får jeg håpe hva dem "hiver" seg utpå. Slik som jeg oppfatter Menzies, så er nok dem bedre rustet for en slik handling en Røros. The time will show!

Men Røros Flyservice handler jo KLM på Kjevik - og vel også på Værnes ?
Helt sikker på at de hadde fikset dette hvis de fikk handlingen på OSL også.
Men i f.eks SVG...er Norport interessert i å evt handle KLM der ? Eller er de fornøyd med det de har i dag ?

Får håpe det snart kommer en avgjørelse.

Nå er det vel ikke gitt at det blir noen endring i det hele tatt.
Så lenge KLM er tilfreds med servicenivå og pris er det ikke noen grunn til å endre.
Det gamle argumentet at man ikke skal "handles av konkurrent" er ikke valid lenger slik som handlingselskapet SGS er organsert.

Hvis KL/AF er så tilfreds med handlingen/pris de har nå, hvorfor har de da 'audit' hos de to gjenværende handlingselskapene?

Hvis KL/AF er så tilfreds med handlingen/pris de har nå, hvorfor har de da 'audit' hos de to gjenværende handlingselskapene?

Jeg sjekker jo priser rundt omkring før jeg kjøper noe Thomas... Vil tro KL/AF gjør det samme.... Og siden det tar så lang tid er det vel ingen som har overbevist på noen områder... Slik velger jo jeg å se på dette...

Det gamle argumentet at man ikke skal "handles av konkurrent" er ikke valid lenger slik som handlingselskapet SGS er organsert.

Den uttalelsen forstår jeg ikke helt.. Mener du at den var valid tidligere, da SGS var mere "utskilt" med egen skandinavisk organisasjon?

Min oppfatning er derimot at SGS gjør alt de kan for å fremstå som SAS sin handler. Tiden da "uavhengighet" var profilert er dessverre forbi.

PS! Godt mulig at akkurat den strategiske beslutningen er svært negativ for SGS.. :cry:

Men Røros Flyservice handler jo KLM på Kjevik - og vel også på Værnes ?
Helt sikker på at de hadde fikset dette hvis de fikk handlingen på OSL også.
Men i f.eks SVG...er Norport interessert i å evt handle KLM der ? Eller er de fornøyd med det de har i dag ?

Får håpe det snart kommer en avgjørelse.

Joda, Røros greier sikker handlingen på AF/KL, men dem har ikke akuratt så mye kjenskap til Airbus/container, Embraer og fokker 100. Å laste/tømme bagasje på NAS er veldig enkelt, men det stiller litt andre krav på AF/KL. I tillegg så ligger det bagasje rundt hele flyplassen på GEN med Norwegian tag, som detter av bagasje trallene. Slikt blir ikke godt mottat av AF/KL. Dem utfører ca 7 audit i mnd kun på ramp siden, og AF/KL setter harde krav. Røros har god kjenskap til NAS og 737 med standar lasting, men AF/KL er noe helt annet. Ut ifra det jeg ser og hører, så trur jeg det vil bli mange utfordringer for Røros hvist dem skulle overta AF/KL. Uansett så ønsker jeg lykke til for de som overtar handlingen....

JA - det er klart det blir utfordringer for Røros, skulle de få handlingen. Dog tror jeg ikke man skal være så kjepphøye, og tro alt for ille om Røros heller. At det ligger bagasje som har falt av bagasjetrallene rundt om, synes jeg høres noe ute av proporsjoner.

Selvsagt er det også litt vanskeligere å skulle sortere bag etter final destination, containere og annet - men det er ikke umulig å få til, heller ikke for Røros. JA - AF/KL setter strenge krav, og har mange audits - men om Røros går inn for det, så må da de også klare å få ting til!

Jeg tror absolutt ikke man skal se ned på Røros... Røros Flyservice som jeg kjenner det har blitt rimelig godt innkjørte siden de startet, såvidt jeg vet - og en ny "nettverkskunde" må være den første...

Joda, Røros greier sikker handlingen på AF/KL, men dem har ikke akuratt så mye kjenskap til Airbus/container, Embraer og fokker 100. Å laste/tømme bagasje på NAS er veldig enkelt, men det stiller litt andre krav på AF/KL.

Nja - det tar ikke lang tid å lære. Selv de som går på minstelønn her borte klarer såpass. Det er ikke akkurat rakettvitenskap ...

En annen ting som er viktigere er kulturen, og hvis AF/KL ikke er fornøyd med det de ser blir gjort på andre selskaper, vet de at de vil få akkurat samme problemet selv.

Nja - det tar ikke lang tid å lære. Selv de som går på minstelønn her borte klarer såpass. Det er ikke akkurat rakettvitenskap ...

En annen ting som er viktigere er kulturen, og hvis AF/KL ikke er fornøyd med det de ser blir gjort på andre selskaper, vet de at de vil få akkurat samme problemet selv.

Helt klart. Det tar ikke lang tid å lære seg selskapets rutiner o.s.v, men AF/KL er noe helt annet en NAS. Man trenger heler ikke å være rakketforsker for å jobbe som flyarbeider, men det kreves en viss kompetanse og den kompetanse har ikke Røros helt i dag, men den vil komme etterhvert. AF/KL vil ALDRI gå til et selskap som ikke greier å levere et bra produkt. At AF/KL ser etter andre handlingaktører på GEN er ikke fordi dem er missfornøyde med handlingen som Sgs utfører, tvert imot så er dem veldig fornøyd, men det er på det politiske plan i AF systemet som kan sette en stopper. Men ja, jeg trur Røros vil kunne utføre en bra handling hvist dem får AF/KL, men da må kulturen/moralen blant mange ansatte i Røros bli bedre.....da tenker jeg mest på stuernivå.

Rfly håndterer jo allerede KLM på TRD og KRS. Selv om det er betydelig mindre volum her, så tyder det ihvertfall på at deler av organisasjonen er i stand til å leve opp til kravene fra KL. Jeg vil tro at Rfly er lystne på å utvide operasjonen på OSL til å være noe mer enn DY sitt handlingselskap, og at de vil strekke seg ganske langt for å få inn AF/KL. Om de lykkes er jo en annen sak.

JA - det er klart det blir utfordringer for Røros, skulle de få handlingen. Dog tror jeg ikke man skal være så kjepphøye, og tro alt for ille om Røros heller. At det ligger bagasje som har falt av bagasjetrallene rundt om, synes jeg høres noe ute av proporsjoner.

Selvsagt er det også litt vanskeligere å skulle sortere bag etter final destination, containere og annet - men det er ikke umulig å få til, heller ikke for Røros. JA - AF/KL setter strenge krav, og har mange audits - men om Røros går inn for det, så må da de også klare å få ting til!

Jeg tror absolutt ikke man skal se ned på Røros... Røros Flyservice som jeg kjenner det har blitt rimelig godt innkjørte siden de startet, såvidt jeg vet - og en ny "nettverkskunde" må være den første...

Da Rørøos startet opp var det enkelte i SGS-systemet som sa "Skal vi gi dem 6 mnd før det går til ...." ,kanskje det er på tide å sende spørsmålet i retur??? Det er stor fallhøyde når man er kjepphøy, tror nok folket hos Røros er like lærenem som de i andre handlingselskaper

Det går i hvertfall hete rykter på Sola om dagen. Skal bli spennende og se.

Da Rørøos startet opp var det enkelte i SGS-systemet som sa "Skal vi gi dem 6 mnd før det går til ...." ,kanskje det er på tide å sende spørsmålet i retur??? Det er stor fallhøyde når man er kjepphøy, tror nok folket hos Røros er like lærenem som de i andre handlingselskaper

Er endel Cognac flasker som venter på nye eiere etter slike uttalelser. Hvor blir de av? :rolleyes:

Back