KLM bytter handling agent på OSL til Widerøe

Re: KLM bytter handling agent på OSL til Widerøe

Det er vel alle enige om ja. AF/KLM har med seg en god produksjon for GHAèn som vinner denne avtalen.

Jepp, KLM opererer regelmessig fra morgenkvisten og på sommerprogrammet tom kl. 2100 med avgang, og uansett nattstoppen kommer til 2220?
Så det blir jo alltids jobb. Og med stort sett godt belegg, så har man alltid noe å sette fingra i. ;)

Skulle man trodd alle rykter ville jo alle selskap på OSL ha bytta handlingselskap en gang på ett år..
Men det ryktet jeg har hørt er at SGS satte opp prisen veldig, og at det står mellom Røros og Menzies. Men som sagt om rykter, ingen vits og høre noe på egentlig..

Har noen overhodet noen peiling på når en avgjørelse vil bli tatt?

Så lenge det er franskmennene vi venter på kan det ta særs lang tid... :rolleyes:

Så lenge det er franskmennene vi venter på kan det ta særs lang tid... :rolleyes:

Jepp, franskmenn skal være rutinerte og korrekte, slik at de nøye overveier alle muligheter, og alt til sin tid.

Men det ryktet jeg har hørt er at SGS satte opp prisen veldig, og at det står mellom Røros og Menzies. Men som sagt om rykter, ingen vits og høre noe på egentlig..

Men iflg overtagelsen WF->SGS skulle jo SGS ta seg av all handling til WF i WF's kontraktsfesta avtaler, dvs priser, antall staff, så jeg mener SGS ikke har rett til å sette opp en evt pris (om det går slike rykter), da SGS er forpliktet til å videreføre handlingavtalene som WFHandling hadde.

Men iflg overtagelsen WF->SGS skulle jo SGS ta seg av all handling til WF i WF's kontraktsfesta avtaler, dvs priser, antall staff, så jeg mener SGS ikke har rett til å sette opp en evt pris (om det går slike rykter), da SGS er forpliktet til å videreføre handlingavtalene som WFHandling hadde.

Men hvis det foregår en reforhandling av en avtale, så er vel begge parter berettiget til å endre på en evt. tidligere inngått avtale. Jeg vet jo da heller ikke når den tidligere inngåtte avtalen utløper da, så det kan jo også være tilfelle. Hvordan er norm på kontraktsbrudd i slike saker?

Tja, jeg vet ikke hvor langvarig avtalen med WFhandling var, om det var 1 år, 2 år, 3/4/5 år, så det kan jo bare være evt. reforhandling. Da blir det jo ingen brudd.
Noen som vet hvor lenge AF/KLM med WF Handling avtalene skulle vare?

Jeg hørte at overtagelsen hadde en prøveperiode på 6 måneder.. det skulle jo stemme ganske bra, men jeg er ikke sikker.

Jeg hørte at overtagelsen hadde en prøveperiode på 6 måneder.. det skulle jo stemme ganske bra, men jeg er ikke sikker.

Ja, men det handlet vel om AF/KLs del - SGS måtte jo ta over kontraktene slik de var for WFs del. Jeg aner forsåvidt ikke(det er det visst ingen her som gjør...) - men ut i fra vil jeg jo anta SGS ikke plutselig kan doble prisen(billedlig talt).

Ja, men det handlet vel om AF/KLs del - SGS måtte jo ta over kontraktene slik de var for WFs del. Jeg aner forsåvidt ikke(det er det visst ingen her som gjør...) - men ut i fra vil jeg jo anta SGS ikke plutselig kan doble prisen(billedlig talt).

Mener å huske at vi ble fortalt at det var 6 måneders GJENSIDIG prøvetid. Mye pga. at det står SAS på ryggen vår. Det er vel heller ikke å stikke under en stol at WF ikke tjente penger på dennne handlingen, og det er vel egentlig derfor man driver virksomhet, for å tjene penger.

At prisen fra SGS sin side er doblet er nok å ta i, men den er nok økt betraktelig. Kvalitet koster tross alt penger, og det er SGS sitt store konkuransefortrinn.

(det er mulig jeg er langt utenfor jurisisk rekkevidde, men...) jeg mener at dersom kontrakten var festa for 5år, så har vel egentlig KL/AF rett til å bruke den kontrakten i 5år med WF, og iom at SGS tok over WF (bedriftsovertagelse), så mener jeg at AF/KL har rett til kontrakten 4 år utover (det har jo gått 1år1mnd ca...), til de kontraktsfesta betingelsene.

Mener å huske at vi ble fortalt at det var 6 måneders GJENSIDIG prøvetid. Mye pga. at det står SAS på ryggen vår. Det er vel heller ikke å stikke under en stol at WF ikke tjente penger på dennne handlingen, og det er vel egentlig derfor man driver virksomhet, for å tjene penger.

At prisen fra SGS sin side er doblet er nok å ta i, men den er nok økt betraktelig. Kvalitet koster tross alt penger, og det er SGS sitt store konkuransefortrinn.

Ingen tvil om at SGS leverer et bra produkt, men det er allikevel slik i dag at man kan ikke bare forlange penger p.g.a. egen fortreffelighet og derved få kontrakter, økonomi spiller fortsatt en stor rolle i alle forhandlinger. Dessuten finnes det andre rundt omkring som også er flinke til å jobbe, ikke bare SGS......
Og til de som roper etter nyheter i denne saken. Såvidt jeg forstår foregår det forhandlinger og da vil jeg tro at de som driver med det er såpass proffe at de ikke plumper ut med framdriften her på forumet, det skulle forresten tatt seg ut......

(det er mulig jeg er langt utenfor jurisisk rekkevidde, men...) jeg mener at dersom kontrakten var festa for 5år, så har vel egentlig KL/AF rett til å bruke den kontrakten i 5år med WF, og iom at SGS tok over WF (bedriftsovertagelse), så mener jeg at AF/KL har rett til kontrakten 4 år utover (det har jo gått 1år1mnd ca...), til de kontraktsfesta betingelsene.

En kontrakt kan alltid sies opp.

Og til de som roper etter nyheter i denne saken. Såvidt jeg forstår foregår det forhandlinger og da vil jeg tro at de som driver med det er såpass proffe at de ikke plumper ut med framdriften her på forumet, det skulle forresten tatt seg ut......

... 2dec07:
Da er det bekreftet. Widerøe overtar som handling agent for KL/AF fra 01mars.
WF handling begynner å bli store på OSL.

Dette var info *før* noen ansatte fikk vite noe internt i sine bedrifter, både WF og SA.
Husker godt den dagen, fikk vite i forbifarten av kollegaen min som stod på gate i tlf: "SA har mista KL/AF, de går over til WF, det står på scanair, vennen til venninna sier det".

Og det verste av alt var at det stemte..

Og det verste av alt var at det stemte..

Det er rart det der :P er vel derfor en del av oss er her inne og leser, greit det er en goooood del rykter, men innimellom er det faktisk noen av de som stemmer... Sitter mye flinke folk her inne, med mye kompetanse som vet utrolig mye:)

men..

tackle55 Re: KLM bytter handling agent på OSL til Widerøe

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Originally Posted by JoeW

"At prisen fra SGS sin side er doblet er nok å ta i, men den er nok økt betraktelig. Kvalitet koster tross alt penger, og det er SGS sitt store konkuransefortrinn."
--------------------------------------------------------------------------------

Det her blir bare for dumt å si.. rett og slett.. snakk om å være smalsynt.. Alle firmaer har flinke folk, og alle firmaer har mennesker som ikke fungerer, og det er en realitet for alle på OSL også.

Nærmer det seg en avgjørelse snart? Hvor mange avganger har egentlig KLM fra OSL daglig? Og tilslutt? Noen som vet hvordan det går med Norwegian sine avganger til Amsterdam? Bra belegg?

Sommerprogrammet inneholder vel 6x KL til AMS og 2x AF til CDG.

Back