KLM bytter handling agent på OSL til Widerøe

Re: KLM bytter handling agent på OSL til Widerøe

Nå begynner det jo å dra ut... Intet nytt?

Tror de skal bestemme seg 1 juni.. De skal møte Menzies til uka hvertfall.

Jeg hørt fra flere selskap at "det er kontakt". Det er garantert spennede til siste liten :-)

Vi begynner vel å nærme oss en del måneder på overtid, men spennende - event. nervepirrende blir det jo.

Det blir jo bare gjetting og synsing men det er ingen hemlighet at de ikke er glad å bli handlet av en konkurent. Så det er mer sansynlig at de bytter en at de blir. Men det kommer også an på om det liker de de sier hos enten Rfly eller Menzies.

Har hørrt at KLM hverken vil ha Norport eller SGS på BGO og SVG.

..da er KLM fattige på alternativer. Går det mot egenhandling?

Har hørrt at KLM hverken vil ha Norport eller SGS på BGO og SVG.

Hvis det er riktig så må et tredje handlingselskap etablere seg i SVG.
Vil det da være mulig å kun "leve" av å handle KLM,eller bør/må de ta over flere selskaper ?
Blir spennende å se hva KLM/AF kommer fram til.

Last edited:

jeg hørte der var fare for hagl og tordenbyger i sandnes på lørdag, men det ble ikke noe av det:-)

PÅ den annen side, hva med et samarbeid her på vestkysten mellom f.eks Norport og R/fly, ev. menzies

..da er KLM fattige på alternativer. Går det mot egenhandling?

Tvilsomt, vil jeg tro - men KLM Ground Services ville jo være en riktig spennende addition til det norske GHA-markedet.

I London ble jo nylig KGS og AirFrances inhouse-handling slått sammen til det nye selskapet "Cobalt(?)" - jeg vet ikke om dette er med tanke på videresalg blandt annet i tillegg...?

Last edited:

Menzies på osl er jo bare rot.. jeg er ingen ekspert, men tror ikke det er sunnt eller sikkert for noen å kjøre pushback i 30 timer i strekk

Menzies på osl er jo bare rot.. jeg er ingen ekspert, men tror ikke det er sunnt eller sikkert for noen å kjøre pushback i 30 timer i strekk

Jeg har vanskelig for å tro at slikt forrekommer. HVIS det er sant må du varsle arbeidstilsynnet umiddelbart.

Det er noe som IKKE forekommer hos MA. Man hadde et par uheldige saker i fjor sommer. Men det ble ryddet i umiddelbart det kom frem.

Så la oss holde diskusjonen på et fornuftig nivå og ikke synke ned på noe lavnivå.

S

Dette er vel problemer som har vært, MA står vel fram som ganske ryddig nå, dessuten har vel de fleste selskaper på OSL skjelletter i skapet

Tipper SAS/SGS ikke får forlenget handlingen. KLM skifter nok til Rfly og NPH. MA til BGO og SVG, skeptisk!

"Remains to be seen" Dag-Yngve. KLM/AF er MEGET fornøyd med SGS i ABZ. Gjengen der har bla fått KLM's 5-star award. Jeg tror heller ikke KL har store grunner til å klage på kvaliteten i BGO/SVG/OSL. Men så var det prisen da, og muligens konkuranseforholdet mot SAS.

Ingen tvil om at KLM er fornøyd med SGS. De leverer kvalitet. Men det er det også andre som gjør. Og siden KLM ikke er så glad i SAS kan det ha en stor avgjørende faktor.

"Remains to be seen" Dag-Yngve. KLM/AF er MEGET fornøyd med SGS i ABZ. Gjengen der har bla fått KLM's 5-star award. Jeg tror heller ikke KL har store grunner til å klage på kvaliteten i BGO/SVG/OSL. Men så var det prisen da, og muligens konkuranseforholdet mot SAS.

Prisen er det viktigste så kommer kvalitet. Hvorvidt SGS lever et topprodukt på ABZ har jeg vanskelig for å tro har noen betydning for OSL. Hvorvidt de har noe å klage på handlingen av SGS i Norge vet jeg ikke. Noe er det jo altid og det taes selvfølgelig med i betraktningen. Men i dette tilfellet tror jeg at konkuranseforholdet mellom AF/KL er en vesentlig faktor i forhandlingene også.
Time vil sjå. Dette tror jeg virkelig kan gå i alle retninger.

Back