Er de tre nevnte; SGS, Menzies og Røros flyservice.Hvor mange handlingselskap er det på Gardermoen i disse dager?
Men nå tror jeg det også er ganske vanskelig å få erfarne brukere med gode Codeco-kunnskaper tatt rett ut fra lufta. Og skulle SGS miste KLM/AF, så tror jeg ikke alle som jobber i SGS vil slutte i SAS-konsernet om de fortsatt kan beholde jobben......?
Det er ikke handlingselskapet som gjør det til ett bra handlingsselskap, det er de som jobber der.
Nja, det er jo litt begge deler. Det er vanskelig å avle fram bra ansatte i et dårlig selskap og et selskap er ikke noe uten bra ansatte. Men det blir litt som høne og egget.
Jeg tror faktisk det er en god del som jobber i SGS nå som ikke vil ha noe stort problem med å bytte arbeidsgiver en gang til. Man blir litt vant til det når mann jobber på en flyplass.
Men nå tror jeg det også er ganske vanskelig å få erfarne brukere med gode Codeco-kunnskaper tatt rett ut fra lufta. Og skulle SGS miste KLM/AF, så tror jeg ikke alle som jobber i SGS vil slutte i SAS-konsernet om de fortsatt kan beholde jobben......?
Det er ikke handlingselskapet som gjør det til ett bra handlingsselskap, det er de som jobber der.
Det som er så synd med å bytte arb.giver at man går så innmari mye ned i lønn, syns jeg hørte her en dag at lønnsforskjellen på SGS og Rfly for en stuer er rundt 3-4000 i mnd, og det er en del penger det ila et år.
Så er man økonomisk avhengi så er det nok ikke bare å bytte jobb uten videre.
I følge en bekjent jeg har som tidligere jobbet med KLM handling har sagt at han har hørrt rykter om at det står mellom Menzies og Røros Flyservice. Der Menzies er favoritten. På SVG og BGO er det usikkert, men rykter om et nytt handlingselskap på Sola og Flesland.
Nå er det vel også snakk om en del nedskjæringer i SGS er det ikke? og siste mann inn er vel første mann ut? De siste inn er vel folk fra WF, dvs en del x-servisair folk.. eller er det bare jeg som tenker på denne måten kanskje?
Nå er det vel også snakk om en del nedskjæringer i SGS er det ikke? og siste mann inn er vel første mann ut? De siste inn er vel folk fra WF, dvs en del x-servisair folk.. eller er det bare jeg som tenker på denne måten kanskje?
Rykter er nettopp bare rykter til en bekreftelse kommer
Kan ikke se for meg et nytt handlingselskap i BGO eller SVG siden behovet for en tredje aktør ikke er stort nok der.
SGS har tatt over WF med KLM og BT i Codeco
Nå ble det ansatt en del folk fra SA til WF nettopp pga av KLM/AF og det er nok slik ja, at siste mann inn først ut, men det gjelder også de som har jobba i SAS, for det ble virksomhetsoverdragelse så da stiller alle likt , så Peder som begynte i SAS 1. april 08 har større sjans for å bli oppsagt enn Henrik som begynte i WF 1. mars 08. Men synd er det alikevel at det skal være så fordømt usikkert i denne bransjen, for det er en knall bransje, ingen dager er like og som jeg nevnte lenger oppi her så hater vi og elsker jobben våres uansett, men folk holder seg til flyplassjobb, selv vurderer jeg å starte eget selskap, tenkte meg Nittedal Handling eller noe lign:lol:
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.