Re: Klage på Norwegian sitt longhaul-produkt
Ja, jeg fult klar over EU-fordringen som gir deg kompensasjon ved forsinkelser. Det var svar på en tidligere post ved senarioet at det var teknisk svikt istedet for at det ikke er tilstedeværende i det hele tatt.. Poenget forsvant nok litt ja,
Hele poenget mitt har vært at problemet med manglende IFE skyldes primært forsinkelse på dreamlineren, og alt i alt er ikke DY herre over situasjonen. En ekstra service ombord, eller ifm reisen ville vært rimelig og kanskje til og med å forvente når Jailig stiller spørsmål om det i forkant? Men når DY sier i forkant de ikke kan levere det de lover og tilbyr refusjon av billetten (om så bare prisippielt da de færreste kan endre reisedatoen tett intill avreise) så tror jeg grunnlaget for å kreve erstatning i etterkant er litt søkt. IFE eller hva som helst annet.
Kompensasjon ved forsinkelse er allerede lovfestet rett, men du misser fullstendig poenget. Norwegian har gått tungt ut og markedsført en service ombord de for øyeblikket defacto ikke leverer. De sier ikke i markedsføringen at de garanterer at det ikke blir forsinkelser, men de lover faktisk IFE.
Men du henger deg opp i at det er akkurat IFE også, jeg er ute etter det prinsipielle. Du kan nemlig ikke markedsføre og ta betalt for et produkt du ikke leverer, uten at det har noe konsekvens. Det er sånn det fungerer for alle andre bransjer, så hvorfor ikke for er flyselskap?
Ja, jeg fult klar over EU-fordringen som gir deg kompensasjon ved forsinkelser. Det var svar på en tidligere post ved senarioet at det var teknisk svikt istedet for at det ikke er tilstedeværende i det hele tatt.. Poenget forsvant nok litt ja,
Hele poenget mitt har vært at problemet med manglende IFE skyldes primært forsinkelse på dreamlineren, og alt i alt er ikke DY herre over situasjonen. En ekstra service ombord, eller ifm reisen ville vært rimelig og kanskje til og med å forvente når Jailig stiller spørsmål om det i forkant? Men når DY sier i forkant de ikke kan levere det de lover og tilbyr refusjon av billetten (om så bare prisippielt da de færreste kan endre reisedatoen tett intill avreise) så tror jeg grunnlaget for å kreve erstatning i etterkant er litt søkt. IFE eller hva som helst annet.