• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Southwest near miss Tampa 14 juli

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Ser denne har kommet med i nyhetene de siste dagene. (Jeg nevnte den i en av god morgen trådene) Vi kjørte faktisk over denne "broen/caisewayen" tidligere samme dagen og når denne insidenten skjedde så var der et voldsomt tordenvær her.

https://www.cbsnews.com/amp/miami/n...ight-by-a-southwest-jet-this-time-in-florida/

Federal officials are investigating an incident in which a Southwest Airlines jet flew as low as 150 feet over water while it was still about 5 miles from its intended landing spot at the airport in Tampa.

The pilots skipped over the Tampa airport and landed instead at Fort Lauderdale, 200 miles away.

Vi kjørte der før i dag og tenkte på det når en Southwest maskin hadde normal høyde rett over oss og tenkte at dette må ha sett riktig ille ut. Hører også på ATC opptak at pilotene tok det med fatning og hadde vel nesten deiset i vannet hvis det ikke var for at de fikk beskjed om høyden. Skjønner fremdeles ikke helt hvorfor de diverted helt til Fort Lauderdale som er et godt stykke unna.
 
Back
Top