kl 11 major news om STERLING

Replying to Topic 'kl 11 major news om STERLING'

-*-=+ er da teorien, og rimeligere biletter er svaret ?

Slik presenteres Sterling i danske aviser forut for pressekonfernasen...ikke særlig oppløftende:
http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=508262/

Originally posted by LN-MOW

Passasjerene er ikke bare positive .......

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=139&Group=Reisetips&ThreadID=648617&Thread=Norwegian%2C%20nei%20takk%21

Men det er jo bare VG-lesere...:p

Originally posted by DY

Ja men så var overskriften på topicet "Norwegian - nei takk!" så jeg hadde ikke akkurat ventet å finne så mye positivt om Norwegian der.....

.......

LOL ..Intet bevisst negativt/positivt fra min side .. jeg linket den opp fordi den laa paa forsiden og var relevant ... .

For håpe at det ikke blir den blinde som støtter den halte....eller hvordan nå ordtaket er! Igjen så tror jeg dette er den beste veien for disse selskapene. Nyhetens interesse (mye større enn Narvesen), stordrift og pengeboken til Fred. er gode nyheter for Norwegian. Du kan si hva man vil om Fred. men fly har han ALLTID holdt på med...

Stadig salgsrygter om Sterling

Den netop indgåede alliance mellem Sterling og Norwegian har ikke udryddet rygterne om et salg af Sterling. Tværtimod vurderede forskellige kilder i går, at den norske Fred. Olsen-gruppe overvejer at forlade luftfartsbranchen. Sidste år forlød det, at et salg til den tyske rejsekoncern TUI var på tapetet, men det blev dog afvist af daværende adm. direktør, Torben Anker Sørensen.

Ligeledes afviser også den nuværende adm. direketør, Harald Andersen, at salgsrygterne har noget på sig: ”Vi kommenterer ikke rygter. Vores ønske er strategiske alliancer. Det kan være den type alliancer, vi nu ser med Norwegian. Eller det kan betyde, at vi køber op, fusionererer eller tilmed at Sterling bliver solgt.” En omstrukturering af branchen er dog i Sterlings interesse, siger Harald Andersen. Af samme grund har Sterling i flere år været foregangsvirksomhed, når det drejer sig om at øge samarbejdet eller indgå fusioner i den hårdt pressede lavprisindustri.

(Børsen, (paper) 24/11)

Mere interessant hvem bliver næste ?
Er QI og DM så småt i realiteten ved at lave noget lignende ?

Originally posted by stakan

kjos sier under pressekomferansen at flyutnyttelsen skal økes med en og en halv time pr fly!!!!!!!!!!!

Godt nytt!

Dvs til litt under åtte og en halv time pr dag? Ikke imponerende for en LCC.:naughty:

Jetblue og lettJet har jo 12 timer hver, Southwest over ti.
Men er det noen som vet om de tallene inkluderer tid på bakken til vedlikehold? Hvis flyet er på bakken i en uke for sjekk gjør jo det noe med gjennomsnittstallene.

Originally posted by DY

Man finner det man leter etter på internett.......

Nemlig. Og de som skriver slike innlegg er også de som har opplevd selskapene på en dårlig dag, samtidig som de har en dårlig dag selv, og heller ikke er særlig interessert å vite noe om hvorfor ting er billigere...

Skulle av og til tro at sånne diskusjonsfora var befolket av typen "alle de verste fordommene om taxisjåfører".

Nei, takke meg til denne intellektuelle høyborg! ;)

Det er forskjell på faktisk fly tid og off block. Selskapene du henviser til bruker off block time.

Originally posted by Klippe

Det er forskjell på faktisk fly tid og off block. Selskapene du henviser til bruker off block time.

Så blåbærjet og lettjet bruker tiden fra selskapene forlater gate til de kommer til gate igjen, mens DY bruker tiden de faktisk er i luften? Det forklarer jo selvsagt mye av forskjellen.

Men det jeg oxo lurte på var i tillegg om disse tidene er et totalt snitt for hele året, eller om man kun teller med tiden da flyet er i bruk, dvs utenom vedlikehold.

Back