kl 11 major news om STERLING

Replying to Topic 'kl 11 major news om STERLING'

Norwegian love! Takes you to the sky...:spin:
 
Replying to Topic 'kl 11 major news om STERLING'

I love Norwegian country...med Bjøro Håland?
 
Replying to Topic 'kl 11 major news om STERLING'

Nå er dere morsomme, not :zzz
Tilbake til OSL-CPH-OSL

iht til pressepresentasjon fra norwegian.no er det 6 x hver vei

Fra OSL
0705 0745 0905 1510 1800 2125

Fra CPH
0730 0920 1430 1535 1650 1945

Dette er mandag til fredag---
 
Replying to Topic 'kl 11 major news om STERLING'

Men det hadde vel ikke blitt samme oppstyr om man kalte en spade en spade og fortalte publikum at det var 6 avganger man skulle ha...:naughty:
 
Replying to Topic 'kl 11 major news om STERLING'

YYYYEEEESSSS! :spin:
(Gratulere seg selv med å være forutseende :))

Dette er nok bare første steg mot en fusjon, men jeg tipper de tar det litt pø om pø for ikke å få for mye kræsj med forskjellige flytyper og bedriftskulturer - bedre å samarbeide seg varm først.
 
Replying to Topic 'kl 11 major news om STERLING'

Vil der nu være gennemgående checkin mellem DY og NB? ellers er der lissom ikke meget ide i det!
 
Replying to Topic 'kl 11 major news om STERLING'

Dette kom ikke som noen bombe nei, DY aksjene (NAS.OSE) er nå oppe i 11,70, opp 9,35% (15 min forsinkelse)

En eventuell fusjon burde ikke by på de helt store problemene med tanke på flyflåte, instrumentpanelene i 737-800 kan (muligens trenges en firm-/softwareoppgradering)konfigureres til å emulere instrumentlayouten i en 737-300, hvis dette i det hele tatt er påkrevet. Hvordan gjøres dette i BU? Southwest emulerte vel 737-200 instrumentene i 737-700. Men så var det dette med kultur og ansennitet da...
 
Replying to Topic 'kl 11 major news om STERLING'

Originally posted by LCH


En eventuell fusjon burde ikke by på de helt store problemene med tanke på flyflåte, instrumentpanelene i 737-800 kan (muligens trenges en firm-/softwareoppgradering)konfigureres til å emulere instrumentlayouten i en 737-300, hvis dette i det hele tatt er påkrevet. Hvordan gjøres dette i BU? Southwest emulerte vel 737-200 instrumentene i 737-700. Men så var det dette med kultur og ansennitet da...

SWA har instrumenter der dataskjermene ligner de gamle, ja. Men med tanke på den lille flåten til DY er det kanskje like greit å bytte ut 733erne med 73G ved en fusjon.
 
Replying to Topic 'kl 11 major news om STERLING'

Dette var gledelige og spennende nytt. Gleder meg til å se deres felles produkt, og håper at samarbeidet utvikler seg videre, gjerne til en fusjon om noen år. Forhåpentligvis vil dette samarbeidet være positivt for hele flybransjen, kanskje får vi se konkurranse på noe annet enn kun pris??

Eivind
 
Replying to Topic 'kl 11 major news om STERLING'

Vel, Boeing produserer jo ikke akkurat for mange 737er om dagen, de klarer jo ikke å levere så mange som Southwest ønsker, og jeg vil tro at SWA er en litt viktigere kunde for Southwest enn DY. Men det kan vel være noen maskiner tilgjengelige fra GECAS eller andre leasingselskaper, selv om det nok ikke er mange.
 
Replying to Topic 'kl 11 major news om STERLING'

Originally posted by LCH


Vel, Boeing produserer jo ikke akkurat for mange 737er om dagen, de klarer jo ikke å levere så mange som Southwest ønsker, og jeg vil tro at SWA er en litt viktigere kunde for Southwest enn DY. Men det kan vel være noen maskiner tilgjengelige fra GECAS eller andre leasingselskaper, selv om det nok ikke er mange.

Og med tanke på den dårlige flyutnyttelsen til DY trenger de sikkert ikke skaffe seg like mange 73Ger som de har 733 nå.
 
Replying to Topic 'kl 11 major news om STERLING'

Originally posted by EB


Men det hadde vel ikke blitt samme oppstyr om man kalte en spade en spade og fortalte publikum at det var 6 avganger man skulle ha...:naughty:

Flyselskaper har ikke for vane å kalle en spade for en spade i disse tider virker det som...og det gjelder store selskaper....i følge VG:spin:
 
Replying to Topic 'kl 11 major news om STERLING'

Dette er meget interessant - glæder mig personligt specielt til at se Norwegian på CPH fra maj måned :)

Takeoff.nu skriver følgende:

"Blandt nyskabelserne er også, at Norwegian på en endnu ikke offentliggjort rute skal flyve ud af København, mens Sterling dropper flyvninger fra Bergen og Stavanger, som har været økonomisk tunge at drive. Til gengæld får Sterling flere ruter ud af Oslo, som flyves i et samarbejde med Norwegian."

Hvilken rute kan der være tale om - de mener vel ikke OSL for den nævnes tidligere i teksten på takeoff.nu - er det mon endnu en rute fra Norge? Bergen eller Stavanger?
 
Replying to Topic 'kl 11 major news om STERLING'

Sterling sine fly 189 seter er kanskje litt for store for Vestlandet. Norwegian sine har jo 40 færre seter og sikkert lettere å få en til å gå bedre...
 
Replying to Topic 'kl 11 major news om STERLING'

Se hele greia her:
http://80.239.23.169/WebcastSystem3/Microsite/go.aspx?eventid=252&urlback=go.aspx&bitrate=1537224

Fin løsning, der man hele tiden kan se slidene.
 
Replying to Topic 'kl 11 major news om STERLING'

For SAS Braathens er dette bra! En konkurrent mindre å bry seg om på Syd-Europa. Den økte satsningen på OSL-CPH er selvsagt dårlig nytt for SAS DK.
 
Replying to Topic 'kl 11 major news om STERLING'

Tror også dette er til det beste for passasjerene. Tror SAS slipper en konkurrent på Spania etc, men får en sterkere konkurrent til København, men tror ikke SAS har noe å frykte på den ruten. SAS er store og har gode kort på hånda.
 
Replying to Topic 'kl 11 major news om STERLING'

Originally posted by LCH


Dette kom ikke som noen bombe nei, DY aksjene (NAS.OSE) er nå oppe i 11,70, opp 9,35% (15 min forsinkelse)

En eventuell fusjon burde ikke by på de helt store problemene med tanke på flyflåte, instrumentpanelene i 737-800 kan (muligens trenges en firm-/softwareoppgradering)konfigureres til å emulere instrumentlayouten i en 737-300, hvis dette i det hele tatt er påkrevet. Hvordan gjøres dette i BU? Southwest emulerte vel 737-200 instrumentene i 737-700. Men så var det dette med kultur og ansennitet da...

Men har Norwegian analoge instrumenter i -300 ?? Den ble jo levert standard med Glasscockpit, det var Southwest som spesial bestillte analog cockpit paa -300 og -500 for aa opprettholde samme cockpitmiljoe...paa NG tilboed ikke Boeing analog cockpit, men en emulering
 
Replying to Topic 'kl 11 major news om STERLING'

Ingen Norwegian fly har analoge instrumenter...
 
Back
Top