Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
I dagens DN sier Kjos at SAS oppfører seg skikkelig - det er de andre aktørene som har skapt yield-presset på Oslo-København.
Dagens gla`melding i avisen... I dagens DN sier Kjos at SAS oppfører seg skikkelig - det er de andre aktørene som har skapt yield-presset på Oslo-København.
Herlig å lese positive kommentarer mellom konkurrenter...:nor
Vondt brudd he he![]()
Vet ikke om jeg synes denne kommentaren fra Kjos var så veldig bra; har det ikke vært Norwegians forretningside da og komme inn og skape yield-press på ruter som konkurrentene tjener gode penger på?
Dagens gla`melding i avisen... I dagens DN sier Kjos at SAS oppfører seg skikkelig - det er de andre aktørene som har skapt yield-presset på Oslo-København.
All konkurranse er ikke god konkurranse - spesielt ikke om konkurransen blir for sterk. Poenget er muligens her at konkurrentene ikke tjener spesielt gode penger på denne ruten, og at det ikke er rom for mer enn 2 aktører...? Om det skal være SK og NB eller SK og DY eller DY og NB, vet ikke jeg. SAS flyr vel naturlig nok relativt ofte til CPH pga feed til andre ruter til mindre steder i Europa og IC.
OSL-CPH bør vel være stor nok til tre aktører, og NB kunne selvsagt ikke sitte og se at SK og DY "trykker penger" på en rute midt i hjertet av deres markeder.Dette er jo en konkurransesituasjon og det er jo DY som har ivret etter konkurranse (og bra det selvsagt), og poenget er jo selvsagt at DY står fritt til å trekke seg/redusere på OSL-CPH.
Kan ikke se forskjellen på f eks OSL-PRG hvor det heller åpenbart ikke var plass til tre aktører og SK klokelig trakk seg. Hva med Moskva, hvor det åpenbart ikke er plass til mer enn en direkterute? Jo, her går jo DY inn uten forhåpninger til å tjene penger med det første, selv om begge aktører nå taper på denne ruten. Det er jo også en hel rekke, f eks sydendestinasjoner, DY har kommet inn som en tredje aktør, og presset yielden så det holder.
Er OSL-CPH en så veldig stor rute om man ser bort fra alle transferpax? Jeg bare spør, og jeg vet ikke svaret. Jeg har litt problemer med å skjønne at CPH skulle være en spesielt mye mer attraktiv destinasjon enn f.eks. HEL eller ARN/STO, men det er mulig at det er mer som skjer i CPH (både for forretningsreisende og fritidsreisende?).
Er ikke OSL største destinasjon fra CPH?
Og da har Norwegian skrudd opp prisene til 398 kr. for billigste billett Oslo-København, og 420 kr. for billigste billett København-Oslo. I juli og begynnelsen av august kan man imidlertid få København-Oslo til 270 kr. Meget begrenset program i sommer med bare tre daglige avganger, for øvrig.
Itillegg så bor det flere tusen nordmenn i København.
Syns det er fantastisk at Bjørn Kjos kommer med bare positive uttalelser om sine konkurenter. Har til gode (tror eg) å høre han komme med noe negativt om sine konkurenter ! Er ikke alle som er likedan nei...![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.