Kjøpe adgang til Star Alliance Business Lounge

orhel

ScanFlyer Blue
Kjøpe adgang til Star Alliance Business Lounge

Det kan se ut til at det blir en del reiser det neste året, stort sett i Eco. Syns uansett det er greit med loungtilgang og har benyttet loungepass.com før, men har ikke vært kjempeimponert og det at OSL ikke har en slik "billiglounge" har fått meg til å vurdere å kjøpe et års adgang til Star Alliance Business Lounge til ca 2600,-. Da vil jeg i tillegg kunne ta med en gjest. Så hvor stor forskjell er det på Star A Business Loungene i forhold til "loungepass.com loungene". Vil det være værdt det?

Re: Kjøpe adgang til Star Alliance Business Lounge

Hva med å ta noen segment-runs, så blir du *Gold. Det koster ikke allverden, spesielt hvis man tar i betraktning null i årsavgift for diners og mastercard, samt en velfyllt taxfreepose.

Kjøpe RCC/President Clubs/US Airways Club medlemsskap i USA - så får du vel adgang til Star Alliance Business Lounges - også SAS's - bare en idé.

Eller, det er vel det du egentlig snakker om?

Det kommer an på hvor mye du reiser og hvor du reiser.

Du kan kjøpe mange øl og baguetter for 2600 spenn

Det kommer an på hvor mye du reiser og hvor du reiser.

Du kan kjøpe mange øl og baguetter for 2600 spenn

Med norske priser, antagelig ikke noe mer enn 17 (2600/~150) -- men du skal jo altså opp i 9 t/r reiser for at det skal lønne - sett at du kjøper øl og baguett hver gang, og bare reiser fra plasser med Star-lounge. Hvis du factor in eventuelt fritt internett også kanskje en gang eller to mindre -- men jeg er enig - 2,600 kroner er jo nokså stivt hvis man ikke reiser mye(og da har man kanskje opptjent Star Gold med adgang i Europa).

Trådstarter, husk også at du skal ha en Star Alliance itinerary sammen med medlemsskapet for adgang - det nytter altså ikke å fly Norwegian.

Loungetilgang handler vel ikke bare om øl, men også mulighet til å slappe litt av mellom avgnager osv. Flyr stort sett Star Alliance der det er mulig og planen er å nå Star Gold i løpet av perioden, men om man gjør det er ikke sikkert. Skal bla til CPT via FRA i februar og tror spesielt lounge i FRA er godt etter en lang tur bak i en trang 747 fra LH.

Hadde rcc for noen år siden og måtte krangle meg inn på osl nesten hver gang. Gjest kunne jeg iallfall glemme. Hørt om samme problem på cph. Vie og Fra gikk jeg rett inn.

Da må man bare slå regelverket i bordet på OSL :P

Lounge Access Policy:

Paid Lounge Membership Customers: Eligible Paid Lounge Membership Customers have access to any Star Alliance member carriers' owned Business Class lounges.
Eligible Paid Lounge Membership Customers include United Airlines Red Carpet Club, US Airways Club, Air Canada Maple Leaf Club – Worldwide and Continental Airlines Presidents Club.
Customer must present a valid eligible paid lounge membership card
Customer must also present a boarding card for a same day Star Alliance flight departing from the local airport.
Customer is entitled to one guest

http://www.staralliance.com/en/benefits/lounges/lounge-access-policy/

Bare for en som ikke er helt satt inn i f.eks US Airways Club Card.
Er dette en kort som gir deg Gold status?
Eller et kort som bare gir deg inngang i Star Alliance lounges når du reiser med Star Alliance flights?

Gir adgang til Star Alliance Business Lounge når du reiser med Star Alliance. Ingen status.

Kort fra Diners er jo en billig måte å komme inn i mange lounger.

Tar opp igjen denne tråden, om enn med en noe annen vinkling. Skal fly Norwegian til Tyskland i morgen tidlig, for så å returnere fra Tyskland på torsdag med SAS. Er det noen som helst sjanse for loungetilgang på SAS sin osl lounge i morgen da?

Er EBG forresten

Last edited:

Tar opp igjen denne tråden, om enn med en noe annen vinkling. Skal fly Norwegian til Tyskland i morgen tidlig, for så å returnere fra Tyskland på torsdag med SAS. Er det noen som helst sjanse for loungetilgang på SAS sin osl lounge i morgen da?

Er EBG forresten

Nei, ikke lovlig. Kan kjøpe adgang Osl-lounge.

Back