Bll spotter
ScanFlyer Gold
Har SAS egentlig ikke eneret, som eneste danske flyselskab, til at beflyve de 2 ruter, i henhold til de bilaterale aftaler, der er indgået landene imellem, ligesom de har eneret til at beflyve russiske destinationer?
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Som stor kunde i SK er det leit å se hvordan selskapet fortsettes å rives i filler innenifra.
Som jeg har vært inne på i tidligere tråder ser jeg ingen annen løsning for SAS enn at de 3 skandinaviske land med så forskjellige bedriftskulturer , motivasjoner og målsettinger deles opp som seperate selskaper under felles markednavn.
Nåværende konflikter er kun gratis "mat" til konkurentene.
Det er jo i grunnen tre separate selskaper vi snakker om, SAS Norge, SAS DK og SAS SE.
OT: Leste igjennom "Caution" på CAUs hjemmesider. Interessant å lese vilkårene for FAs til og fra SFJ...
Hvor mye har egentlig SAS spart på å bruke kinesere i kabinen? Det er ikke sikkert det er så dumt av SAS å ta dem ut av tjeneste om man begynner å regne på negativ omtale og eventuelle interne konflikter. SAS må nå få skuta på rett kurs igjen fremfor å drive med slikt internt vissvass....selv om det kanskje er foreningen som har laget unødvendig trøbbel i denne saken. SAS kommer kanskje billigere og bedre ut av det på den måten.
– Våre kinesiske medarbeidere er blitt utsatt for et helt urimelig press. Derfor har vi i en midlertidig periode valgt å frita dem for tjeneste, sier SAS-direktøren
Jeg tror ikke det er besparelsen i form av lønninger til kinesiske CA's som er det drivende for SAS.Hvor mye har egentlig SAS spart på å bruke kinesere i kabinen? Det er ikke sikkert det er så dumt av SAS å ta dem ut av tjeneste om man begynner å regne på negativ omtale og eventuelle interne konflikter. SAS må nå få skuta på rett kurs igjen fremfor å drive med slikt internt vissvass....selv om det kanskje er foreningen som har laget unødvendig trøbbel i denne saken. SAS kommer kanskje billigere og bedre ut av det på den måten.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.