KAPUTT DY !!

Replying to Topic 'KAPUTT DY !!'

http://www.nettavisen.no/innenriks/article686290.ece

Kjell Arne så flammer som kom ut av "propellen" på flyet.......:up:

Propelldrevet MD 83??

Hvis Pax har sett noe, må stikkflammene ha blitt kastet fremover og gjennom "propellen".

Originally posted by Thomas

Gutta i cockpiten på denne har jo røykestopp INNE i cockpit når de står på gaten..

Hehe... DET har da Ryanair, Spanair, MyTravel, og mange flere også.... :p

Originally posted by MountainDew
Hvis Pax har sett noe, må stikkflammene ha blitt kastet fremover og gjennom "propellen".

Det er vel strengt tatt ikke et ukjent fenomen ved "kompressor-stall"?

Husker de prøvde ut propell på MD-80 på slutten av 80 tallet. Det var et pusherpropell system som var effektivt på hastigheter mellom jet og turboprop. Ble ingen suksess og prosjektet ble avlyst. Undrer meg på om det finnes noen bilder på nettet av dette?
jaja nu hadde jo ikke dette noe med denne topic å gjøre....:skep

Originally posted by KennethGS

Originally posted by Thomas

Gutta i cockpiten på denne har jo røykestopp INNE i cockpit når de står på gaten..

Hehe... DET har da Ryanair, Spanair, MyTravel, og mange flere også.... :p

Originally posted by MountainDew

Det er vel strengt tatt ikke et ukjent fenomen ved "kompressor-stall"?

Nei det er nok ikke umulig ved kompressor-stall, og det er det jeg sier at flammene må ha blitt kastet fremover siden pax har sett det (eller tror de har sett det..?)

Vel Nettavisen siterer Kjell Arne som også påstår at MD'en har propeller.

VG:

- Flymotor tok fyr
under take-off
Skulle fra Bulgaria til Oslo

... og:

Flyet var på vei fra Praha til Oslo,

---------------

Saa Praha er naa i Bulgaria!!

SISTE:

Flyet er foreløpig satt opp kl 001.15 kommende natt. Pax'en er på Clarion. Min kmpis tar en tu til puben i Lilestrøm i dag ( "Skolen" ) istdenfor å være på hotellet hele dagen.

Pax'en i Split har visst overnattet på flyplassen uten mat og drikke siste natt.

Praha vet jeg ingenting

Vanskelig å si. Siden de ikke kommer avgårde tidligere mistenker jeg at det er et "nattledig" DY-fly. Kan vel gjøre rundturen på ca. 7 timer, og da er flyet klar for ny dyst i morgen.

MEN siden de har innleid fly vil de muliges fortsatt være short på et stk fly ??

Humøret er OK hos de på Clarion fikk jeg beskjed om. Kanskje de får en
Air Atlanta 747 !!:old ;)

Originally posted by LN-MOW

Muligens ogsaa noe med at vi er US Operator .. selv om det er wetlease .. pluss $$ selvsagt .. :D
Men det er 247 deilige skinnseter ... :up:

Jeg ser for meg Stavanger Aftenblad -- Norwegian med fangetransport. Norwegian har leid inn fly for å fly fra bulgaria (som vi nå vet at praha ligger) til Oslo Lufthavn. Kilder sier til aftenbladet at med flymaskinen følger flere som har blitt holdt igjen på flyplassen under mistenkelige omstendigheter. Maskinen drar direkte videre til USA etter oppholdet på Gardermoen.

:old

Back