KAPUTT DY !!

Originally posted by LN-RKF

CS-TEB ble ifølge airfleets.net levert nytt til TAP i 1983, og har brukt den registreringen hele tiden
untatt en periode da den fløy for Caribjet:

08/03/1983 TAP Air Portugal CS-TEB
06/07/1995 Tajikistan International Airlines CS-TEB
31/10/1995 TAP Air Portugal CS-TEB
13/03/1996 Caribjet V2-LEO
22/02/1997 TAP Air Portugal CS-TEB
06/06/1997 Air Madeira CS-TEB
22/11/1999 Air Zarco CS-TEB
19/06/2000 Euro Atlantic Airways CS-TEB

http://www.worldfocusair.com/eng/detay.asp?KatID=2&IcerikID=2&l=e

Kan ikke skjønne at DY passajerene synes at World Focus sine fly er spesielt gamle(bygd i 1994), Store deler av DY flåten er eldre.....

Må komme seg hjem selv

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/07/16/471575.html

123 Norwegian-passasjerer i Praha må finne alternative reisemåter.

Jeg så den tyrkiske mad dogen på fredag fra SAS loungen. Brannvesenet på OSL holdt på å rengjøre et rimelig stort fuel mess som hadde oppstått ved denne maskinen rett ved Gate 34. Det tok rimelig lang tid før de pushet maskinen så langt unna som mulig før den startet opp og tok av mot nord.
Trodde det var noe charter opplegg, visste ikke at DY leide inn fly/mannskap på denne måten.

så vit jeg vet finnes det enå ikke noe fly til OSL - MAD - OSL i dag. Mulig det blir leid inn et eller annet. Følg med, følg med. Dette må være gode tider for spottere.

Hilsen,
Laurenz

noen som vet hvilke maskiner DY for tiden har leid inn? Hva kan jeg vente meg å se på OSL i morgen ettermiddag?

Nå for tiden er kan den Turkiske maskinen som står i Praha leid inn ingen andre. Forsøk på å få leid inn fly i dag strandet i siste liten. Norwegian vil nå fly til Madrid selv noe som selvfølgelig betyr en kraftig forsinkelse. Flyet skal nå gå ved 10-tiden fra OSL.

Hilsen,
Laurenz

To av passasjerne står fram på TV2 Nyhetene nå kl 1830, bl.a. denne Høviskeland som tidligere har uttalt seg. Synes ikke noen av de som uttalte seg hadde spesielt faglig eller annen tyngde. Vedkommende skulle til Riga senere denne uka, og nekter å fly dersom det er et tyrkisk fly igjen. Får nå se på det da!

Anne Grete Ellingsen viser til at man kun dekker mat, drikke og hotell - slik EU-regelverket krever. Hun svarer som vanlig helt greit for seg.

Totalt sett etter å ha sett dette innslaget, synes jeg alt i alt at Norwegian kom bedre ut av det en passasjerene som uttalte seg !

Ettersom jeg likevel har skrevet sammenfatningen for kunde, kan jeg like godt legge den ut her. Presiserer at dama i innslaget sa "motoren, der jeg satt, ute på vingen"... nuvel. Som dere skjønner, passasjerene hadde vel mer kropslig enn intelektuell tyngde, for å si det på den måten...

"Passasjerer mener ferien ble ødelagt

Norwegian-passasjerene som strandet i Praha pga feil med en motor på et fly mener ferien deres ble ødelagt. I natt klokken 01 kom vel 100 av passasjerene til Gardermoen. Flyet som skulle ta dem fra Gardermoen på lørdag var leid inn fra et tyrkisk selskap pga flymangel. Nå slaktes Norwegian for håndteringen av situasjonen.

Gerd Dalen forteller at det kom et smell og en blå flamme ut fra motoren ute på vingen, rett ved der hun satt. Kjell Arne Høviskeland mener det var manglende informasjon fra selskapets side. Vi ble godt mottatt på hotellet, men det var usikkerhet, sier Høviskeland. Han synes ferien ble ødelagt. - Mange av oss forlanger en kompensasjon for det vi har opplevd, sier han.

Norwegian vil kun gi passasjerene det de har krav på etter EUs regelverk. Informasjonsdirektør, Norwegian, Anne Grete Ellingsen, viser til at passasjerene har fått hotell, mat og drikke i tillegg til hjemreisen. - Det er hva EU-forordningen dekker. Hvis de mener de skal ha noe mer, må de ta kontakt med oss, uttaler hun.

Kjell Arne reiser til Riga onsdag. Stiller Norwegian også da med innleid fly, blir han hjemme. - De kan bare komme med et tyrkisk fly på Gardermoen, da nekter jeg å gå om bord, sier han.

Journalist: Birger Henriksen. Innslag.":cool:

hei

tenkte jeg skulle prøve meg igjen , ble hevet ut sist som 'hacker' med en brutal tilbakemelding fra admin , er vel noe dritt som
har sneket seg inn på pc'en selv om jeg har dobbel brannmur og diversen andre
coockies/adware program som alle sier jeg ikke har noe bad software.

til saken

Var på osl søndag og da fløy det en carpatair f-100 avgårde på morgensiden
rundt 8 tiden var det også en dy rute ?

SSEAS

Poenget her er jo faktisk at DY leier inn et ukjent flyselskap (for passasjerene) for å fly dem. Hvilket regelverk trår i kraft her? Kan SAS Braathens leie inn Aeroflot for å fly Oslo-Trondheim?!?! Kanskje litt usannsynlig...men har ikke passasjerene noen rettigheter her?:huh:

Uten innleie må de kansellere flygninger. Dette blir også feil i forhold til paxen!

sevenseas:

Tror de flyr for Air Baltic, har ihvertfall vært endel F100 av forskj. selskaper der oppe tidligere i sommer av den grunn..

Originally posted by LN-BIZ

Poenget her er jo faktisk at DY leier inn et ukjent flyselskap (for passasjerene) for å fly dem. Hvilket regelverk trår i kraft her? Kan SAS Braathens leie inn Aeroflot for å fly Oslo-Trondheim?!?! Kanskje litt usannsynlig...men har ikke passasjerene noen rettigheter her?:huh:

Rettigheten til passasjerene er å forsvarlig bli fraktet fra A-B. Det står ikke noe i vilkårene om at besetning og fly må være norsk

Back