KAPUTT DY !!

Originally posted by HMWK

Har DY tatt seg vann over hode med alle disse flygningene i sommer?
Nei, de har vel i grunn bare vært litt uheldige. Service som tar lang tid og motorbrann er sånt "som skjer"

De baserer seg iallfall veldig mye på utleie "herfra og derfra" for tiden, du vet aldri hva som dukker opp ved gate når du står der med en Norwegian-billett! :D

Har hørt om flere som tror de skal ut å fly med Norwegian, og blir noe overrasket når det dukker opp et fly fra et utenlandsk selskap de aldri har hørt om før.

Jeg vet ikke hvilke kriterier Norwegian har for å leie inn fly men en L-1011 fra et portugisisk selskap kan høres litt skummelt ut for noen. Trøsten for DY sine passasjerer er at de får en tur med en skikkelig wide-body klassiker. :cool:

Det hadde gledet mitt hjerte hvis jeg hadde sett en L1011 stå ved den gaten jeg skulle fra.

Det var saa naer saa naer .. men Tristar'en var visst i boks da de hoerte om kjerra vaar.

GLEDET MITT HJERTE OGSÅ !! Portugisisk enda mer.

Hadde det vært en maskin fra et nystartet tyrkisk selskap hadde jeg vurdert å reise hjem !! Sannsynligvis gjort det. Er ikke redd, men det får være måte på av DY å spare penger.

Vi på forumet kan vel den tyrkiske statistikken !! :wink

Ser ut for at det er Dagbladet som følger opp denne saken mest i dag....

123 Norwegian-passasjerer i Praha må finne alternative reisemåter.

"- Norwegians representant trodde de skulle få et fly som skal gå 1945 i kveld. I går fikk vi beskjed om at vi måtte legge ut for hotell selv og det er ikke alle som har råd til det på slutten av ferien. Jeg snakket med tre gutter som måtte ligge på flyplassen i natt, sier Julie Skaret Gulla til Dagbladet.no.

Passasjerene som venter på flyplassen i Split har ikke fått mat siden klokken ti i går kveld.

- Det er mange småbarnsforeldre og barn som begynner å bli slitne nå. ved halv tolv tiden i går kveld fikk vi beskjed om at vi skulle ta inn på hotell. Men hotellene rundt flyplassen er fulle, så vi måtte ringe rundt selv med våre egne telefoner, forklarer Skaret Gulla.

Jeg tar det for gitt at Norwegian dekker hotell og tapt arbeidsfortjeneste, hvis ikke blir jeg skikkelig forbanna, sier Skaret Gulla."

Har ikke Dagbladet fått med seg at en Tristar er på vei?

Originally posted by Tertit54

Jeg vet ikke hvilke kriterier Norwegian har for å leie inn fly men en L-1011 fra et portugisisk selskap kan høres litt skummelt ut for noen. Trøsten for DY sine passasjerer er at de får en tur med en skikkelig wide-body klassiker. :cool:

Noen av passasjerene i Praha er iallfall blitt skeptiske til tykiske fly:

Fra Nettavisen:

"Stemningen blant passasjerene i Praha begynner å bli svært amper.
-Kommer du til å fly Norwegian igjen etter dette?
- Jeg skal til Riga med Norwegian allerede på onsdag, Men er det et tyrkisk fly, så nekter jeg. Jeg går aldri om bord i et tyrkisk fly igjen etter gårsdagen. Den satte en støkker i meg, svarer Høviskeland."

Noen tid på L 1011 inn ?

Vil gjerne videreformidle til sliten kompis på OSL ??

Ser ut som den lander fra Split 23:35 med 00:05 ut igjen.. om det blir slik gjenstår vel å se. :angry:

CS-TEB ble ifølge airfleets.net levert nytt til TAP i 1983, og har brukt den registreringen hele tiden
untatt en periode da den fløy for Caribjet:

08/03/1983 TAP Air Portugal CS-TEB
06/07/1995 Tajikistan International Airlines CS-TEB
31/10/1995 TAP Air Portugal CS-TEB
13/03/1996 Caribjet V2-LEO
22/02/1997 TAP Air Portugal CS-TEB
06/06/1997 Air Madeira CS-TEB
22/11/1999 Air Zarco CS-TEB
19/06/2000 Euro Atlantic Airways CS-TEB

Er det DY som betaler for erstatningsflyet som erstatter det tyrkiske erstatningsflyet .. eller sitter tyrkerne med regningen for fly nr 2?

Back