Kanskje kommer Ethiopian til OSL / OSL som longhaul-flyplass

Den er i hvertfall bookbar på noen tilfeldige datoer i januar



ADD-SEZ.jpg


Ethiopian har begynt å fly til Seychellene igjen.
 
Den er i hvertfall bookbar på noen tilfeldige datoer i januar



ADD-SEZ.jpg


OK, da har de begynt igjen :) Det gikk visst riktig så trått første gang de satset, men det ga meg usedvanlig billig billetter dit.

(Ser samme kommentar kom over, men fikk ikke til å slette).
 
Ser de reklamere fra Roma til Seychellene for 199euro t/r. Hadde vært greit med lignende priser fra Oslo
 
Ser de reklamere fra Roma til Seychellene for 199euro t/r. Hadde vært greit med lignende priser fra Oslo

Ser også at de reklamerer med det, men det er umulig å finne noe som er i nærheten av slike priser. De har også tidligere annonsert med priser om man ikke kan finne igjen i bestillingsprosessen. De hadde imidlertid et godt 2-for-1-tilbud til SEZ for en stund siden som det var mulig å oppdrive.
 
Har fått litt inside info om den nye ruten. Ser ut som de kommer til å fly ADD-OSL-ADD dvs. at man slipper stopp i Stockholm. Er etter planen satt opp med en 787, men skal ikke se bort ifra at det kan dukke opp en 767 av og til.
 
Har fått litt inside info om den nye ruten. Ser ut som de kommer til å fly ADD-OSL-ADD dvs. at man slipper stopp i Stockholm. Er etter planen satt opp med en 787, men skal ikke se bort ifra at det kan dukke opp en 767 av og til.

Dersom det stemmer så er det litt overraskende at de går så hardt ut. Har mine tvil for å være ærlig men vet nok mer snart.
 
Dersom det stemmer så er det litt overraskende at de går så hardt ut. Har mine tvil for å være ærlig men vet nok mer snart.

Kan selvsagt ikke bekrefte noe, men vet at de er i forhandlinger med handlingselskaper hvor det foreløpig ser ut som de går for ADD-OSL-ADD. Ser også ut som avgangstiden er midt i det verste rushet på Non-Schengen (rundt 13-14). Hvis dette stemmer så har vel OSL et ganske stort problem i passkontrollen mellom 12 og 14.
 
Kan selvsagt ikke bekrefte noe, men vet at de er i forhandlinger med handlingselskaper hvor det foreløpig ser ut som de går for ADD-OSL-ADD. Ser også ut som avgangstiden er midt i det verste rushet på Non-Schengen (rundt 13-14). Hvis dette stemmer så har vel OSL et ganske stort problem i passkontrollen mellom 12 og 14.

Du er nok litt tidlig ute. Åpning er enda ikke formelt avklart mellom OSL og selskapet.
Selskapet er nok ikke ute etter å fly på tidene du beskriver.
Jeg er også tvilsom til slik jeg kjenner det, at det vil bli tildelt slots utenfor Schengen gatene på disse tidene.
Dessuten og det viktigste, at det gir en ankomst til ADD som gir særdeles dårlige connections til destinasjonene selskapet ønsker å trekke trafikk ut fra OSL. Når dette formaliseres vil det nok bli avgang med tanke på å komme inn om morgenen til ADD hvor det er tighte og gode Afrika flighter ut av ADD. Flyr de rett etter lunsj er jeg redd de har dårlige forutsetninger for å lykkes.
 
Last edited:
Du er nok litt tidlig ute. Åpning er enda ikke formelt avklart mellom OSL og selskapet.
Selskapet er nok ikke ute etter å fly på tidene du beskriver.
Jeg er også tvilsom til slik jeg kjenner det, at det vil bli tildelt slots utenfor Schengen gatene på disse tidene.
Dessuten og det viktigste, at det gir en ankomst til ADD som gir særdeles dårlige connections til destinasjonene selskapet ønsker å trekke trafikk ut fra OSL. Når dette formaliseres vil det nok bli avgang med tanke på å komme inn om morgenen til ADD hvor det er tighte og gode Afrika flighter ut av ADD. Flyr de rett etter lunsj er jeg redd de har dårlige forutsetninger for å lykkes.

Var også dette jeg stusset over, ingen ting er avklart enda og sannsynligvis er den infoen om avgangstid jeg har fått bare forslag som har vært diskutert. Kan også ha vært noen som har blandet ankomst og avgangstid. Er dog enig med deg om at hvis de skal lykkes med ruten må de nok ha en kveldsavgang.
 
Var også dette jeg stusset over, ingen ting er avklart enda og sannsynligvis er den infoen om avgangstid jeg har fått bare forslag som har vært diskutert. Kan også ha vært noen som har blandet ankomst og avgangstid. Er dog enig med deg om at hvis de skal lykkes med ruten må de nok ha en kveldsavgang.

Uten at jeg kan røpe for mye så er det en rekke biter som skal på plass før de kan forhandle med handling selskapet.

Imidlertid, kan formalitetene kanskje allerede være på plass allerede i neste uke.

Nå som media har trukket denne saken til seg, er jeg sikker på at allmenheten får detaljene så snart de foreligger;)
 
Noe nytt her? Sannsynlig med oppstart i år?

Tviler på at det blir oppstart i juni som først planlagt, men heller etter sommeren. Og det sies at det ikke er usikkerhet på om de kommer, men at frekvens, maskin, rutekombinasjon og detaljer med Avinor/OSL som gjør at det drøyer. Det er vel muligens noen kulturelle forskjeller også som gjør at det er noe mer armer og bein og ikke så straight forward.
 
Tviler på at det blir oppstart i juni som først planlagt, men heller etter sommeren. Og det sies at det ikke er usikkerhet på om de kommer, men at frekvens, maskin, rutekombinasjon og detaljer med Avinor/OSL som gjør at det drøyer. Det er vel muligens noen kulturelle forskjeller også som gjør at det er noe mer armer og bein og ikke så straight forward.
Takk for oppdatering! :)
 
Back
Top