Kamera problem

Rossiyskie Avialinii

ScanFlyer Gold
Da jeg skulle ta på kamera idag får jeg opp følgende beskjed i dispayet: "Err CF. Det er et problem med CF kortet". Så nå går det ikke å ta bilder og det er heller ingen bilder på kortet.

Noen som vet hva det kommer av og om noe eventuelt kan gjøres for å fikse det?

Mvh Alex.

Sjekk foerst at feilen ligger i kortet. Proev et annet kort i kameraet.

Skriv 'err cf' i Google, og du vil ogsaa faa opp en del forslag.

Jeg vet ikke hva slags kamera du har men dette er et typisk problem med CF-kort. Dette, fikk jeg beskjed om, er relativt vanlig hvis man kopler fra kamera uten å gjøre en "koble fra." på PC'en først.

Kortet er mest sannsynlig ikke ødelagt. Det kan tilogmed hende du kan lese det i et annet kamera. Stort sett vil en formatering ordne biffen.

Kyrre

Stikk innom en Foto Knudsen og kjøp deg ett Sandisk kort
og styr unna de billigste kortene som jan Einar skaffer deg
Du tjener på god kvalitet i lengden

Originally posted by Leorim

Tussaladd Lennart...:old
-Har da ikke skaffet han noen kort eg. Har riktignok skaffet både meg selv og andre kort, og de fungerer supert, sikkert fordi eg bruker samme type som deg... :wink

Originally posted by G-COLE

-Har da ikke skaffet han noen kort eg. Har riktignok skaffet både meg selv og andre kort, og de fungerer supert, sikkert fordi eg bruker samme type som deg... :wink

hvilket merke er disse kortene da? :) bruker i hovedsak Sandisk jeg også da, men styrer glatt unna de standard blåe sandisk-kortene da :)

Jeg bruker dette kortet. Har 4 stk av de, og har aldri hatt noe problemer.

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=38408

Tror ikke det spiller store rollen hva kortet heter- det viktige er at du styrer unna de aller billigste, og at det er toppkorta til produsenten- har flere av ymse typer- har aldri hatt havari. Men Sandisk er jo et sikkert valg om du kjøper Extreme eller ultra-serien!

Originally posted by SE-DYD

Tror ikke det spiller store rollen hva kortet heter- det viktige er at du styrer unna de aller billigste, og at det er toppkorta til produsenten- har flere av ymse typer- har aldri hatt havari. Men Sandisk er jo et sikkert valg om du kjøper Extreme eller ultra-serien!

Eg har jo Sandisk Extreme 3

Originally posted by LCH78

hvilket merke er disse kortene da? :) bruker i hovedsak Sandisk jeg også da, men styrer glatt unna de standard blåe sandisk-kortene da :)

Bruker i hovedsak Sandisk Extreme III og IV. Aldri hatt problemer med de der, i motsetning til Lennart og Alexander.

Originally posted by LCH78

Bruker i hovedsak Sandisk Extreme III og IV. Aldri hatt problemer med de der, i motsetning til Lennart og Alexander.

Samme som meg igrunnen. Har også en del kort fra Sandisk i Ultra II serien liggende, samt noen fra Ridata :) Men er Sandisk Extreme III jeg bruker til daglig da :)

Originally posted by Captain Caveades

Eg har jo Sandisk Extreme 3

Ta det med dit du kjøpte det- kanskje du får et nytt! De reklamerer jo med livstidsgaranti enkelte steder!

Bruker Sandisk Extreme IV 8GB og har aldri hatt noe tull, heller ikke med de gamle
Extreme III versjonene hadde jeg noe problem.

Back