Jordenrundt-tur?

Re: Jorden rundt tur?

Helt OT for tråden, men jeg klarte BGO-CPH-BKK-SIN-EWR-MUC-OSL-BGO på 70-noen timer her for et par år siden da jeg måtte rydde noen billetter. Hvem sier man trenger 80 dager? 80 timer burde holde for alle. ;)

-A
Treiging :p
Sjekk linken i post nr 6 :p

;)

Sitter med frøkna og diskuterer hvor neste tur skal gå. Vi har funnet ut at jorden rundt høres spennende ut.

Men tiden er litt begrenset. Noen som har noen raske forslag på 1 mnds jorden rundt tur hvor billetten ikke koster skjorta?

Har prøvd litt på star alliance sin maskin men den skal ha 50k nok for en tur. Vi tenker å reise i september ca.

SAS (og sikkert flere andre) har ganske fleksible regler for open-jaw. En mulighet er å kjøpe f.eks. OSL-SFO // NRT-OSL til tur/retur-pris, og spe på med enveisbillett over Stillehavet. OSL-SFO // SYD-OSL ser også ut til å bli priset som en tur/retur-reise på SAS.no, så burde være ganske gode muligheter til å få til noe her.

En langhelg i en by på et annet kontinent synes nå jeg er ganske bortkastet. Man betaler jo det samme for flybilletten, så jeg føler jeg må maksimere det beløpet. Jeg har heller ingen interesse av å besøke en by som ikke er verdt mer enn en langhelg.
Når det er sagt, så kan man alltids "rekke" en by på en langhelg hvis man står opp tidlig og følger en turistguide slavisk de dagene man er der. Men det er ikke det jeg forbinder med en ferie.

Edit: Jeg ble litt revet med her, så jeg beklager for OT i forhold til OP.

Last edited:
Jeg kan gi ett godt tips hvordan man kan komme seg fra Frankfurt til New York og fra Chicago til Tokyo eller Hong Kong.

Enveisbilletter er vanskelig med legacy carriers.

En enveis med Singapore Airlines A380 koster fra 400 dollar FRA-JFK.

Innenriksbilletter i USA koster utrolig lite dersom du kjoeper billettene 21 dager foer avreise.

En enveis ORD-HKG koster mellom 650-750 dollar, en 16 timers flight. Dersom Hong Kong hoppet blir for langt, kan du bestille en ORD-HKG via Tokyo og bare hoppe av der dersom du ikke har innsjekket bagasje.

Der er du ihvertfall kommet deg 2/3 rundt jorda til en meget rimelig penge.

Jeg fikk VIA Travel til å sette opp ett relativt ok tilbud til meg. Utgangspunktet mitt var å fly østover helt til jeg kom hjem igjen. De mente jeg var litt vel ivrig på å skulle tilbringe lite tid på destinasjonene men ettersom det ble noe slikt som 9/10 stopp på 20 eller 21 dager :cry:.

Men som jeg sa til de, så er/var motivasjonen å ta en reise rundt kloden, uten så mye annet enn nettopp det.

Uansett så kom prisen på ca 30000 kroner, noe jeg mener er ganske så rimelig. Og litt ovveraskende, men de ve er jo ett alternativ som kansje ikke er det første man tenker på. Men det er vel muligens litt selvtortur den ruten jeg/de satt opp da.

Selv skal jeg reise jorda rundt i Januar/Februar neste år. Ruta går som følger:

CDG- ICN (6 timer layover) - HNL (22 dager på Hawaii, øyhoppe litt) - IAD (6 timer layover) - CDG

Det er mange måter å gjøre ting på og hver enkelt må finne ut hva som passer han/hun. Selv vil jeg ha tid til å roe ned tempoet litt når jeg har ferie. Å ha ti destinasjoner på ca tre uker fører til at man tilbringer veldig mye tid på fly, flyplasser, og reising til/fra flyplasser. En svært hektisk ferie som virker litt krampeaktig i mine øyne. Hva med å velge ut fem steder istedenfor ti. Da får du tid til å utforske hvert sted litt istedenfor hele tiden å måtte "snu i døra". Billigere blir det sikkert også.

Hel he ikke for å være vemmelig , men orntli' jorda rundt må inneholde Stillehavet , helst med en holme og Australia eller New Zealand. Shortcut på den nordlige kalotten er juks.

Har foretatt 5 slike. 21-23 dager.. Orker ikke være lenger borte hjemmefra, selv om arbeid aldri har vært en hindring... ( Enehersker :colgate: i enkeltmannsforetak ).

MEN har prøvd å hoppe over flest mulige steder jeg har vært før, ev. begrense oppholdet på slike steder..

Synes også at man må innom noe smått i Stillehavet, Australia eller New Zealand samt sør-amerika om det skal være en skikkelig jorden-rundt.

ICN og IAD er helgetur-materiale.

Nå skal det nevnes at målet mitt aldri var å reise jorda rundt, men å besøke Hawaii. Siden øygruppen ligger ca på andre siden av jorden ble tilfeldigvis flyreisen rundt hele jorda (riktignok nord for ekvator) istedenfor frem/tilbake samme vei. :)

En langhelg i en by på et annet kontinent synes nå jeg er ganske bortkastet. Man betaler jo det samme for flybilletten, så jeg føler jeg må maksimere det beløpet. Jeg har heller ingen interesse av å besøke en by som ikke er verdt mer enn en langhelg.
Når det er sagt, så kan man alltids "rekke" en by på en langhelg hvis man står opp tidlig og følger en turistguide slavisk de dagene man er der. Men det er ikke det jeg forbinder med en ferie.
Hvor mye tid man ønsker å bruke på en by er jo individuelt og det er fullt mulig å få med seg noen av høydepunktene og så ta mere siden om man liker byen. For noen er penger den største begrensningen, og senere i livet vil tid være den knappeste ressursen. Noen foretrekker å forberede og oppleve en destinasjon om gangen, andre foretrekker å ta alt i en sleng. Noen liker å reist jevnlig hele året, mens alle tror de kan gjøre unna all reising en gang for alle med en diger tur. Noen liker å planlegge litt , noen liker å planlegge alle detaljer og noen liker å bare improvisere. Folk er forskjellige og det er viktig at de finner den strategien som passer dem best, det er også viktig å vite at det finnes forskjellige strategier og at man gjerne kan variere.

Jeg kan gjerne ta en reise på et par uker hvor jeg reiser rundt i en region, men en strategi jeg aldri helt har skjønt meg på er de som reiser "jorden rundt". Det virker som det å "ta en runde" er det som teller mest for de som velger dette.

Robert, tør jeg spørre om du reiser alene?
Jeg reiser som oftest alene, men jeg besøker også folk jeg kjenner i utlandet, om jeg reiser rundt i en region hender det vi blir en gjeng som reiser rundt et stykke og en sjelden gang klarer jeg lure med meg noen på hele turen.

Nå skal det nevnes at målet mitt aldri var å reise jorda rundt, men å besøke Hawaii. Siden øygruppen ligger ca på andre siden av jorden ble tilfeldigvis flyreisen rundt hele jorda (riktignok nord for ekvator) istedenfor frem/tilbake samme vei. :)
Hawaii er av og til helt nede i 4500 NOK. Man får ikke jorden rundt til noe i nærheten av den prisen.

Hawaii er av og til helt nede i 4500 NOK. Man får ikke jorden rundt til noe i nærheten av den prisen.
Ikke jorden rundt billett med mange stopp, men jeg kommer meg fortsatt rundt jordkloden når jeg reiser cdg-icn-hnl-iad-cdg. Icn og iad er kun flybytte med noen timers venting.

Hvor får man denne kombinasjonen til 4500.-?

Du får den ruta for 26.000 lifemiles + USD 497, som blir ca 5100 kr med nåtidens 2/1 tilbud på kjøpte miles. Dette er i økonomiklasse. Booket selv denne ruta i business som kostet meg ca 10500 kr totalt inkl. tax. Ulempen er at du ikke opparbeider deg hverken miles eller status, så skal man krepere på økonomi (laaang tur) er det nok lurere å se etter billige kampanjebilletter. I biz derimot skal det svært godt gjøres å komme seg til Hawaii til en lavere pris.

Selskapene er Asiana på CDG-ICN-HNL og United på HNL-IAD-CDG.

Ingen dårlig pris selv om man må legge til connection til Norge og ikke får gjennomgående billett.

Veit ikke hva dere tenker på, men det er flere selskaper som selger ferdige turer med hotell og div inkl. Skal selv RTW i nov. med Smartreiser.no. Turen går med *a og varer 24 dager...

Veit ikke hva dere tenker på, men det er flere selskaper som selger ferdige turer med hotell og div inkl. Skal selv RTW i nov. med Smartreiser.no. Turen går med *a og varer 24 dager...

godt tips.. Liker ikke at enkeltrom tillegget er hele 13.000 men

Back