http://www.skyliner-aviation.de/![]()
Photo by: Derin Allard (Date: 24.01.2018)
Airline: Alaska Airlines [N625VA]
Type: Airbus A320-200
Airport: , USA, Victorville (VCV) ()
Comment: Not surprisingly, already a first Virgin America Airbus A320 received the colours of Alaska Airlines after recent completion of the acquisition.
Slik jeg forstår det er det bare et fly som er malt i disse spesialfargene for å feire begivenheten.
Det er ikke planen at resten av flåten(e) skal få disse fargene
Kun ett fly ja, og det har stått gjemt i Victorville i en måned eller to. Denne anonseringen er noe forsinket ..![]()
Det kommer minst 2 nye fly med disse fargene, 2 A321NEO er observert med disse fargene i Hamburg....
Semi OT, men fløy dem for en god uke siden. Var ikke mye Virgin-schwung igjen nå. Var egentlig bare trist.
Someone bør kjøpe aksjer snarest
Utelukkende positivt med slike endringer
Nå tror jeg ikke Senor Fnat mente at dette er positivt, noe jeg er helt enig, savner Virgin America, Alaska er OK men ikke noe mere. Det beste man si om Alaska er de ikke er Delta! (Delta er utrolig upopulære her på vestkysten etter gjennomført bøllete oppførsel).
Nå har vel historien visst seg at bøllete oppførsel ofte har lønt seg i flybransjen. Ingen nevnt, ingen glemt
Vel så langt har Bølla Delta brukt nok USD (tømme semi trailere med USD i Puget Sound) til at økonomi journalister som stiller spørsmål om «satsningen» blir på Trump vis kastet ut av pressekonferanser, Alaska har styrket seg både og økonomisk, trafikk messig og markedsandeler ( det er noe vekst her - SEATAC har hatt 14 Millioner nye passasjerer de siste 5 årene fra 33 mill i 2012 til 47 mill i 2017).Nå har vel historien visst seg at bøllete oppførsel ofte har lønt seg i flybransjen. Ingen nevnt, ingen glemt
Nå tror jeg ikke Senor Fnat mente at dette er positivt, noe jeg er helt enig, savner Virgin America, Alaska er OK men ikke noe mere. Det beste man si om Alaska er de ikke er Delta! (Delta er utrolig upopulære her på vestkysten etter gjennomført bøllete oppførsel).
Første A321neo med ordentlige Alaska farger er lakkert nå ..
https://www.ch-aviation.com/portal/news/90151-alaska-airlines-retires-all-of-its-a319sTackett stated that when the airline feels there is a need to "backfill" the capacity lost due to the retirement of the twelve Airbus narrowbodies, it will be doing so "by Boeing that we have on order today"
https://www.ch-aviation.com/portal/news/97659-alaska-airlines-to-swap-10-a320s-for-13-b737-max-9sAlaska Airlines (AS, Seattle Tacoma Int'l) has reached an agreement wherein it will sell all 10 of its remaining owned A320-200s to Air Lease Corporation which will, in turn, lease the airline 13 incremental B737-9s.
Virgin sues Alaska Airlines for $160m in trademark dispute
Virgin Group won its trademark case against Alaska Airlines Inc for approximately $160 million on Thursday, with a judge in London ruling that it is entitled to royalties even though the U.S. airline no longer uses the Virgin brand