Jomfru til salgs - Virgin America -> Kjøpes av Alaska Airlines

Re: Jomfru til salgs - Virgin America -> Kjøpes av Alaska Airlines

Semi OT, men fløy dem for en god uke siden. Var ikke mye Virgin-schwung igjen nå. Var egentlig bare trist. :(

Someone bør kjøpe aksjer snarest

Alaska sine farger gjør seg i grunn bedre på en Airbus etter min mening

Og her hele flyet...
N625VA.jpg

Photo by: Derin Allard (Date: 24.01.2018)
Airline: Alaska Airlines [N625VA]
Type: Airbus A320-200
Airport: , USA, Victorville (VCV) ()
Comment: Not surprisingly, already a first Virgin America Airbus A320 received the colours of Alaska Airlines after recent completion of the acquisition.
http://www.skyliner-aviation.de/

Slik jeg forstår det er det bare et fly som er malt i disse spesialfargene for å feire begivenheten.
Det er ikke planen at resten av flåten(e) skal få disse fargene

Kun ett fly ja, og det har stått gjemt i Victorville i en måned eller to. Denne anonseringen er noe forsinket .. ;)

Det kommer minst 2 nye fly med disse fargene, 2 A321NEO er observert med disse fargene i Hamburg....

Semi OT, men fløy dem for en god uke siden. Var ikke mye Virgin-schwung igjen nå. Var egentlig bare trist. :(

Someone bør kjøpe aksjer snarest

Utelukkende positivt med slike endringer

Utelukkende positivt med slike endringer

Nå tror jeg ikke Senor Fnat mente at dette er positivt, noe jeg er helt enig, savner Virgin America, Alaska er OK men ikke noe mere. Det beste man si om Alaska er de ikke er Delta! (Delta er utrolig upopulære her på vestkysten etter gjennomført bøllete oppførsel).

Nå tror jeg ikke Senor Fnat mente at dette er positivt, noe jeg er helt enig, savner Virgin America, Alaska er OK men ikke noe mere. Det beste man si om Alaska er de ikke er Delta! (Delta er utrolig upopulære her på vestkysten etter gjennomført bøllete oppførsel).

Nå har vel historien visst seg at bøllete oppførsel ofte har lønt seg i flybransjen. Ingen nevnt, ingen glemt

Nå har vel historien visst seg at bøllete oppførsel ofte har lønt seg i flybransjen. Ingen nevnt, ingen glemt

Sant det

Men alt som er lønnsomt er ikke bra. Noe USA er et godt eksempel på. Jeg elsker USA altså, men tenker det er 50/50 bra her VS hjemme.

Men før det blir Mega OT her, så tenker jeg at samfunnet ikke alltid er tjent med ekstrem lønnsomhet på bekostning av småfolket. Det motsatte funker jo ikke heller altså.

Men ja... tar jeg det lenger får jeg starte en tråd i no-fly zone.

Jeg synes bare det er synd at det er i ferd med å bli umulig å være sær, slik som Virgin America helt klart var.

Vel så langt har Bølla Delta brukt nok USD (tømme semi trailere med USD i Puget Sound) til at økonomi journalister som stiller spørsmål om «satsningen» blir på Trump vis kastet ut av pressekonferanser, Alaska har styrket seg både og økonomisk, trafikk messig og markedsandeler ( det er noe vekst her - SEATAC har hatt 14 Millioner nye passasjerer de siste 5 årene fra 33 mill i 2012 til 47 mill i 2017).

https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=137447

Alaska er mitt foretrukne selskap i USA, men tråden over viser jo hvor lite imponert jeg var over virgin (satt på spissen såklart). Så at virgin integreres i AS er meget bra :)

På grunn av situasjonen vil Alaska Airlines sine Airbus A319 ikke returnere til trafikk etter at trafikken tar seg opp. Alle deres A319 står lagret på Greensboro i North Carolina. I tillegg skal også to A320 som ikke har fått oppgradert til Alaska Airlines sin nye kabin, også ut av flåten.

Tackett stated that when the airline feels there is a need to "backfill" the capacity lost due to the retirement of the twelve Airbus narrowbodies, it will be doing so "by Boeing that we have on order today"
https://www.ch-aviation.com/portal/news/90151-alaska-airlines-retires-all-of-its-a319s

Da har Alaska solgt sine egeneide A320 til ALC, mot at de skal leie 13 737-9/MAX9, samt leie tilbake disse 10 A320 i en overgangsfase til de får MAX-flyene oppe i lufta.
Alaska Airlines (AS, Seattle Tacoma Int'l) has reached an agreement wherein it will sell all 10 of its remaining owned A320-200s to Air Lease Corporation which will, in turn, lease the airline 13 incremental B737-9s.
https://www.ch-aviation.com/portal/news/97659-alaska-airlines-to-swap-10-a320s-for-13-b737-max-9s

Back