Blir i såfall andre gang at Alaska kjøper et selskap fra California - de tok jo over Jet America for mange, mange år siden.
Naar det gjelder Alaskas "Buy Local, Fly Local" (Kortreiste Flyinnkjoep - bruk din naerflyfabrikk) saa er det en joker i dette oppkjoepet, en joker som som har kjoept Airbus, som har A321NEO i ordre - 2 flyselskap som CAPA ikke forstaar seg paa - begge med statsnavn - det kan bli et meget spennende selskap.
Alaska og HawaiianHvilke selskaper er det CAPA ikke forstår seg på, og på hvilken måte forstår de seg ikke på disse?
Alaska og Hawaiian
Hva med resten av spørsmålet (som nok var viktigere for meg i alle fall)? På hvilken måte forstår de seg ikke på disse?
Hvordan AS og HA innvirker paa priser og skaper sunn konkuranse. CAPA sine analyser av konkuranse eller mangel paa konkuranse har hele tiden oversett forskjellene i det amerikanske markedet, et marked hvor den lengste innenlandstrekningen er rundt 11 timers flygnng - burde det ikke vaere overraskende at det er store forskjeller i konkuranse forholdene. Naar LN-MOW ha lagt frem enkelt eksempler paa dyre billetter paa oestkysten (og hans enkelt eksempler er alltid nok underlag!) har jeg sammenlignet med tilsvarende strekning paa vestkysten og funnet at prisene er ca. 30% av hva LN-MOW har lagt frem, men naar jeg leggfer frem eksempler er det aldri nok underlagsmateriale.
Saa mitt lille poeng, er at nettopp Alaska og Hawaiian som ikke er selskaper som passer inn i CAPA's rammeverk, har en meget positiv effekt i markedene de operer som gir oss reisende i disse markedene mulighet til aa reise til 30% av hva du og CAPA tror vi betaler![]()
Hav du tror jeg betaler og hva jeg betaler kommer styerkt ut i min favoer.
Alaska Air Group to Acquire Virgin America, Creating West Coast's Premier Carrier
And over the next few months Alaska will explore with the Virgin Group how the Virgin America brand could continue to serve a role in driving customer acquisition and loyalty to get the best from both brands
En svart dag for alle med teddybjørn og prikkete tversover![]()
Tror Alaska gjør dette for å eliminere en konkurrent i et tungt befolket marked. Som tidligere nevnt er prisene generelt langt lavere på tilsvarende strekninger i vest enn i øst, og med færre aktører er det vel ikke usannsynlig at dette vil jevne seg noe ut.
En svart dag for alle med teddybjørn og prikkete tversover![]()
Mysen og Askim er Harry, VX er ikke hverken Mysen eller Askim. Det er et selsakp med sjel, som er anderledes, anderledes som Whole Foods vs Safeway.
Tror Alaska gjør dette for å eliminere en konkurrent i et tungt befolket marked. Som tidligere nevnt er prisene generelt langt lavere på tilsvarende strekninger i vest enn i øst, og med færre aktører er det vel ikke usannsynlig at dette vil jevne seg noe ut.
Hva som skjer med merkevaren VA og deres Airbusser skal bli interessant å se. Hvis noen er interessert i en 'instant' Airbusflåte, tror jeg dette er en god tid å gå på shopping ..
Dersom de kjøper Virgin America for å eliminere en konkurrent så må det vel være et åpent spørsmål om konkurransemyndighetene tilllater oppkjøpet (dvs dersom det er stor grad av overlapping mellom rutenettet til Virgin og Alaska).
Ventet på den ..![]()
Neppe noen sak. Du har fortsatt Allegiant, United og Southwest som herjer i markedet. I tillegg er Spirit på full fart inn.
Virgin America i samme setning som Askim og Mysen...hva er sannsynligheten for dét? :lol:
Skrives det noe i den lokale pressen om foreløpige produkt-tanker?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.