Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

Noen som vet hvor mange timer før avgang innsjekk for TG961 åpner på ARN?

Var ved innsjekkingsområdet kl 1115, og da var det allerede åpent og full aktivitet. Avgang kl 1430.

Last edited:

Når man flyr med business med Thai fra BKK, forstår jeg det da rett at man både har tilgang til Silk og Orchid loungene? Hva er egentlig forskjellen på de?

Og pleier OSL flighten gå fra samme pir, eller er det mer bingo fra gang til gang?

Når man flyr med business med Thai fra BKK, forstår jeg det da rett at man både har tilgang til Silk og Orchid loungene? Hva er egentlig forskjellen på de?

Og pleier OSL flighten gå fra samme pir, eller er det mer bingo fra gang til gang?

Thai Business-Lounge er endel større enn *G-Loungene. Ca samme utvalg av mat, og like fullt om kveldene.

Loungene er ganske like, jeg har ikke sett noe forskjell, men tar normalt kun en cola eller øl, så vet ikke om forskjellen er på andre sterkere drikkevarer eller mat.

Er vel mer bingo på gatene, har flydd fra både A, C og E.

w

Takk for lounge info, da var det som det så ut på nettsidene: Det er liten forskjell på de

Og er de strenge på 6 måneders grensen de sier de har på bassinet? SAS og Lufthansa har jo vesentlig høyere grense for bassinet, og jr. Vil jo da være 7 måneder

Ser ut som svaret på det var ja, og den grensen var ganske absolutt. :(

Men da er spørsmålet når man reiser to med en baby sammen om det er DG eller EF setene som er mest egnet?

Last edited:

Nå har jeg ingen erfaring med baby, men velger dere DG-setene hos Thai sitter dere jo veldig langt fra hverandre

Takk for lounge info, da var det som det så ut på nettsidene: Det er liten forskjell på de

Jeg pleier å gå til TG loungen i D-piren da det er bedre utvalg av mat og drikke der enn i TG-loungene du finner i C og E-pirene. D-loungen finner du rett etter den dedikerte pass-kontrollen for Royal Silk (business) passasjerer ved å ta rulletrappen på høyre side. Da kommer du rett ned i loungen. Det er et sitteområde med en bar på høyre side mens registreringen og hoved-delen av loungen er på venstre side.

Er du svært tidlig ute for OSL-avgangen så kan du mellom 20:00 og 21:00 få servert enkle drinker i baren. Utvalget er noe beskjedent men du skal kunne velge mellom Mai Tai, Blue Hawaii og Singapore Sling. Det er for øvrig denne baren du må til gå hvis du vil ha et glass vin. Loungene i C og E-pirene har meg bekjent ikke vin.

I tilleg til de samme rettene som i C og E-loungene, har du her et noe utvidet tilbud med bl. a. en salat-bar og et par varm-retter med mere. Fra ca. 22:30 serveres det også grillede pølser.

Selve loungen synes jeg er noe mørk. Det er også en del trafikk av folk som kommer og går og noe støy. C og E-loungene er bedre på det feltet. Flyr du i Royal Silk kan du også få en 1/2 times gratis massasje i spa-loungen. Den finner du også i D-piren.

Åpningstidene til SQ-loungen i A-piren og EVA Air loungen i F-piren gjør dem lite aktuelle for midnatts-avgangene, men de kan være interessante alternativ for de som reiser fra BKK til andre tider av døgnet. Merk at EVA Air sin lounge for tiden er stengt pga. oppussing (startet i følge EVA Airs web-sider denne uken).

SQ-Loungen er et fint alternativ med meget gode varmretter og drikkeutvalg, men som DagS sier stenger de tidlig, kl 22.

Takk for tips. Vi kommer med TG fra SIN 22:20, så får satse på pølser i D loungen

Ser ut som svaret på det var ja, og den grensen var ganske absolutt. :(

Men da er spørsmålet når man reiser to med en baby sammen om det er DG eller EF setene som er mest egnet?

DG setene har bord mellom, mens EF er inntil hverandre, kaller dem for "honeymoon" seter, basinett er maks 6mnd og blir på radene 17 og 22 (større bord mellom setene)

Hvordan er setene i Thai sine Airbus 340-600? Er det av samme varianten som i Boeing 777-en på direkteruten til OSL?

A340-600 har interiør av den noe eldre typen. Har "dessverre" bare flydd C og F i dette flyet. C er ikke full flat. F-setene er vel omtrent som på de eldste 747'ene. På økonomi tror jeg det er 34" Seat pitch, mot 32" på de nye 777-300ER.

A340-600 har interiør av den noe eldre typen. Har "dessverre" bare flydd C og F i dette flyet. C er ikke full flat. F-setene er vel omtrent som på de eldste 747'ene. På økonomi tror jeg det er 34" Seat pitch, mot 32" på de nye 777-300ER.

Takker for tilbakemelding, TriStar :-) Da forsøker jeg nok andre alternativer til BKK. Noen du kan anbefale østover av flyselskap, og da i Biz? Det må ikke være Star Alliance.

Takker for tilbakemelding, TriStar :-) Da forsøker jeg nok andre alternativer til BKK. Noen du kan anbefale østover av flyselskap, og da i Biz? Det må ikke være Star Alliance.

Fra 15.jan begynner Qatar å fly a388 fra DOH-BKK, og 787 går jo fra OSL-DOH, QR C er ganske fin, og ny terminal i Doha gjør det til en fin reise.

Fløy med LX i vinter. Kan anbefales og de har hyggelige priser iblant også.

Fra 15.jan begynner Qatar å fly a388 fra DOH-BKK, og 787 går jo fra OSL-DOH, QR C er ganske fin, og ny terminal i Doha gjør det til en fin reise.

Denne ruta har jeg selv, er med på A380-flighten 15. Januar[emoji3] Ellers har jeg flydd både Thai, Swiss, Etihad, LH og SK til Bangkok. Oftest Turkish pga pris, men stor variasjon og uforutsigbart materiell der... Ellers er jeg enig i at Swiss er bra.

Problemet med Swiss til BKK er at rutetidene er endret, så det passer dårlig til/fra OSL

Jeg hadde en veldig god opplevelse østover med Aeroflot og C i de nye 777-300. Fornuftig pris var det også.

Booke Oslo-Bangkok-Oslo direkte på ebokers - Umulig ?

Prøvde om det var mulig å booke Oslo-Bangkok-Oslo med Thai Airways i midten av juni, men det så ikke ut til å være mulig. Alle går via enten CPH eller ARN ... Hvorfor ? :headbang

Back