Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

På setekartet han har lagt ut på aktuell flyvning er rad 11 opptatt..., bare 16EF ledig ved siden av hverandre

Ah, skjønner. Så det ikke før nå.

Da beholder jeg 11EF. Antar at det er de beste to-seterne i den konfig'en.

Noen som har reist med Thai Airways i fra Oslo til Bangkok i det siste og kan svare på følgende spørsmål:

Har bulkhead setene i business class (Boeing 777-300ER) vanlig «Seatback TV» eller har de en mindre tv i armlenet som må tas opp når man ønsker å se på tv?

F.eks: har sete 11J TV`en «rett foran seg» eller i armlenet?

Noen som har reist med Thai Airways i fra Oslo til Bangkok i det siste og kan svare på følgende spørsmål:

Har bulkhead setene i business class (Boeing 777-300ER) vanlig «Seatback TV» eller har de en mindre tv i armlenet som må tas opp når man ønsker å se på tv?

F.eks: har sete 11J TV`en «rett foran seg» eller i armlenet?

Vanlig seatback. Alle setene hos Thai er like således. Eneste ekstra "plassen" bulkhead har er jo at man har en slags hylle foran seg

Ah, skjønner. Så det ikke før nå.

Da beholder jeg 11EF. Antar at det er de beste to-seterne i den konfig'en.

Fra OSL:

De "beste" to-seterne i C/CLS på B773 er 18EF fordi det ikke finnes noe 18B eller J og man sitter veldig privat. Ellers så er 16EF å foretrekke fordi uten fullt belegg så er alltid rad 17 blokkert og da ingen som sitter bak seg.
(Rad 17A/K blokkeres grunnet fare for toalettstøy og DG pga galley)

Hvilken opptjening får jeg på Eurobonus med bookingklasse W hos Thai. Finner ikkje denne bookingklassen på SAS sine sider!

Hvilken opptjening får jeg på Eurobonus med bookingklasse W hos Thai. Finner ikkje denne bookingklassen på SAS sine sider!

Finnes den ikke på Eirobonuslisten gir den ikke poeng i det hrle tatt.

W er kun innenlands, ifølge TG's nettsider .. hvor det også står at de gir 25%. De gir neppe mer til Eurobonus.

Det står vel at W kun gir poeng innenlands - det er fullt mulig å booke tilbudspriser i W også til/fra Oslo nå i mai, men de gir ikke poeng.

Som det står på SAS EuroBonus-sider:
You earn Basic points that count towards a higher membership level on selected booking classes

De billigste billettene med Thai fra Oslo er i bookingklassene V og W. Om jeg ikke husker feil fikk man tidligere ingen bonuspoeng på disse, men tror at man nå får 25% på Eurobonus.

Bookingklasse W på TG gir ingen opptjening på EuroBonus.

Heller ikke V.
Virker som det er Q en må se etter, for full opptjening.
Oslo-Bangkok i Q-klasse har vært nede i 5-6.000,- på thaiair.com i vår/vinter.

Thai C-klasse

Hei

Jeg har sikkert et litt dumt spørmål angående seter på C-klasse ombord TG.

Den 2. august drar jeg til Hanoi via Bkk, med TG955 ifra OSL. Jeg har googla litt, og forstår at TG har to forskjellige kabinversioner i business, en ny og en gammel, der den nye ser betydelig bedre ut siden det bl.a. er lie flat beds.

Er det noen her på forumet som vet om jeg får det det nye interiøret?

02. aug TG955 osl -bkk
14. aug TG954 bkk - osl

Thai C-klasse

Noen av flyene (77W) har litt nyere kabin, men setene er like. De nyeste har blant annet litt andre farger, trepanel og mer fancy IFE-kontroll.

ImageUploadedByTapatalk1430754776.181984.jpg

Da jeg fløy TG954 og 955 tidligere i år i Q-klasse fikk jeg 75% poeng hos United selv om jeg var ganske sikker på at jeg kjøpte de billigste billetene som skulle gi 25% opptjening. Har det noe å gjøre med at United har en annen omregning? Fikk 100% på innenriksbilletene som var H.

Hvor på Gardermoen er det Thai pleier å ha innsjekk? Har de fast skranke?

Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

Ja. Helt nederst til høyre/øst på felt "H"

Last edited:
Back