Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

De serverer middag og frokost. Det var 3 eller 4 valg av hovedrett og 3 valg av frokost. Meny blir delt ut ved boarding og bestilling taes opp før avgang. Så da må du vite hva du vil ha til frokost 10 timer senere samt drikke ønske etter take off ;-).
Ellers fikk jeg påfyll av bobler før avgang. Kylling satay og nøtter til boblene etter avgang , så middag, en flaske vann, slukking av lys i kabinen og så så jeg ikke noe mere av crewet før frokosten. Enkel trip rapport ;-)

Hvis en reiser fra/til BKK med Thai Bussniss til CPH kan en da bruke First facility`s i BKK

Hvis en reiser fra/til BKK med Thai Bussniss til CPH kan en da bruke First facility`s i BKK

Reiser du fra Bkk med TG C har du tilgang på Businesslounge og en halv time nakke eller fotmassasje i Spa avd til Thai.

Du har ingen tilgang ved ankomst, med mindre du skal i transit videre med TG C.

Så hvis vi skal videre til KUL samme dag så er det en halv time massasje?

Så hvis vi skal videre til KUL samme dag så er det en halv time massasje?

Ja....

tg_spa.jpg

Last edited:

Jeg skal fly endel med Thai i september, og lurer på om det er totalt antall kilo, eller antall baggasjer som gjelder. Blir ikke klok på info på sidene. Er *G, så har anledning til å ta med meg 20 kg ekstra, men trenger totalt 3 stk innsjekket baggasje tilbake fra Asia til Norge. Hva pleier innsjekk å tillatte? vekt eller antall? Mener å ha sett ende asiatere som har med seg utrolige mengder.

Det står altså både:
Maximum combined weight of all pieces: ROP & Star Alliance Gold Members Extra 20 kg (44 pounds)

og

• Royal Orchid Plus (ROP) Gold Card members will enjoy the privilege of one extra baggage on top of the regular allowance in any class of travel.

http://www.thaiairways.com/en/Terms_condition/baggage_policy.page?

For reiser innen Asia (ikke domestic) eller mellom Asia og Europa gjelder nedenstående som jeg har kopiert fra linken din over. Kort oppsummert er det altså weight concept, dvs vekten som betyr noe og ikke antall kolli. F.eks. får man 30 kg i C + 20 kg ekstra som *G.

------
Checked Baggage Policy by Weight Concept applicable to International Sectors within TC3, between TC2 and TC3.

Categories - Maximum Combined Weight of All Pieces

Royal First Class - 40 kg (88 pounds)

Royal Silk Class - 30 kg (66 pounds)

Premium Economy Class - 30 kg (66 pounds)

Economy Class - 20 kg (44 pounds)

Infant not occupying a seat - 10 kg (22 pounds)

ROP & Star Alliance Gold Members - Extra 20 kg (44 pounds)

ROP Silver Member (On TG sectors only) - Extra 10 kg (22 pounds)
-----

...Checked Baggage Policy by Weight Concept..

Overså helt denne i mylderet av ulike alternativ. Takk for presiseringen, hjelper en hel del siden jeg må ta med endel kolli denne gangen.

Nye (og økte) vektgrenser fra Thai er publisert i dag.

"New baggage allowance will be 50/40/30 kg in stead of 40/30/20 kg for F/C/Y-class."

Endringen iverksettes umiddelbart uavhengig av når billetten er kjøpt. Dette er nok gode nyheter for mange ethnics og frequent travellers.

Følger SQ i våres, og nå EK , og KL tar betalt :drunk:

Har ikke fløyet Thai bussniss på mange år. Sist jeg gjorde det var under askeskyen fra BKK til OSL. I den anledning skulle jeg gjerne hatt noen kommentarer.

1. Hva er best SAS eller Thai til BKK (når sas fløy) og hvorfor
2. Tidligere var det nesten ikke forskjell på Premium economy seats og buisniss seats er det slik i dag og hvis ikke hva er forskjellen. mitt sete nr er 11
3. Før fikk man bussniss ut fra BKK hvis man føy premium economy inn til BKK er det slik i dag…og får man first class ut hvis man flyr buisniss inn ?

Nye (og økte) vektgrenser fra Thai er publisert i dag.

"New baggage allowance will be 50/40/30 kg in stead of 40/30/20 kg for F/C/Y-class."

Endringen iverksettes umiddelbart uavhengig av når billetten er kjøpt. Dette er nok gode nyheter for mange ethnics og frequent travellers.

Passer glimrede for meg med 30kg+20kg *G siden jeg må ha med endel ting tilbake om noen dager. Foretrekker å dra på minst mulig baggasje, men veldig bra tilbud av TG dette.

Noen som vet om det er noen seter i business class hos Thai som er blokkerte før innsjekk?

Skal reise fra OSL til uka, alle seter er opptatt på setekartet, men fortsatt 3 billetter igjen for salg i biz. (Joda, kjenner til overbooking).

Noen som vet om det er noen seter i business class hos Thai som er blokkerte før innsjekk?

Skal reise fra OSL til uka, alle seter er opptatt på setekartet, men fortsatt 3 billetter igjen for salg i biz. (Joda, kjenner til overbooking).

Hele raden eller enkelte seter på rad 11 og 18, samt enkelte seter på de siste radene.

Hele raden eller enkelte seter på rad 11 og 18, samt enkelte seter på de siste radene.

OK - takk.
Vil helst ha A eller K sete (med vindu), men da er vel det vanskelig.

Jeg reiste til Oslo fra BKK etter at den nye regelen med 30 kg ble gjeldene (bestilt billett i juni). Dette var en billett kjøpt på sas.no med codeshare for Thai. Sas avvist at jeg kunne få ta med 30 kg når jeg spurte dem. Henvendte meg da til Thai, og de sa at så lenge flyet ble operert av dem, så skilte de ikke på hvor jeg hadde kjøpt billetten. Det var ingen problemer eller spørsmål i Bangkok ved innsjekk (bagasjen veide 26 kg).

Noen som vet hvor mange timer før avgang innsjekk for TG961 åpner på ARN?

Forstår jeg setekartet rett at på business på 777-300ER er det 22B, 22J, 17D og 17G hvor det er muligheter for basinett?

Og er de strenge på 6 måneders grensen de sier de har på bassinet? SAS og Lufthansa har jo vesentlig høyere grense for bassinet, og jr. Vil jo da være 7 måneder

Last edited:
Back