Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Re: Visning av bookingklasse Thai ved online booking

Takk, da fant jeg at billigste billettene var codeshare og klasse K, og at man måtte opp ca 1000 kr for klasse Q. Regner med klasse K gir null poeng?

K med TG skal gi 25% EB poeng

Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

Et litt merkelig spørsmål, men er det slik at TG på OSL alltid deboarder gjennom dør L2 og boarder gjennom L1?

Et litt merkelig spørsmål, men er det slik at TG på OSL alltid deboarder gjennom dør L2 og boarder gjennom L1?

Min erfaring er at de bruker L2 uansett, så sant den står ved gate 50. Har en gang hatt deboarding via L1 tror jeg.

I Swissair hadde vi som policy å deboarde gjennom L1 og boarde gjennom L2, så F og C kom først ut, og de samme kunne svinge til venstre når de kom ombord .. ;)

Thai fra Kjøbenhavn

Er litt i tvil hvordan dette fungerer.

Thai har 3 klasser fra Kjøbenhavn til Bangkok. Buisniss - Premium economy - og economy. Fra Oslo er det kun buisniss og economy.

Er Kjøbenhavn rutens buisniss som førsteklasse ???

Hvis det er noen som kjenner flytypen hvor mange seterader er det i buisniss, og hvor er det best å sitte?

Setene på buisniss er de helt flate eller er det som SAS, og hva er seteforskjellen mellom premium economy og buisniss ?

Re: Thai fra Kjøbenhavn

Er litt i tvil hvordan dette fungerer.

Thai har 3 klasser fra Kjøbenhavn til Bangkok. Buisniss - Premium economy - og economy. Fra Oslo er det kun buisniss og economy.

Er Kjøbenhavn rutens buisniss som førsteklasse ???

Hvis det er noen som kjenner flytypen hvor mange seterader er det i buisniss, og hvor er det best å sitte?

Setene på buisniss er de helt flate eller er det som SAS, og hva er seteforskjellen mellom premium economy og buisniss ?

Vet ikke helt hvordan det er i skrivende stund, men for noen år siden brukte de gamle 747, som hadde First Class på Upper Dekk, dette ble solgt som C-klasse fra CPH, men deres gamle C-klasse var en slags premium

Hadde heller valgt nyere flytype fra OSL, ellers er jo rutetidspunktet fra OSL helt pyton, du spiser middag, skåler og koser deg. Når det nærmer seg landing BKK er det midnatt hjemme og man er stup-trøtt.....

Hei,

Thai opererer samme maskin/konfigurasjon fra Oslo, Stockholm og København – B77W. Eneste forskjellen er som du kan se av bildet under, at man i fra ARN og CPH har «delt» Business-seksjonen i 2.

Fremre Biz-seksjon er forebeholdt Business pax
Bakre Biz-seskjon er forebeholdt Premium Eco pax.

Iflg. ansatt jeg pratet med hos Thai Airways Norge, er det foreløpig ingen planer om å gjøre det samme i fra OSL da businessbilettene selger såpass bra....

Setene på disse maskinene er full-flat i biz/premium eco.

TG_77W_SEATMAP2.jpg

På 747 var første klasse i tuppen nede, men den ble solgt som business...

På 77W er A- og K-setene best hvis du reiser alene, gjerne rad 12...

Hei,

Thai opererer samme maskin/konfigurasjon fra Oslo, Stockholm og København – B77W. Eneste forskjellen er som du kan se av bildet under, at man i fra ARN og CPH har «delt» Business-seksjonen i 2.

Fremre Biz-seksjon er forebeholdt Business pax
Bakre Biz-seskjon er forebeholdt Premium Eco pax.

Iflg. ansatt jeg pratet med hos Thai Airways Norge, er det foreløpig ingen planer om å gjøre det samme i fra OSL da businessbilettene selger såpass bra....

Setene på disse maskinene er full-flat i biz/premium eco.

TG_77W_SEATMAP2.jpg

Dette forklarte mye - jeg har sete 11, og forsto ingenting, men det begynner jo på 11 ? Kan noen forklare hvorfor.

Så da er det bare maten som er forskjellig mellom pre.ecm og buisniss ?

Dette forklarte mye - jeg har sete 11, og forsto ingenting, men det begynner jo på 11 ? Kan noen forklare hvorfor.

Vanlig hos flere asiatiske selskaper som f.eks TG, SQ, etc. Rad 1-10 er forbeholdt first, mens business begynner på nummer 11, uansett om flyet har first eller ikke

Pass deg for rad 17 - den har jeg havnet i to ganger (også kalt rad 9 på den første 777 fra OSL?) da den har overhodet ingen vindu.

Det er jo ingen tvil om at Thais Premium Eco fra ARN og CPH er markedets beste sete til prisen. Setene er jo akkurat lik de i biz, så det eneste som er forskjellig er serveringen. Setene er jo i tillegg lie-flat, så man ligger jo helt flatt.

Det er jo tydelig at Thai selger flere biz seter ut av Oslo enn ARN/CPH, og det er vel nesten innlysende når prisen i biz fra OSL er flere tusen billigere enn fra CPH.

Re: Boeing 787 - status og driftssetting

Noen som har sett setekart over Thai sine 787? Ser ut til jeg skal fly med en fra Tokyo til Bangkok i julen.

Er det slik at alle Thai sine flyvninger fra Scandinavia er med 777-300 og ny business class?

Hvordan er denne klassen, setet, serveringen osv, har prøvd å finne en trip report, men uten hell.

Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

Er det slik at alle Thai sine flyvninger fra Scandinavia er med 777-300 og ny business class?

Hvordan er denne klassen, setet, serveringen osv, har prøvd å finne en trip report, men uten hell.

Ja, det er nye biz med helt flate seter.

Kom akkurat med TG955, skal prøve å snekre sammen en rapport når jeg har tid.

A og K setene er veldig trange å komme inn og ut av. Jeg måtte også rette opp setet hver gang for å komme meg ut. Jeg er lang, 188 cm, og sparket hele tiden i enden av "sengen". Den er også litt smalere i enden så mulig det er årsaken.

A og K setene er veldig trange å komme inn og ut av. Jeg måtte også rette opp setet hver gang for å komme meg ut. Jeg er lang, 188 cm, og sparket hele tiden i enden av "sengen". Den er også litt smalere i enden så mulig det er årsaken.

Satt også på et A-sete i forrige uke. Fint vinklet så det oppleves privat, men kjentes litt trangt ut. Er de fireseterne i midten større da? Trodde det var samme størrelse?

Satt også på et A-sete i forrige uke. Fint vinklet så det oppleves privat, men kjentes litt trangt ut. Er de fireseterne i midten større da? Trodde det var samme størrelse?

Jeg vil tro at A EF og K vil oppleves likt. EF er "love seats" i midten og supre hvis man reiser sammen.

Back