Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Re: Jeg skal reise med Thai fra Scandinavia og lurer på noe

Hvordan bør man forholde seg hvis man har flere statuskort man ønsker å benytte seg av? Jeg er EBS (som jeg ønsker å tjene poeng til), og har gull hos Miles and Smiles. Jeg ønsker jo gjerne både å få tilgang til business-sjekkinn og lounge, vil det være mulig å vise Miles and Smiles-kortet uten at dette knyttes til min booking?

Hvordan bør man forholde seg hvis man har flere statuskort man ønsker å benytte seg av? Jeg er EBS (som jeg ønsker å tjene poeng til), og har gull hos Miles and Smiles. Jeg ønsker jo gjerne både å få tilgang til business-sjekkinn og lounge, vil det være mulig å vise Miles and Smiles-kortet uten at dette knyttes til min booking?
Det skal være mulig og kun vise kortet og registrere ditt EBS.

Last edited:

Book billetten med M&S nummeret, og endre dette i gaten før du går ombord, eller enda bedre, få dette gjort før du forlater loungen. Da får du alle fordeler av M&S kortet, men poeng til ditt EB kort.

Standby upgrade koster OSL-BKK, fra NOK 6000,- kommer ann på hvilken bookingklasse bookingklasse (Y/B/M/Q/H), (W/V/G) 7340NOK og BKK-OSL koster det fra ca 39000THB

Book billetten med M&S nummeret, og endre dette i gaten før du går ombord, eller enda bedre, få dette gjort før du forlater loungen. Da får du alle fordeler av M&S kortet, men poeng til ditt EB kort.

Du trenger ikke registrere M&S-kortet for å få tilgang til loungen. Du vil måtte vise kortet til betjening, men det gjør ikke noe.

Takk for tips, da satser vi i alle fall på at loungetilgang går greit. Jeg er litt redd for å legge inn M&S-nummeret i bestillingen, siden jeg mener å ha hørt historier hvor poengene går feil sted i etterkant. Etter denne turen er jeg tilbake til EBG, og jeg vil helst ikke at poengene ender opp i Tyrkia ;-)

Jeg har aldri hatt problemer med å komme inn i Star-lounger uten å ha rett kort på bookingen, bare vist kortet - funket hver gang

Jeg har aldri hatt problemer med å komme inn i Star-lounger uten å ha rett kort på bookingen, bare vist kortet - funket hver gang
Det er i henhold til reglene.

Får ikke sjekket inn online for morgendagens 08.10 flight fra BKK til Surat Thani, TG operert av Thai Smile, er det noen opplagt grunn til at det ikke funker ?

Får ikke sjekket inn online for morgendagens 08.10 flight fra BKK til Surat Thani, TG operert av Thai Smile, er det noen opplagt grunn til at det ikke funker ?

Vel, ifølge TG´s kontor i Bangkok er grunnen at flighten opereres av Thai Smile, mens billetten er bestilt på TG sine nettsider, og siden det da er en codeshare kan det ikke sjekkes inn online hverken her eller der ... Passer litt dårlig å dra ut for `manuell innsjekk med allerede i overkant stramme 50 min. connection tid til rådighet i morgen tidlig. :cool:

Vel, ifølge TG´s kontor i Bangkok er grunnen at flighten opereres av Thai Smile, mens billetten er bestilt på TG sine nettsider, og siden det da er en codeshare kan det ikke sjekkes inn online hverken her eller der ... Passer litt dårlig å dra ut for `manuell innsjekk med allerede i overkant stramme 50 min. connection tid til rådighet i morgen tidlig. :cool:

Hvis du får tagget baggasjen frem kan du sjekke inn på transit og trenger ikke gå ut av transit.
Har du separate billetter med bare 50 min connection??

Hvis du får tagget baggasjen frem kan du sjekke inn på transit og trenger ikke gå ut av transit.
Har du separate billetter med bare 50 min connection??

Kun håndbaggasje. Seperate billetter., ja.
Gambling, men billetten kostet nesten ingen ting, og alternativene var enten sen ettermiddagsavgang/ laang ventetid på BKK, eller å dra over til Don Mueng. Kjæresten min som reiser, tror hun har Air Asia fra Don Mueng som backupplan.

Som oftest er jo TG955 tidlig framme i BKK, så det vil som oftest gå bra.
Riktignok har flyet de to siste dagene vært litt sent framme...

Har tidligere også fått sjekket bagasje gjennomgående (til CEI) selv om det har vært Thai Smile videre fra BKK

Last edited:

Som oftest er jo TG955 tidlig framme i BKK, så det vil som oftest gå bra.
Riktignok har flyet de to siste dagene vært litt sent framme...
Har tidligere også fått sjekket bagasje gjennomgående (til CEI) selv om det har vært Thai Smile videre fra BKK

Hun kom inn med Oman Air, og selv om flyet var forsinket inn klarte hun turen ut gjennom passkontrollen (måtte visstnok det), ut til Thai Smile-innsjekk i avgangshallen og tilbake igjen til gate på innenrikspir på mindre enn 20 min eller så, og rakk flyet videre !

Hørtes stressende ut, men det er da passkontroll på transit uten å gå helt ut i avgangshallen.
Riktignok avhengig av at man er sjekket inn videre.

..men det er da passkontroll på transit uten å gå helt ut i avgangshallen.
Riktignok avhengig av at man er sjekket inn videre.

Yepp, hvilket en ikke var i dette tilfellet.
Thai Airways og Thai Smile er tydligvis ikke alltid helt to sider av samme sak, i alle fall ikke denne gangen mht. online innsjekk.

Singapore airlines vs Thai Airways

Noen som har erfaring med Thai Airways (biz) på ruten OSL-BKK-SIN?
Reiser førstkommende mandag.
OSL-BKK (777-300) biz - 21K
BKK-SIN (747-400) biz - 18A

Måtte avvike fra min valige rute som er OSL-FRA-SIN (Singapore Airlines).
Er godt fornøyd med Singapore Airlines (spes buisiness class på A380), så er litt spent på denne turen.

Re: Singapore airlines vs Thai Airways

Vi reiste samme ruten i oktober og var veldig fornøyd. Lie flat seter begge etappene. Sånn passe mat og ellers bra. Velg vindu hvis du sitter alene. 1-2-1 konfig. God tur!

Jeg skal fly cph - hkt i morgen, og retur via bkk neste uke.
Jeg kan ikke finne noen steder hvilken bookingklasse jeg har. Er det sånn å tro at siden jeg har booket via 'agency' - så er det en v eller w?
Så selv om jeg aldri har kjøpt en så dyr billett til østen, ender jeg opp med 0 eurobonuspoints?

Sent ute / høysessong... :/

EBG og samler points til neste CT, så det hadde vært kjekt med litt ekstra points :)

Back