Re: Jeg skal reise med Emirates og lurer på noe
Hehe, jeg syns du må veie det opp utifra hvor lenge du skal være i JNB, og "kravet" om å være uthvilt ved ankomst. Videre, som nevnt "yolo" (som ofte kan spøkes med, men som også har en lettere alvorlig undertone om man vil), så er det en god mulighet å oppleve en ny side ved reisen som kanskje gir mersmak, eller som bare er "ja, business klasse er ikke så big deal på EK" (eller motsatt).
Kjøpte C klasse på SQ i 2013 på ruten CMB-SIN-EWR til nærmere 20k én vei. Hadde gjort det igjen med glede (vurderer det til sommeren 2017), ettersom det var så fasinerende å prøve C med SQ, kom frem uthvilt, drakk og spiste som en konge (sannsynligvis tilsvarende 3-4 større måltid på restauranter av lik kvalitet i Norge = ca. 3-4000 kroner) ++++ osv. Snakker om den turen minst en gang i måneden, faktisk
Til slutt, som du ser av nicket mitt, så elsker jeg A<380 --> så kjør på!
Takk for svar.Ser jeg har formulert meg litt klønete. Jeg må betale 8.200,- i tillegg til de 6.300,- for økonomibilletten for å oppgradere til business, altså totalt ca 14.500,-.
Jeg fløy tilsvarende rute til JNB ved påsketider i år og da var jeg stuptrøtt når jeg gikk ombord på flyet fra DXB og sovnet faktisk ganske umiddelbart etter takeoff, men søvnkvaliteten er jo så som så i et Economy sete. Skal vel ikke skryte på meg at jeg fungerte veldig bra på ankomstdagen og var ikke veldig klar for søndagslunsj ute med vennene mine og flere mennesker jeg ikke kjenner veldig godt, men har møtt et par ganger for. Smalltalk var liksom ikke det jeg var mest motivet for da, var mer fristende å stupe i seng. Blir nok tilsvarende "program" ved ankomst denne gangen også, da det blir rett i bursdagsfeiring for en av vennene mine der. En ettermiddag med braai (griilling), vin og øl kan bli hard etter den reisa i Economy.
Ettersom min eneste erfaring med å fly Business er fra da jeg ble oppgradert med Lufthansa fra Frankfurt til Roma frister det veldig å kline til og oppleve "skikkelig" businessclass på langtur. Og flighten fra DXB til JNB er med A380 så det er jo en anledning til å oppleve annen etasje på det flyet... Det frister helt sinnsykt!
Hehe, jeg syns du må veie det opp utifra hvor lenge du skal være i JNB, og "kravet" om å være uthvilt ved ankomst. Videre, som nevnt "yolo" (som ofte kan spøkes med, men som også har en lettere alvorlig undertone om man vil), så er det en god mulighet å oppleve en ny side ved reisen som kanskje gir mersmak, eller som bare er "ja, business klasse er ikke så big deal på EK" (eller motsatt).
Kjøpte C klasse på SQ i 2013 på ruten CMB-SIN-EWR til nærmere 20k én vei. Hadde gjort det igjen med glede (vurderer det til sommeren 2017), ettersom det var så fasinerende å prøve C med SQ, kom frem uthvilt, drakk og spiste som en konge (sannsynligvis tilsvarende 3-4 større måltid på restauranter av lik kvalitet i Norge = ca. 3-4000 kroner) ++++ osv. Snakker om den turen minst en gang i måneden, faktisk

Til slutt, som du ser av nicket mitt, så elsker jeg A<380 --> så kjør på!