Jeg hjelp/råd til flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Status
Not open for further replies.
Re: Jeg trenger hjelp til å finne flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Jeg googlet flyflåten til Hawaiian Airlines.

Grei flyflåte di har.

Og i 2017 får di inn A350 i flyflåten sin.

Leste også at når flyselskapet Hawaiian Airlines får inn sine A350, så har di et mål om å starte flyvinger mellom Hawaii og Europa direkte kansje.

Det er det flyselskapet håper på.

Men da betyr det at A350 får lengere rekke vidde å fly en B787 Dreamliner???

Noen som har peiling på dette.

Da blir det lett å komme seg fortere til Hawaii på ferie.

Googlingen din står til stryk ;)

Hawaiian har avbestilt A350 og har istedet bestilt A330-800. Og tviler de vil blir brukt til Europa

Panama city

Har lyst på en familietur til Panama city.

to voksne og 1 barn ut 16 - 17 desember og hjem 1 - 2 januar.

Hvordan finner man billetter hvor jeg kan betale med ca 300 - 400.000 Eurobonus poeng med SAS.

Hva er beste reiserute ?

United direkte fra ewr og sas dit burde være greiest. Pass på når du booker at det et flere steder som heter Panama City.

Kan noen gi meg noen tips på hvordan jeg enklest kommer meg med Star Alliance hele veien til Myrtle Beach fra Kristiansund

03.09.2015 - 08.09.2015

Kristiansund-OSL (SAS)
Oslo-Newark (United/SAS)
Newark-Myrtle (United)

Kristiansund-OSL (SAS)
Oslo-Newark (United/SAS)
Newark-Myrtle (United)

Gahh, jeg får jo f ikke booket dette. Må ta en ny tlf til 05400 i morgen skjønner jeg.
Virker som om det er noe retur tull.

Edit:
Det er faktisk ikke star alliance flyvninger til Myrtle Beach ser det ut til. (iallefal ikke fra Newark)

Last edited:

JA, ser det nå .. men deter ikke mer enn to timer fra Charleston. Også mulig å kjøre fra Charlotte ( 3 1/2 time).

JA, ser det nå .. men deter ikke mer enn to timer fra Charleston. Også mulig å kjøre fra Charlotte ( 3 1/2 time).

Ja, ser ut til at det blir Charleston. Rent "teoretisk" for dere som har peil.
Hva ville en slik tur koste i poeng, og hva er eventuell EB inntjening ca?

Med mindre du skal bruke poeng så bør det fint være mulig og få til en billett som er Star det meste av veien også et selskap med interline det siste hoppet

Edit:
Det er faktisk ikke star alliance flyvninger til Myrtle Beach ser det ut til. (iallefal ikke fra Newark)
Husk at det er mange selskaper som har interline, selv om det ikke er allianser, eks. har AA og SK mye gjennomgående prising.

Husk at det er mange selskaper som har interline, selv om det ikke er allianser, eks. har AA og SK mye gjennomgående prising.

Ja, ser det dukket opp noen muligheter nå. Takker for hjelpen. Fikk iallefall en pris på 10.500,- på ruten KSU-MYR CHS-KSU
Vet ikke om jeg er heeeeeeelt fornøyd med pris men.

Edit: Jeg skal være fornøyd sies det. Så da sier vi det. :)

Last edited:

Ja, ser det dukket opp noen muligheter nå. Takker for hjelpen. Fikk iallefall en pris på 10.500,- på ruten KSU-MYR CHS-KSU

Vet ikke om jeg er heeeeeeelt fornøyd med pris men.

Du bør være fornøyd. Kronen har svekket seg betydelig mot dollar det siste året, tidligere 6:1, nå godt over 8:1. Ca. 35% dyrere i år vs. ifjor.

Jeg har ingen umiddelbare planer om ny amerika tur med det første [emoji38]

Du bør være fornøyd. Kronen har svekket seg betydelig mot dollar det siste året, tidligere 6:1, nå godt over 8:1. Ca. 35% dyrere i år vs. ifjor.

Jeg har ingen umiddelbare planer om ny amerika tur med det første [emoji38]

Fikk forresten endret til dette ved hjelp av VIA.
2015-09-02 SK2304 KSU OSL 09:20 10:15
2015-09-02 SK907 OSL EWR 11:10 13:15
2015-09-02 US1799 EWR CLT 15:00 16:56
2015-09-02 US5249 CLT MYR 18:20 19:23
2015-09-08 US3787 MYR CLT 12:46 13:49
2015-09-08 US1972 CLT EWR 14:41 16:31
2015-09-08 SK908 EWR OSL 18:55 08:20
2015-09-09 SK2303 OSL KSU 13:05 14:00

Så da flyr jeg helt frem isteden. Har vel kanskje litt liten tid på EWR på vei over? Må jo bytte terminal å greier...

Priser til Thailand i julen.

Hei.

Jeg skal til Koh Samui i julen, 19.12.15 - 02.01.16, Jeg ønsker helst å reise business, budsjett ca 20.000,-.

Jeg får flere alternativer på ITA Matrix, men klarer ikke å finne de prisene på de respektives sider eller reisebyråer.

Noen tips? Reiser helst Oneworld.

Re: Priser til Thailand i julen.

Du reiser jo i ein periode som er noko dyrare enn vanleg som regel, i tillegg til at desse datoane er blokkert frå dei fleste salg :)

Men Qatar Airways har iallfall OSL-DOH-BKK-USM-SIN-DOH-OSL til 23k (codeshare med Bangkok Airways på BKK-USM-SIN) hvis du kan fly 18.12 og 04.01

Då får du i så fall flydd B787, A380 og A350 (og A319, for spesielt interesserte).

Ålesund/OSL til Seattle

Skal til Seattle om noen uker og businessen har bannet businessklasse (gulp). Det eneste som er tillatt nå er såkalte intermediateklasser, f.eks. SAS Plus, Economy Premium og den slags. Innenfor fornuftens grenser og planetens overflatearal er det ingen regler direkte inn mot selve billettprisen.

Korteste bortover er via Schiphol, altså 2 fly fra AES men har lite lyst til å sitte i et trangt KLM-sete på returen (bortover klarer man seg fint uten søvn).

SAS via ORD og EWR er jo ok, spesielt med de nye setene, men det kan fort bli en ekte amerikareise. Det beste er å få immigration på siste flygning. Føler EWR blir for kort.

Noen som forstår problemstillingen og har en utprøvd løsning? :)

Er Icelandair tingen?

Har EBD som eneste gulllkort da de sprer oss så tynt utover de andre alliansene at det ikke blir noe av noe. *A er derfor foretrukket så langt det går slik at innsjekk og lounge blir bra.

Last edited:
Re: Ålesund/OSL til Seattle

AES-CPH-YYZ-SEA AC med 787
AES-CPH/OSL-FRA-SEA LH med en gammel B744

Last edited:
Re: Ålesund/OSL til Seattle

Jeg ville da flydd SAS til SFO og booket pluss. Da skal du vel få en bookingkasse på UA du kan oppgradere for poeng der innenriks de timene opp. Du kan også oppgradere SAS på returen med poeng eller OT.

PS. Gammel kabin til SFO.

Noen som har forslag til en fornuftig ruting MLA-BOO 9. nov, helst Star Alliance eller OW? I utgangspunktet Y, men C kan vurderes om prisforskjellen ikke er stor.

Status
Not open for further replies.
Back