Strekning: HKG-LHR
Flightnr: NZ39
Flytype: Boeing 747-400
Sete: 67BC
Klasse: Hva tror dere? ^_^
Avgang kl 08:15 og vi var ferdig innsjekket kl 06:45. Godt med kort vei til flyplassen når man har en tidlig flight.
Fikk tid til å se oss litt rundt på HKG før avgang.
Maskinen som skulle ta oss fra HKG til LHR
I løpet av turen på litt over 13 timer fikk vi servert frokost, et lett mellommåltid, snacks + middag før ankomst LHR. Her er middagen jeg spiste før ankomst. Biffgryte med potetmos. Ikke mye plast her og vinene ble selvfølgelig servert fra store flasker

To røde og to hvite viner fra New Zealand å velge mellom.
Nedenfor følger noen bilder av "Airshow" som var tilgjengelig på AVOD. Artig grafikk og animasjon
Landet på LHR noen minutter før tiden og passerte denne på vei mot gate
Air New Zealand leverer et meget godt produkt i Economy. Pitch'en er på hele 34" og er vel noe av det bedre som finnes i Economy. Frister å prøve ut NZ igjen ved en senere anledning. Får håpe WIAS får selge billigbillettene deres etterhvert
Turen fra LHR til OSL gikk med SAS og var ikke mye å skrive hjem om... Etter å ha blitt vartet opp og fått SKIKKELIG service av TG, EK og NZ så var det stor kontrast når standardtalen om "Vi serverer et varmt måltid i Biz, kaldt måltid i Eco Extra, og i Economy vil det bli muligheter til å kjøpe varme og kalde drikker, samt noe å bite på...". Må gjøre en liten

når jeg tenker på at SAS har "relansert service"...
Kom oss uansett avgårde litt før tiden og landet på OSL før schedule. Helt grei opplevelse av SAS, men når man har blitt bortskjemt med disse andre selskapene så blir det en nedtur å komme "hjem" til SAS...
Alle flybillettene kom på ca 8500 kr pr pers, noe som må sies å være bra. Ingen særlig opptjening av poeng og slikt, men hvem trenger det når prisen er så bra?
Konklusjonen må være at service har en annen betydning hos Thai, Emirates og Air New Zealand enn det SAS har satt som definisjon på service. Bortsett fra at samboeren ble syk på turen så må jeg si at dette har vært en flott tur til flotte steder! Flyselskapene innfridde forventningene og det var ingen store forsinkelser eller avvik i løpet av 8 legs, noe som ikke alltid er en selvfølge.
Håper dere likte rapporten selv om den kanskje ikke er veldig flyspesifikk og detaljert som andre rapporter her. Er det spørsmål så kan jeg alltids prøve å svare mer utfyllende hvis dere føler noe mangler.