Januarsalg hos SAS

Det er nå i det minste noen få tilbud for oss i provinsen, selv om de ikke var så enorm billige.
 
Noen som har bestilt noe og vet hva bookingklassen er hos SAS? Regner med at den er o...
 
Som ventet var dette salget skuffende. Lurer på om de får noe særlig med bookinger på dette...
 
Noen som har bestilt noe og vet hva bookingklassen er hos SAS? Regner med at den er o...

Gjorde noen kjappe midtuke-søk OSL-ARN med SAS i februar og mars og får opp priser på mellom 1200-1300 kr tur/retur. Søket ble gjort på wideroe.no og bookingklassen på disse billettene var i alle fall bookingklasse T (25% med andre ord).
 
Gjorde noen kjappe midtuke-søk OSL-ARN med SAS i februar og mars og får opp priser på mellom 1200-1300 kr tur/retur. Søket ble gjort på wideroe.no og bookingklassen på disse billettene var i alle fall bookingklasse T (25% med andre ord).

Stockholm er ikke med i kampanjen, det er bare et lite utvalg destinasjoner med denne gangen. Det er nok forklaringen. Ser dessuten ikke ut til at Widerøe tilbyr kampanjebilletter, jeg får opp kampanjepris på sas.no og ikke hos Widerøe (f.eks. Oslo-Barcelona t/r til 1.207 kr. hos SAS - mot 1.605 kr. hos Widerøe).

EDIT: Billettprisene hos Widerøe er feil på førstesiden, men går jeg videre til neste side har prisen oppdatert seg og blitt redusert med 400 kr. til 1.225 kr. Bookingklassen er O.
 
Last edited:
OK! Tok det for gitt at at ARN var "bankers" når SAS skulle ha "salg"... men så feil kan man ta :rolleyes:
 
Lurer på hva tanken bak denne strategien er. Først smeller man til og proklamerer "januarsalg". Etter en stund så går man til det skritt å senke noen av prisene. Deretter legger man til noen flere destinasjoner på "salget"... Uforutsigbart :drunk:

Hvis dette blir trenden på "januarsalg" så vil folk vente med å bestille til man har satt ned prisene et par ganger og lagt til flere destinasjoner... og vips så er man i februar :) Nå er riktignok bestillingfristen 16. januar, men jeg skulle ønske man fikk presentert riktige priser og hele salgsutvalget av destinasjoner med en gang så slipper man å få et inntrykk av at SAS ikke klarer å bestemme seg...
 
Last edited:
SAS prøver nok å holde salget varmt og satse på at folk bestiller både en, to og kanskje tre ganger. Det er strategisk lurt å legge ut innenlandsbilletter rett etter jul ettersom folk da nettopp har vært "hjemme" og dermed får lyst til å bestille neste tur hjem. Destinasjonene i andre omgang var kanskje litt slappe, men salget har visst gått bra og mange har slått til. Så legger de ut noen av de mest populære destinasjonene i tredje omgang og de vil folk kjøpe nesten uansett. Hadde det vært omvendt rekkefølge på salgsomgangene, ville de nok solgt mindre.

Norwegian velger på sin side et litt bredere salg og en mer massiv markedsføring. Samtidig utelukker også de destinasjoner fra starten av salget - og så har de lagt til noen nye etter hvert.
 
Last edited:
Det er vel litt sånn med alle januarsalg. I butikkene hender det ofte også at prisene går nedover, og nye varer kommer til salget utover i januar. Så er jo spørsmåle for kjøperene hvor lenge de tør vente...
 
Back
Top