Januarsalg hos SAS

Dette USA-tilbudet som de refererer til er vel til NYC hvis jeg ikke tar helt feil. Og 4500 kr tur/retur med mellomlanding er vel ikke så fantastisk? Får vel omtrent samme pris med CO non-stop...

Jaja... får se hva de finner på i morgen :)

Hmmm, da starter jammen salget hos SAS også imorgen, da får vi tro at det blir en del billige billetter i omløp i morgen. For øvrig er det nå masse utendørsreklame her i Oslo for DY's salg hvor hovedbudskapet er "249 kroner", som vel er Norwegians tilbud denne gangen til en del destinasjoner.

Blir spennende å se hvilken bookingklasse disse billettene får. Det er kanskje for mye å forvente 100% opptjening? Hadde i så fall vært en meget hyggelig overraskelse :)

I dag går NYC for 4990 og på salget skal det være 4490, hele 10% avslag!! Løp og kjøp!

Når SAS nå virker å ha kuttet ut V-klasse ved salgene må da antallet som får status gå en del ned, mange har sikret seg sølvkort de senere årene gjennom aktiv bruk av slike tilbud... Skjønner jo poenget på en måte, men det hele blir jo mindre attraktivt og sølvkort gir jo ikke akkurat mange fordeler. Dessuten virker tilbudene mindre attraktive også rent prismessig.

Når SAS nå virker å ha kuttet ut V-klasse ved salgene må da antallet som får status gå en del ned, mange har sikret seg sølvkort de senere årene gjennom aktiv bruk av slike tilbud... Skjønner jo poenget på en måte, men det hele blir jo mindre attraktivt og sølvkort gir jo ikke akkurat mange fordeler. Dessuten virker tilbudene mindre attraktive også rent prismessig.

Jeg har fått gullkort på bare V-klassebilletter, ikke én fullprisbillett... Så i utgangspunktet er det fair at det bare gis 25 prosent opptjening på kampanjebilletter. Det som ikke er fair er at billetter i Nord-Europa til 2000 kr. også gir så lav opptjening. Dessuten er det jo helt på trynet å kjøre en stor kampanje med billetter til 599 kr. samtidig som Norwegian har kampanje med billetter til 249 kr. Markedsavdelingen hos SAS kan ikke ha mye makt...

Skal 4490 til USA liksom være salg? De fleste selskapene annonserer jo med lavere pris enn det nå. Med Icelandair kan man reise til New York for under 3000, og skal man holde seg innen aliansen til SAS så annonserer LH nå med priser til New York fra 3999. Er SK redde for å konkurere med LH nå som forhandlingene om overtagelse er i gang igjen?

Det som er interressant nå, er jo at LH fortsatt selger bøttevis med kampanjebilletter i U-klasse til meget bra priser. Disse gir 100% opptjening i M&M. SAS gir selvsagt bare mikropoeng for disse, men det går jo an å bruke andre programmer!

599 kr. i o-klasse hos SAS når Norwegian tilbyr billetter til 249 kr. Lykke til, SAS.

Det tenkte jeg også. Lykke til. Hvordan skal du få folk til å skjønne at du har salg, hvis konkurrentens salg er til halve prisen, for noe som faktisk er et ganske så likt (eneste jeg kan komme på med SK fremfor DY på en kampanjebillett av den typen er online ckin...)...

Virker som norwegian.no har brutt helt sammen nå...

Edit: Kom endelig inn, men der hadde det ikke begynt noe salg...

Virker som norwegian.no har brutt helt sammen nå...

Edit: Kom endelig inn, men der hadde det ikke begynt noe salg...

Ja, det er stor trafikk nå - og billettene er lagt ut selv om banneret på forsiden ikke er oppdatert. Men man må opp i 349 kr. for å få billetter til Syden. Innenriks og storbyer koster 249 kr. Litt varierende tilgjengelighet så vidt jeg kan se...

Hvis noen kommer over noen "kupp" - del de med oss andre!

Noen gode tilbud:
Oslo-Dubai, 15. mars - 849 kr.
Oslo-Barcelona-Oslo, 9.-13. og 23.-27. mars - 704 kr.

Mange avganger fra Stockholm til Nice for 227 kr.

Last edited:
Det er kun et lite utvalg ruter som er med i dette salget.

Sånn er det når man flyr med fulle fly. Ingen grunn til å legge ut en masse rabatterte billetter da......:o

5990,- til SEA fra OSL er da ingen salgspris...? Det er muligens 2-3 hundrelapper under billig økonomiklasse? For en tid tilbake fant jeg billetter fra TOS til SEA for 7100,-, og connection fra TOS-OSL koster vel rundt 1000 kr.

Last edited:
Sjekket SEA i går faktisk og da fant jeg billetter på sas.no til i underkant av 6100 kr... rundt Scanair julebordtider... så å kalle en pris på 5990 salg er på grensen til villedende markedsføring spør du meg :rolleyes:

Så vidt jeg kan se har DY mange flere tilbud, og i en hel del tilfeller til under halve prisen av det SAS tilbyr.

DY kjører det man kalle et "salg". SAS kjører i beste fall det man kan kalle en "prisjustering".

OSL-SEA rundt Scanair julebordstider sjekket jeg i går før salget og da skulle SAS ha ca 6100 kr. Sjekker i dag og beste pris rundt julebordet er nå i underkant av 6400 kr...

Mens LH skal ha 6.056 T/R SEA den samme helgen. Dette i W-klasse som gir 50% hos de fleste *A programmer, utenom EB (25%).

Tilbud ? Pøøøøh
Er jo enda verre enn julekalender tilbudene som bare var for reisende utifra OSL

Back