Islandsk flysatsing og utvidning i Norge

Og om de kunne få seg en rute til TOS/nord-Norge også ville det være svært velkomment her oppe!

Men to 738 høres ikke så veldig rasjonelt ut flåtemessig. I dag har de vel en ren 757-flåte, 787 er på vei inn, og så 737. Passe seg så de ikke lærer flåteplanlegging av SAS :D

Min erfaring med FI er at de er litt "stive", slik en del islendinger er, men de nye setene deres er kjempegode. Flyr gjerne med dem igjen neste sommer på den årlige vulkanturen :)
 
Jeg så for meg at FI kanskje ville vurdere KEF-TOS-TRD-KEF, men det ser ut som bergenserne var sikrere å satse på ;)
 
Iceair har allerede et antall 738'er som flyr for andre selskaper, så de har erfaring med typen - om enn ikke operativt i egne farger. Det er mulig det er snakk om å trekke noen av disse hjem.
 
Ville blitt litt mye mellomlandinger, da er det jo lettere å bytte på OSL!

Mange mellomlandinger i forhold til at de nå velger å fly KEF-TRD-BGO-KEF og KEF-BGO-SVG-KEF?

Mange mellomlandinger i forhold til DYs TRD-BOO-TOS-BOO-TRD og RYG-BOO-TOS-BOO-RYG?

Siden Icyene tydeligvis synes det går fint å fly trekanter var det jo en sjanse for at de ville inkludere TOS, men det er klart, markedet er ikke ubendig stort.
 
Mange mellomlandinger i forhold til at de nå velger å fly KEF-TRD-BGO-KEF og KEF-BGO-SVG-KEF?
.
OK, jeg ser den, mellomlanding i TRD er vel ikke verre enn flybytte i OSL. men jeg ville bli litt overrasket om særlig mange vil sitte på rundt trekanten, fremfor å vente på nostopflyet.

Mange mellomlandinger i forhold til DYs TRD-BOO-TOS-BOO-TRD og RYG-BOO-TOS-BOO-RYG?
.
Så lenge det ikke går nonstopfly mellom TOS og TRD med SAS heller har man jo ikke noe valg....

Hvis man bor ved RYG er det kanskje like greit å akseptere en mellomlanding fremfor å måtte ta turen til OSL, for oss som ikke er i Østfold er det helt uaktuelt.
 
Spennende satsing fra Icelandair - og dersom rutene fra Stavanger og Bergen har gått bra, vil sikkert også denne gå bra. Kombinasjonen av Island som destinasjon og tilbudet av videreforbindelser til USA er strålende.

Ser ellers ut til at SAS har gjort det greit på ruten Oslo-Reykjavik, som åpnet i 2006 med tre ukentlige avganger i sommerprogrammet. Antallet avganger har økt til seks ukentlige i sommerprogrammet og ruten flys nå også vinterprogrammet med tre ukentlige avganger.
 
2 dager pr. uke via Stavanger, og 2 dager pr. uke til Trondheim, da? Ikke verst! 2 ukentlige om vinteren hadde også vært bra :-)
 
Svært hyggelig satsning fra FI's side dette. Artig med B757 i fast rute på Værnes til sommeren. Dette blir nok en slager og spesielt når man tenker på det gode rutenettverket til USA. MSP er og blir en slager i Trønderriket.

For to år siden reiste en delegasjon bestående av trondheimspolitikere, Avinor- og næringslivsrepresentanter til Reykjavik for å ha innledende samtaler med Icelandair, sagaøyas største flyselskap.
- Vi diskuterte muligheten for direkterute mellom Reykjavik og Trondheim. Vi fikk positive reaksjoner allerede den gang, forteller varaordfører Knut Fagerbakke i Trondheim.

http://stjordal.adressa.no/index.php?option=com_content_lokal&task=view&id=2214&Itemid=1
 
Island er godt på vei til å bli på vest hva Finnair er blitt på øst.
Med direkterute Reykjavik - Seattle har de allerede overtatt markedet som SAS hadde til Seattle, og med betraktelig kortere reisetid til Norge enn via CPH.

Venner som reiste til Vestkysten i høst med SAS på CPH-Washington-Seattle banner på å aldri reise den veien igjen. Med nedleggelse av Seattle har SAS klart å ødelegge hele markedet på vestkysten. Utrolig.
 
Icelandair utvider satsningen på sommerflyninger til BGO, SVG og TRD.

Icelandair fortsetter suksessen fra Bergen, Stavanger og Trondheim med å forlenge sesongen seks uker.

- Ved å forlenge med 6 uker inkluderer vi også høstferien. Slik nettverket nå legges opp inkluderes ikke bare New York og Boston, men også Minneapolis og Seattle i større grad”, sier [Bjørn Tore Larsen, salgsjef hos Icelandair i Norge].

Kilde: boarding.no
 
Back
Top