• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ísafjörður-flyvning

Paulo

Paulo Fernandes
Ísafjörður-flyvning

I dag (13.august) var jeg så heldig å få fløyet i herlig CAVOK-vær her på Island! Etter å ha sjekket cloud cover forecast var det ingen tvil hvor flyturen skulle gå denne dagen. Ísafjörður og hele nordvest-Island skulle nemlig bli helt klar for skyer fra klokka 12:00. Denne gangen hadde jeg med meg en dansk medstudent og hans venninne fra Danmark.

Flyr langs vestkysten:

Island har mange fassonger, og her kan det virke som vi flyr over en deilig strand for å bade i (not)

Dagens besetning bestod av to piloter og en flyvertinne fra SAS =)

På downwind til den berømte innflyvningen til rullebane 08:

Skal straks gjøre venstresvingen til base for rullebane 08:

Svinger mot final:

Kort finale - litt for høyt - og litt for raskt

Rakk en liten matmit og litt drikke inne i terminalbygget i Ísafjörður før hjemturen til Keflavik (bygget avbildet er ikke terminalen)

En fornøyd pilot står ved dagens flymaskin - TF-KFC. Dette var min første tur til Ísafjörður vel og merke.

På vei tilbake til Keflavik:

Valgte FL85 for hjemturen siden det ga oss mest medvind og bedre glide-muligheter i tilfelle vi skulle få engine failure. Flight time fra offblock til onblock ble bare på 1 time og 14 min på hjemturen!

Dett var dett for denne gangen =)

Last edited:
Re: Ísafjörður-flyvning

Takk for flotte bilder fra en spesiell flyplass. Jeg har også landet der, men det var med Isavia's B200 TF-FMS. Vi fløy samme approach som dere, men vi var nærmere minima med sterk vind, lavt skydekke og regnbyger. Kom fra Vestmanneyar og dro videre til Akureyri. Urolig å tenke på at de har benyttet både Viscount og DC-6 på Isafjordur....

Beste hilsen Espen

Re: Ísafjörður-flyvning

Det er heilt sikkert at de har mykje betre utsikt på skulen enn meg... Skal spare folk for det :) Veldig artig for slike som meg på bakken å sjå på slike bilde! Skulle gjerne vore på Island, ser eg.

Takk for utsynet!

Back