Innleie SAS - Sommer 2023

De av oss som har fulgt med litt i timen, vil nok aldri gå ombord i SmartLynx, Flyr derimot om de hadde overlevd - ville ha vaert en glede…..

Lurer på hvilke holdning jeg møter hos SGH på OSL når jeg sier jeg ikke vil fly smartlynx til ARN, ser de har endret ene fligjten min i sommer til de :)

Lurer på hvilke holdning jeg møter hos SGH på OSL når jeg sier jeg ikke vil fly smartlynx til ARN, ser de har endret ene fligjten min i sommer til de :)

SGH har fint lite med dette å gjøre. Hvis du ikke vil fly som oppsatt må du ringe Dennis på callsenteret.

Er det pga. de ansattes lønforhold (overenskomst eller mangel på samme) som gør, at du har så stor modstand mod Smart Lynx?

Jeg fløj med dem mellem ARN og CPH i sidste weekend, og det var helt fint. Faktisk bedre service i kabinen end hvis main line SAS. Unge, smilende og imødekommende personale i kabinen.

Nu har Air Baltic tre Airbus A220-300 stationerade på OSL som flyger ACMI åt SAS.
Vilka linjer från OSL flyger BT åt SAS?

Nu har Air Baltic tre Airbus A220-300 stationerade på OSL som flyger ACMI åt SAS.

Jeg skal fly med de til ALC på lørdag. Ellers flyr de blant annet på DUS og FCO

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg skal fly med de til ALC på lørdag. Ellers flyr de blant annet på DUS og FCO

Mitt inntrykk er at det ikke er noe fast, men litt overalt. De er selv satt opp på flyvningen min til NCE i august, og siden vi er 4 på tur er det jo fint å kunne velge 2-setere :)

Mitt inntrykk er at det ikke er noe fast, men litt overalt. De er selv satt opp på flyvningen min til NCE i august, og siden vi er 4 på tur er det jo fint å kunne velge 2-setere :)
Enjoy your trip!
Flyger BT mycket inrikeslinjer också från OSL? Tex OSL-BOO/TRD/BGO/SVG etc

Flyger BT mycket inrikeslinjer också från OSL? Tex OSL-BOO/TRD/BGO/SVG etc

Ja, men virker være lite system på det, og de brukes i praksis som hvilken som helst annen SAS maskin, med en god kombinasjon av innenriks og utenriks

Ser man i dag:
YL-AAO: OSL-FCO-OSL-SVG-OSL
YL-ABD: SVG-OSL-DUS-OSL-AMS-OSL-SVG
YL-CSM: OSL-BGO-OSL-ZRH.OSL-SVG-OSL-BGO

Ellers går det visst ikke så bra med innleiekapasiteten… Det skal ha blitt rundt 400 legs kansellert i juli fordi Smartlynx og andre ikke klarer å levere ….

Høres ut til å være tynt med crew hos SAS selv også ….

AirBaltic ser ut til å «alltid» få forsinkelse. De klarer ikke gå på rute virker det som. Prøvde de forrige fredag TRD-OSL med 40 min forsinkelse på landing. I dag på samme flight var det 32 min forsinkelsene ved landing. Ser samme tendensen på veldig mange AirBaltic flighter for SAS.

Ellers går det visst ikke så bra med innleiekapasiteten… Det skal ha blitt rundt 400 legs kansellert i juli fordi Smartlynx og andre ikke klarer å levere ….

Høres ut til å være tynt med crew hos SAS selv også ….

Det har nok sammenheng med crew som både går av for aldersgrensen og sykmeldinger. Spesielt 737.
Fikk 2 av mine juli flighter kansellert og ombooket uten at det gjorde særlig utslag for meg.

Det har nok sammenheng med crew som både går av for aldersgrensen og sykmeldinger. Spesielt 737.
Fikk 2 av mine juli flighter kansellert og ombooket uten at det gjorde særlig utslag for meg.

Og 500+ oppsigelser i 2020 pluss en kaotisk oppdeling i tre AOC som de enda ikke har greid å hente seg inn fra.

Ser ju verkligen inte ut som en höjdare på svensk inrikes i sommar. I juli så är det mer eller mindre bara CRJ till SFT och LLA, eller SmartLynx på den sistnämnda. Tror det blir Braathens eller Norwegian om jag flyger norröver i år, är inte sugen på att betala 2000 enkel för att åka CRJ i Go...

Er der bingolotto å kjøpe SAS i mndskiftet September/Oktober? Og er Air Baltic-innleide A220 okay fly? Skal fly for første gang med kidsa, og er naturlig avhengig av en god følelse når vi skal ut… Ene flyvningen står oppført med «gjennomføres av air baltic». Alternativet er Norwegian (men dyrere(!)).

Nå er det jo ikke slik at hverken Smartlynx eller noen andre av disse ‘bottom feeders’ ramler ned i hytt og pine, så til tross for problemene er det jo trygt. Men det tar seg jo dårlig ut uansett ….

Baltic sliter litt med punktligheten, har jeg sett, men de flyr jo nye og fine fly og er nok et godt hakk oppover fra det Smartlynx tilbyr ..

Er der bingolotto å kjøpe SAS i mndskiftet September/Oktober? Og er Air Baltic-innleide A220 okay fly? Skal fly for første gang med kidsa, og er naturlig avhengig av en god følelse når vi skal ut… Ene flyvningen står oppført med «gjennomføres av air baltic». Alternativet er Norwegian (men dyrere(!)).

Har flydd AirBaltic på innenriks i SK regi ved et par anledninger og det har vært lite å utsette på det, som nevnt så er flyene nye og innbydendes.

Hadde også en tur med Air Baltic til Hellas i charte regi for noen år siden og selv med en flytid på over 4 timer trivdes man godt ombord i A230.

Last edited:

Jeg har flydd med Air Baltic flere ganger, og må si at jeg synes det er veldig bra. Flyene er forholdsvis nye og innbydende. Det 2+3 seter ombord, som gjør at færre får et "midtsete". I tillegg vil jeg si at betjeningen ombord har vært veldig profesjonelle og tilgjengelige. Opplevde ikke at de dro fram gardinen og gjemte seg bak den, noe jeg dessverre opplever veldig ofte hos SAS.

Back