En tripreport på en flight ORD-CPH med 9H-HFA, ser inte ut att ha varit kanon..
https://www.youtube.com/watch?v=OmDdWx5AAJM
En tripreport på en flight ORD-CPH med 9H-HFA, ser inte ut att ha varit kanon..
Manuell sikkerhets demonstrasjon på et fly med AVOD er da også noe.
Fløy Hifly selv ORD-CPH 2.august.
For det første må T5 på ORD være den verste terminalen jeg har vært på. Riktignok verken SAS eller Hifly sin feil det da.
Men kan bekrefte cateringen var latterlig. Aldri opplevd makan på en longhaul flight. Er det mulig? Crewet var fraværende og null smil. SAS sin representant fraværende og snakket litt på PA 1 gang. Null info fra cockpit. Manuell sikkerhets demonstrasjon på et fly med AVOD er da også noe. Aldri sett så slitte seter før fikk sjokk da jeg så flyet var nytt i 2017. Forventet myyyye eldre.
Det positive var at det var en nattflight slik at en fikk sove vekk mye av elendigheten og at vi landet på rute på CPH.
Vi fløy GO. Unngå CPH-ORD eller ORD-CPH om du kan!
Helt enig! Angret på at jeg ikke booket Plus, da sjansen for oppgradering til business var stor. Nei, turen var ikke mye å skryte av. Hadde jeg vært klar over det, så hadde jeg fløyet via ARN. Enda romsligere, bedre mat og service!
Nu verkar 9H-HFA & Hifly vara klar hos SAS.
9H-HFA flyger nu "hem" till BYJ & LN-RKO flyger dagens SK943 CPH-ORD
SAS during Northern winter 2023/24 season continues to offer service operated by leased Smartlynx Airlines A320 aircraft. From 29OCT23 to 30NOV23, following routes to see Smartlynx A320 operating on selected flights, to/from Stockholm Arlanda.
Ta med det forferdelige Xfly Atr maskiner også.
Altså, jeg er så begeistret av reisen vår at jeg gidder å logge meg inn for å skrive hvor fin jeg synes den var. Fresht fly (A220), ikke noe spesielt lydnivå (?!), fantastisk crew fra Air Baltic - min første reise med to små barn og de var så utrolig forståelsesfulle, hjelpsomme og morsomme. De får sikkert betalt 1/4 av det de snerpete damene i SAS CC får - men ser ut til å ha 4 ganger så mye moro (de var spanske og portugisisk). De blåste opp hansker og danset når 1åringen fikk meltdown av å måtte sitte i ro, tullet og showet med oss hele tiden. Jeg måtte si det til dem, at jeg har reist mye med SAS, men dette var hakket over. Synd man ikke kan fly mer Air Baltic!![]()
Helt enig. Det er få som kan måle seg med de grovt underbetalte portugisiske balterne når det skal danses og blåses opp hansker.
Men skal det tas hånd om en passasjer som får pustevansker eller hjerteproblemer, en unruly pax av en hvilken som helst art, kjenne til tegnene på en passasjer som blir traficked, eller en decompression, så holder jeg fortsatt en ganske stor knapp på damene med litt fartstid i SAS CC.
To each his own.
Helt enig. Det er få som kan måle seg med de grovt underbetalte portugisiske balterne når det skal danses og blåses opp hansker.
Men skal det tas hånd om en passasjer som får pustevansker eller hjerteproblemer, en unruly pax av en hvilken som helst art, kjenne til tegnene på en passasjer som blir traficked, eller en decompression, så holder jeg fortsatt en ganske stor knapp på damene med litt fartstid i SAS CC.
To each his own.
Det ene utelukker jo det andre, selvsagt.
jeg er helt enig med Polaris. Skriver sjelden her inne, men fløy BT for SK for en uke siden, og svært imponert over både hardproduktet, crew og service. Fikk et veldig godt inntrykk av Air Baltic.
Gode lønns- og arbeidsvilkår
Norsk luftfart skal være sosialt bærekraftig, og flyselskapene skal ha ryddige og anstendige lønns- og arbeidsforhold.
– Jeg er opptatt av ryddige forhold innen luftfarten. Sosial bærekraft er viktig for regjeringen, og vi ønsker å få på plass tiltak for å forhindre sosial dumping gjennom tettere oppfølging av næringen, sier Nygård.
Regjeringen vil arbeide for at bruk av flygende personell på flyruter i Norge skal være underlagt norske regler så langt det er forenlig med EØS-avtalen. Blant annet skal
Luftfartstilsynet i større grad prioritere å følge med på utviklingstrekk i norsk luftfart knyttet til lønns- og arbeidsvilkår. Det skal også bli enklere for ansatte og arbeidsgivere å melde fra til Luftfartstilsynet om mulige brudd på reglene om lønns- og arbeidsforhold.
Pilotene ligger også noe under standarden for skandinavisk crew./QUOTE]
Dette er en kommentar man ser ofte - men findes der noget reel dokumentation på dette?
Er piloter fra Air Baltic oftere involveret i sikkerhedshændelser end piloter fra skandinaviske selskaber?
Jeg har i hvert fald ikke set tal der dokumenterer dette.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.