Innbrudd i bil, P10 parkeringshus Gardermoen.

Om FBU4EVER kjøper 2 bagels og 2 appelsinjuice, så har vel ikke de som selger den noe med om han spiser alle selv, eller gir bort halvparten til noen andre?

Før i tiden hva det ihvertfall overvåkning på de private parkeringsområdene ved gamle Gardermoen.

G4S er standard sikkerhets-tilbyder for OSL. Det står jo også noe i duren som "Sikkerhet av G4S" på et og annet skilt der, men, hva vet vel jeg.

Virker som security og sikkerhet er ganske to fiktive ord...
For min del begynner jeg å lure på hva den sikkerheten egentlig er,
bortsett fra å :wow:se:wow: til at folk ikke bryter de fastsatte, dog
ikke håndheve dem.

G4s: "Du, unnskyld meg, det er du ikke lov til"
Tyv: "Jeg nekter"
G4S: "OK. Da får du fortsette å rane denne butikken inntil jeg får kontakt med
politiet og venter her til de kommer"
Tyv: "trengs ikke, jeg er ferdig før de kommer likevel".

Det burde jo være en ganske enkel og rimelig sak å opprettet et kontrollrom med TV skjermer og overvåkning av dette området. Noe det finnes i de fleste kjøpesentere, der det finnes noen som bryr seg om noen stjeler.

Men kjenner jeg Euro Park sin policy rett, så handler det om å maksimere utbytte og lønnsomheten, for så og gi minst mulig tilbake.
Dette er jo en virkelig gullgruve av en butikk og grådighet på sitt aller verste.

Håper dette kan gi de et litt dårligere rykte.

Media burde absolutt ha tatt opp dette.

Husk å anmelde til lokalt politi (OSL i dette tilfelle, i ankomsthallen) med en gang hvis du har blitt utsatt for tyveri. Ikke etterspør Europark eller andre om det er kameraovervåking, det tar politiet seg selv av. Det er mitt varmeste tips.

Som tidlige beskrevet så hadde tyvene heldigvis ikke tatt noe som er så verdifullt at det er lønnsomt å anmelde det med tilhørende forsikringssak.
Men dette tråden handler mer om hva du får igjen for pengene dine da du betaler for parkering.
Europark forteller at de ikke har video overvåkning av området, og dette lukter det litt svidd av spør du meg, da dette handler om hvilken service de leverer tilbake til kunder som betaler en relativt stiv pris for parkering.
Punktum fra meg.

Jo mer du rapporterer slike hendelser til forsikringsselskap, jo høyere blir forsikringspremie.

Om mange folk rapporterer tyverier i Europarks parkhus, så vil jo da forsikringspremien til europark øke drastisk også, for da er plutselig risikoen hos Europark blitt høyere, og
det skal jo forsikringen benytte seg av?

Så det er jo i beste fall Europarks beste interesse å ha et godt og sikkert parkeringshus.

Men kjenner jeg Euro Park sin policy rett, så handler det om å maksimere utbytte og lønnsomheten, for så og gi minst mulig tilbake.
Dette er jo en virkelig gullgruve av en butikk og grådighet på sitt aller verste.

Og OSL melker vel også gode penger fra parkeringen?

Og OSL melker vel også gode penger fra parkeringen?

Eksakt! OSL melker alle og enhver som driver på Gardermoen. Hvorfor? Fordi overskuddet fra OSL er med på å opprettholde småflyplassene i distriktene.
Både pax, ansatte og bedrifter på OSL er melkekyr for Avinor.

Avslutningsvis anbefaler jeg på det sterkeste å politianmelde alle tyverier umiddelbart, uavhengig av forsikring eller ei. På OSL er politiposten vis a vis DnB på ankomst.

Jeg har ringt til politiet og reportert om hendelsen, og de skulle informere meg om de viste noe.
Til syvende å sist, ønsker vi alle en best mulig reiseopplevelse og service, og jeg håper at OSL ønsker å gjøre det best mulig for de reisende.
håper derfor at de ønsker å skremme vekk tyver fra parkeringshusene med overvåkingskamera, så ikke P10 osv blir en frihavn for kriminelle.

Eksakt! OSL melker alle og enhver som driver på Gardermoen. Hvorfor? Fordi overskuddet fra OSL er med på å opprettholde småflyplassene i distriktene.
Både pax, ansatte og bedrifter på OSL er melkekyr for Avinor.

Det er vel sånn at OSL får 55% av inntektene sine fra "kommersiell virksomhet", dvs. bla. matsalg, tax-free og parkering.. De resterende er startavgifter etc.

Europark har videoovervåking av sine parkeringsplasser på Gardermoen, vel og merke...ved bommene og ved betalingsautomatene..for de vet å sikre seg selv...men selve parkeringsplassene er ikke overvåket nei, det koster vel penger det...

De private parkeringstilbudene utenfor OSL er kanskje ikke så ille likevel?

De tilbyr i alle fall inngjerdet og overvåket parkering.

Og shuttle-buss, om jeg ikke husker feil?

Jeg styrer alltid unna Europark sine plasser, og bruker Gardermoen Parkering ved Norlandia når jeg skal ut å reise.
Betaler vel ca 550,- for 14 dager og det er gratis shuttle-buss hvert kvarter.

MYE bedre spør du meg.:up:

Europark har videoovervåking av sine parkeringsplasser på Gardermoen, vel og merke...ved bommene og ved betalingsautomatene..for de vet å sikre seg selv...men selve parkeringsplassene er ikke overvåket nei, det koster vel penger det...

Nei, de tilhører ikke Europark.

Hva har det med tyveri av egne eiendeler å gjøre?

Det har med hvorfor det er så dyrt selvom det ikke er overvåkning... det koster å driver flyplass(er). Dersom det blir mindre parkeringsinntekter må det skaffes penger andre steder eller spares.. Alt henger sammen.

Back