Innbrudd i bil, P10 parkeringshus Gardermoen.

Det er å anbefale.
Nå får vi Sandfærhus til Sola også om ikke lenge. Da får de reisende flere valg også med hensyn til sikkerhet.
Avinor forsøkte å hindre Sandfærhus etablering , men Sola Kommune skar igjennom og har regulert område på nordsiden av bane 11 til nytt parkeringsområde.
Det vil bli tilbringertjeneste til dette område til/fra terminalen.

Og godt er det! Litt OT, men når starter byggingen?

Men kjenner jeg Euro Park sin policy rett, så handler det om å maksimere utbytte og lønnsomheten, for så og gi minst mulig tilbake.
Dette er jo en virkelig gullgruve av en butikk og grådighet på sitt aller verste.

Ikke glem at Europark blåser fullstendig i kundens beste, så videoovervåkning kan du bare skyte en hvit pil etter med mindre de får et pålegg fra OSL. Og det kan du nok også glemme...:rolleyes:

Husk å anmelde til lokalt politi (OSL i dette tilfelle, i ankomsthallen) med en gang hvis du har blitt utsatt for tyveri. Ikke etterspør Europark eller andre om det er kameraovervåking, det tar politiet seg selv av. Det er mitt varmeste tips.

Det er da ikke politiet som setter opp kameraovervåkning i Europarks parkeringsanlegg? Så henvendelsen til Europark var helt på sin plass etter min oppfatning. Ellers er jeg helt enig med deg i at det bør politianmeldes.

Som tidlige beskrevet så hadde tyvene heldigvis ikke tatt noe som er så verdifullt at det er lønnsomt å anmelde det med tilhørende forsikringssak.

Dette blir litt OT fra meg, men det er ikke bonustap på forsikringen ved innbrudd i bilen. Jeg vil anta at bilen ikke er uskadet heller etter innbruddet?

Dette blir litt OT fra meg, men det er ikke bonustap på forsikringen ved innbrudd i bilen. Jeg vil anta at bilen ikke er uskadet heller etter innbruddet?
Kanskje ikke bonustap, men de fleste har vel gjerne en egenandel som gjør at om det bare er verdier for "småpenger", så blir det beste bare å loggføre det i boka over kjipe ting og komme seg videre med livet.

Det er da ikke politiet som setter opp kameraovervåkning i Europarks parkeringsanlegg? Så henvendelsen til Europark var helt på sin plass etter min oppfatning. Ellers er jeg helt enig med deg i at det bør politianmeldes.

Og skulle de sette opp kamera, kan du banne på at datatilsynet finner en mulighet til å markere seg!

Og skulle de sette opp kamera, kan du banne på at datatilsynet finner en mulighet til å markere seg!

Burde ikke være noe problem...
Det finnes da andre p-hus i Oslo som har kameraovervåkning, det eneste de vil si noe om er vel lagring av opptakene
(det er vel maks 7 dager normalt)

Med tanke på alle kameraene som allerede finnes på OSL så tviler jeg på om det hadde vært noe problem. Dessuten er det ikke spesielt vanskelig å slange opp en kamera eller to her i landet

Med tanke på alle kameraene som allerede finnes på OSL så tviler jeg på om det hadde vært noe problem. Dessuten er det ikke spesielt vanskelig å slange opp en kamera eller to her i landet

Nja, Oslo T-bane drift fikk jo ikke lov til å innstallere kamera i de nye t-banevognene.

Har tatt meg merke i at datatilsynet ofte er prinsipielle i saker som omhandler overvåkning med stor media omtale.

Nja, Oslo T-bane drift fikk jo ikke lov til å innstallere kamera i de nye t-banevognene.

Har tatt meg merke i at datatilsynet ofte er prinsipielle i saker som omhandler overvåkning med stor media omtale.

Men har de ikke fått kamera i bussene?

men når det kommer til kameraer så er det jo bare å kline de opp og satse på tillgivelse istedet for tillatelse....funker nesten hver gang

Men har de ikke fått kamera i bussene?

men når det kommer til kameraer så er det jo bare å kline de opp og satse på tillgivelse istedet for tillatelse....funker nesten hver gang

Ja, jeg ser egentlig ikke problemet. Har ingen ting å skjule og skulle gjerne sett at det ble satt opp flere kamera på utsatte steder.

Kanskje ikke bonustap, men de fleste har vel gjerne en egenandel som gjør at om det bare er verdier for "småpenger", så blir det beste bare å loggføre det i boka over kjipe ting og komme seg videre med livet.

Helt riktig det, men samtidig så fører gjerne innbrudd også med seg skader på bilen - og sånt er sjelden billig å reparere.

Parkering ute om vinteren er jo også festelig. Når man har vært borte en stund og bilen er nedsnødd er det jo ikke en spade å oppdrive. Det hjelper ikke å ha spade i bilen, den kommer man jo ikke inn i.

Jeg pleier å legge snøspade og isskrape under bilen. Har aldri opplevd at det blir stjålet, men det gjelder å huske å fjerne det før man begynner å kjøre. :)

Jo mer du rapporterer slike hendelser til forsikringsselskap, jo høyere blir forsikringspremie.

Om mange folk rapporterer tyverier i Europarks parkhus, så vil jo da forsikringspremien til europark øke drastisk også, for da er plutselig risikoen hos Europark blitt høyere, og
det skal jo forsikringen benytte seg av?

Hvorfor mener du at Europarks forsikringspremie øker om det er mange bilinnbrudd i huset? Europark er neppe forsikret for dette...

Nå er det jo slik at parkering stort sett er den største enkelt inntekskilden for Avinor rundt om på landets flyplasser.
Avinor selv bruker ordet "melkeku" om denne inntekstkilden.
Avinor sender denne tjenesten ut på anbud for at en leverandør skal drifte parkeringstjenester med tilbehør. F.eks. vedlikehold av parkeringsområder , grøntanlegg osv.
I og med at dette er en stor inntekskilde burde Avionor legge inn i anbudsrunden et krav om overvåkning av områdene som vil være i kundenes interesse så vel som Avinor. Dette bør det være økonomi og rom til å få til med noen enkle tiltak.
Dersom det sprer seg blant tjuvraddene her i landet at det er lett å rane parkerte biler på landets flyparkeringsplasser kan jo dette fort bli et stort problem.
Antagelig er det mer innbrudd her enn man er klar over siden dette må rapporteres til politiet på vanlig måte og ikke registreres av Avinor eller deres underleverandører.
Hadde selv innbrudd i en av mine biler på Flesland for noen få år tilbake.

Jo mer du rapporterer slike hendelser til forsikringsselskap, jo høyere blir forsikringspremie.

Om mange folk rapporterer tyverier i Europarks parkhus, så vil jo da forsikringspremien til europark øke drastisk også, for da er plutselig risikoen hos Europark blitt høyere, og
det skal jo forsikringen benytte seg av?

Så det er jo i beste fall Europarks beste interesse å ha et godt og sikkert parkeringshus.

Hvorfor mener du at Europarks forsikringspremie øker om det er mange bilinnbrudd i huset? Europark er neppe forsikret for dette...

Europark er forsikret mot driften, ikke andres eiendeler

Back