Ingenting er som pååååsketuuuuur....

Re: Ingenting er som pååååsketuuuuur....

Da tipper jeg vi skal til Midtøsten en plass. Jeg velger å gjette på TLV. Men så kan jeg ta grundig feil også. Time will show.

TLV kunne nok stemt bra, men det er ikke noen fly fra ettermiddagen med Lufthansa til TLV fra MUC, men et morgenfly som går før du kan komme fra OSL. Så jeg tipper vi skal et annet sted enn TLV og han har vitterlig skrevet påsketur i Europa og TLV er i ikke i min definisjon av Europa. Kanskje vi skal til Russland og Moskva? Edit: 25 minutter for kort reisetid så vi skal ikke dit heller...

Jeg tenker Portugal er stedet, kanskje Algarve?

Et hint kan jo være at bortsett fra her i MUC, så er alle hotellene jeg bor på flyplasshoteller i Hilton-familien, alle med gangavstand til respektive flyplassterminaler.

Mulig det er LIS han skal til. Flytid 3:10.

gætter på Helsinki, det tager dog 2½ time, og så er der 1 times tidsforskel og derved 3½ times.. - endvidere er der et Hilton Hotel i lufthavnen!

gætter på Helsinki, det tager dog 2½ time, og så er der 1 times tidsforskel og derved 3½ times.. - endvidere er der et Hilton Hotel i lufthavnen!

Jeg tenkte også på HEL. Men så var det snakk om 3,5 timers flytid da. Så tror vi skal se vekk i fra tidsforskjellen.

Det må selvfølgelig bli IST. Det passer med MUC og det passer meg at du får deg en widebody videre til et annet sted etterpå.

Kanon trivelig med toppmøte i loungen, og lykke til videre.

Merkelig hvordan alle henger seg opp i at den 3,5-timers-etappen skal gå med fly ^_^

Merkelig hvordan alle henger seg opp i at den 3,5-timers-etappen skal gå med fly ^_^

He he he. HAM med ICE tog, da kanskje? Currywurst og øl ombord der er isåfall ganske godt.

Etter å ha sovet godt, våknet jeg litt før klokka. Etterhvert gikk turen opp i loungen i femte, der frokosten ble inntatt.

2b0d11a8.jpg

Etter frokost slo jeg i hjel tiden fram til litt før tolv, og sjekket ut. Gråvær og regn gjorde det ikke så fristende å leke turist, så planen var egentlig å være på hotellet så lenge som mulig, og så komme seg videre til neste transport, med en pitstop underveis. At alt av butikker i tillegg var stengt, gjorde den avgjørelsen enda enklere.

Først fant jeg vegen til S-bahnsasjonen under hotellet, og forsøkte og en billett verkaufen. Først tok ikke automaten kortet mitt. Så tok den heller ikke det andre kortet mitt. Da fikk man prøve minibanken ved siden av, som ikke utbetalte lavere sedler enn 20 Euro. Kortet virket hvertfall der, og jeg hadde fått en fin 20-lapp. Neste forsøk på automaten, avslørte at den ikke tok høyere Valører enn 10-Euro-sedler :headbang

Da gav jeg opp, og gikk...

Fant vegen til Hard Rock Cafe... Jada, I know. Er ikke så hekta på stedet som jeg tidligere hadde rykte på meg å være, men følte bare for å gå for noe lettvint og enkelt til lunsj...

b96a6efc.jpg

Salat med cajun-reker, posjerte pærer og geitost. Smakte ganske så godt.

1a1e9865.jpg

Is og brownie.

Deretter var det å trimme av seg litt kalorier, og finne vegen til Hauptbahnhof, i god tid før to-på-halv-fire-toget til Frankfurt ;)

Siden man har en billig førsteklassebillett, slapp man også inn i en kantine, der colaen kommer fra dispenser. Var også en Helga som lurte på om det var noe jeg ville ha, men jeg var mett. Har sett henne servere bl.a. noen sandwicher til et par andre her.

Bra Martin, har fått rapport fra mine venner på hotellet ditt, og de er meget imponert over din "utflukt"....;).

Er greit at oss forumister har en intern etterretningsservice :colgate: .

Reiser hjem via FRA i dag , så er du der midt på dagen ( har 6 t connection ) på lørdag kan vi la Lillebjørn møte Ole B i kantina på A piren..?

b0a5e4e6.jpg

6. April
Munchen Hauptbahnhof-Frankfurt Flughafen Fehrnbahnhof
Deutsche Bahn 514
Vogn 29, sete 61
Første klasse

Etter ventetiden i kantina, bestemte jeg meg for å bevege meg når det var litt under halvtimen til avgang. Fant spor 15 (som det hadde stått oppført med allerede da jeg bestilte billetten ca. 90 dager før avreise), og der stod toget allerede klart:

78e34382.jpg

Jeg skulle sitte i vogn 29, og den bakerste het 39 - mao. et stykke å gå. Hvorhvidt første vogn faktisk het vogn nummer 1, vet jeg ikke, men det bakreste av (minst) to togsett utgjorde de 10 bakerste vognene.

a8544e59.jpg

Plass nummer var grei å finne, og til andre som evt. hadde lyst på den, var det ganske klart at dette setet var reservert på denne strekningen. Underveis endret forøvrig skiltet seg til å vise at det også var reservert videre fra FRA, til Münster, eller hvor det var.

fcb98f82.jpg

Ellers gikk togturen på skinner (ba-dom-tssss). Det var også restaurantvogn, men vi som satt i første klasse, kunne bare bestille fra vertene/innene som kom gjennom vogna med jevne mellomrom. Et par ganger kom de også med disse, som var gratis:

41fd849c.jpg

Etter ca. 3,5 timer var toget på FRA, og jeg kom meg av. Tok et par rulletrapper et par etqasjer opp i det som kalles "The Squaire", og fant de to Hilton.hotellene i verden som ligger nærmest hverandre - tror jeg, hvertfall.

452bec99.jpg

Jeg var booket på HGI, som er generelt en god del billigere enn Hilton. Ble ønsket velkommen, fikk bekrefte at jeg var Gold, og fikk en vannflaske, samt spørsmål om jeg ville ha frokost eller litt flere HH-poeng. Jeg valgte frokost.

Etter å ha dumpet bagasjen, tok jeg en liten runde og kikket meg litt rundt. Var bl.a. helt inne i terminalen og testet en innsjekkingsautomat, men den slet med å finne bookingen min. Kan muligens være fordi PNR'en er en UA-referanse.

Tilbake på hotellet, var det å test restauranten, med det originale navnet "The Restaurant".

Først litt snacks:

30463528.jpg

Så tomat og mozarella:

36ed714e.jpg

Ku, kylling, gris og pølse:

3e76843c.jpg

43e854e8.jpg

Is!!

Alt smakte godt, og jeg ble mett.

Nå blir det kvelden. I morgen skal det endelig flys igjen. Et selskap jeg har flydd før, et jeg ikke har flydd før, og bare flyplasser jeg har vært på før.

I går hadde Bruce Springsteen konsert i Madison Square Garden. Der dro han fram en gammel, litt "bortgjemt" låt kalt "Lions Den" som vel betyr noe sånn som " Løvens Hule". Den føler jeg passer litt nå :p

Er altså ferdig med OW-flightene på denne turen, og har nå fått sjekket inn hos Lufthansa her i Frankfurt. Jeg var litt smånervøs for hvordan det skulle gå, etter et par mislykkede forsøk på internett. Billetten er betalt med alle OnePass-miles, og var da i utgangspunktet en CO-billett som ble til en UA-billett. Den bestod i utgangspunktet av tre legs, men det selskapet som skulle fly den midterste flighten kansellerte eller flyttet på flighten sin, sånn at jeg plutselig var booket til å lande på siste mellomlanding etter at flyt mitt videre derfra hadde tatt av, så da booket jeg meg om til å fly direkte fra FRA til det som var mellomlanding nummer to.

Da jeg prøvde å sjekke inn, virket selvsagt ikke UA-koden, og når jeg prøvde billettnummeret fikk jeg bare opp flight nummer to. Jeg bestemte meg for å ta det eventuelle problemet i terminalen i dag istedenfor, og stod heller opp lit tidlig for å ha litt ekstra tid.

Var oppe i sjutiden, og gikk ned og fant frokosten. Fikk slippe inn, og fikk forsyne meg av buffeten. Spiste kjapt, og gikk opp og pakket ferdig, og sjekket ut.

Vel inne i terminalen, prøvde jeg igjen en automat. Denne gangen ved å scanne passet, og skrive navnet på første destinasjon. Voila! Begge leg'ene sikkert opp, og jeg fikk boardingkort for begge. Bestemte meg samtidig for at jeg ikke gadd å drasse på kofferten, så den ble levert, og tag'et til siste destinasjon.

Security gikk überkjapt, og så ar det å traske den lange vegen ned A-piren, der jeg fant en kantine, der jeg slapp inn i den avdelingen som vi merket "Senator".

Ca. to timer til boarding nå. Tror jeg tar en cola til...

Martin dro akkurat fra Senator kantina og var stum som en østers. Jeg tittet på tavla og kommer med tre forslag. WAW, TXL siden jeg antar han skal i nordlog retning. Vilnius er også teoretisk..

Martin dro akkurat fra Senator kantina og var stum som en østers. Jeg tittet på tavla og kommer med tre forslag. WAW, TXL siden jeg antar han skal i nordlog retning. Vilnius er også teoretisk..

Kantinetoppmøte mellom Ole B og Lillebjørn?

Kantinetoppmøte mellom Ole B og Lillebjørn?

Dessverre. Lillebjørn driver fortsatt og bearbeider inntrykkene fra de bereiste møtedeltakerne fra London, så han holdt seg i bagen.

Nå har jeg kommet til et sted med både kantine og delikatessebutikk.

ff803d65.jpg

d043ad60.jpg

I Øst-Europa uten Euro ser det ut til!

BF:cool2

Back