Ingen streik i SAS Sverige

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Positivt - lad os håbe CAU besinder sig... Men man ved aldrig hvad de kan finde på - rationel tankegang virker ikke som deres stærkeste side!
 
Originally posted by Someone

Originally posted by Savipix

Originally posted by Someone

"sjarmtrollene" i CAU


Tur att du satte "" :old

Vel jeg må jo passe meg litt så jeg ikke blir kjeppjaget over Sundet av 1500 rasende F/Aer ;)


Jag kan fint säga PRECIS vad jag tycker om CAU och det är inga trevliga saker!!! (Men som moderator måste jag se till att hålla tonen god) :rolleyes:
 
Et lite spørsmål: Når det står at kabinansatte kan ha en arbeidsdag på 13 timer og 20 minutter hva inkluderer man da? Betyr det f.eks. at man står ombord i fly og/eller springer mellom fly i 13 timer og 20 minutter, eller inkluderer det andre aktiviteter?
 
Originally posted by TOS

Et lite spørsmål: Når det står at kabinansatte kan ha en arbeidsdag på 13 timer og 20 minutter hva inkluderer man da? Betyr det f.eks. at man står ombord i fly og/eller springer mellom fly i 13 timer og 20 minutter, eller inkluderer det andre aktiviteter?

Enkelt sagt betyr det tiden mellom at du sjekker inn for jobb 1 time før flyavgang - til et kvarter etter "off-block". Men i SAS Braathens er maksimal daglig arb.tid 14 timer - eller 15 timer dersom siste leg er passivt.
 
Originally posted by cabincruiser

Originally posted by TOS

Et lite spørsmål: Når det står at kabinansatte kan ha en arbeidsdag på 13 timer og 20 minutter hva inkluderer man da? Betyr det f.eks. at man står ombord i fly og/eller springer mellom fly i 13 timer og 20 minutter, eller inkluderer det andre aktiviteter?

Enkelt sagt betyr det tiden mellom at du sjekker inn for jobb 1 time før flyavgang - til et kvarter etter "off-block". Men i SAS Braathens er maksimal daglig arb.tid 14 timer - eller 15 timer dersom siste leg er passivt.

Takk for svar.

Et lite oppfølgingsspørsmål: Denne tiden inkluderer da ikke f.eks. passiv flyging fra hvor man nå enn er bosatt og til basen hvor første aktive flygning starter fra (om nå det i det hele tatt er en aktuell problemstilling)?

14-15 timer høres jo lenge ut, selv om dere vel har x dager på og y dager av.
 
Originally posted by TOS

Originally posted by cabincruiser

Originally posted by TOS

Et lite spørsmål: Når det står at kabinansatte kan ha en arbeidsdag på 13 timer og 20 minutter hva inkluderer man da? Betyr det f.eks. at man står ombord i fly og/eller springer mellom fly i 13 timer og 20 minutter, eller inkluderer det andre aktiviteter?

Enkelt sagt betyr det tiden mellom at du sjekker inn for jobb 1 time før flyavgang - til et kvarter etter "off-block". Men i SAS Braathens er maksimal daglig arb.tid 14 timer - eller 15 timer dersom siste leg er passivt.

Takk for svar.

Et lite oppfølgingsspørsmål: Denne tiden inkluderer da ikke f.eks. passiv flyging fra hvor man nå enn er bosatt og til basen hvor første aktive flygning starter fra (om nå det i det hele tatt er en aktuell problemstilling)?

14-15 timer høres jo lenge ut, selv om dere vel har x dager på og y dager av.


Riktig. Dersom du f.eks bor i Bergen og pendler til OSL, så regnes ikke pendlerreisen som arb.tid. Den tikker og går først fra du sjekker inn på crewrommet på OSL. Det blir en privatsak hvor lang vei man har til jobben. Sånn sett bruker vel ofte pendlere med fly kortere tid til jobb enn oss som kjører 10-20 mil hver vei til jobb ;-)

!4 timer er lang dag ja.... F.eks LPA t/r.... da kjører jeg hjemmefra kl. 05.30, og er hjemme igjen ved midnatt (dersom den går uten forsinkelser da!).
 
Originally posted by TOS

Originally posted by cabincruiser

Originally posted by TOS

Et lite spørsmål: Når det står at kabinansatte kan ha en arbeidsdag på 13 timer og 20 minutter hva inkluderer man da? Betyr det f.eks. at man står ombord i fly og/eller springer mellom fly i 13 timer og 20 minutter, eller inkluderer det andre aktiviteter?

Enkelt sagt betyr det tiden mellom at du sjekker inn for jobb 1 time før flyavgang - til et kvarter etter "off-block". Men i SAS Braathens er maksimal daglig arb.tid 14 timer - eller 15 timer dersom siste leg er passivt.

Takk for svar.

Et lite oppfølgingsspørsmål: Denne tiden inkluderer da ikke f.eks. passiv flyging fra hvor man nå enn er bosatt og til basen hvor første aktive flygning starter fra (om nå det i det hele tatt er en aktuell problemstilling)?

14-15 timer høres jo lenge ut, selv om dere vel har x dager på og y dager av.

For ikke lenge siden var grensen i de fleste andre selskap på 18 timer.

Edit: Skriveleif.
 
Originally posted by raskefot

Originally posted by TOS

Originally posted by cabincruiser

Originally posted by TOS

Et lite spørsmål: Når det står at kabinansatte kan ha en arbeidsdag på 13 timer og 20 minutter hva inkluderer man da? Betyr det f.eks. at man står ombord i fly og/eller springer mellom fly i 13 timer og 20 minutter, eller inkluderer det andre aktiviteter?

Enkelt sagt betyr det tiden mellom at du sjekker inn for jobb 1 time før flyavgang - til et kvarter etter "off-block". Men i SAS Braathens er maksimal daglig arb.tid 14 timer - eller 15 timer dersom siste leg er passivt.

Takk for svar.

Et lite oppfølgingsspørsmål: Denne tiden inkluderer da ikke f.eks. passiv flyging fra hvor man nå enn er bosatt og til basen hvor første aktive flygning starter fra (om nå det i det hele tatt er en aktuell problemstilling)?

14-15 timer høres jo lenge ut, selv om dere vel har x dager på og y dager av.

For ikke lenge siden var grensen i de fleste andre selskap på 18 timer.

Edit: Skriveleif.


Grænsen på 18 timer gælder kun ved uforudsete hændelser. Ellers er grænsen 15 timer. Har man mere end 2 landinger og arbejder man i tidrummet 22:00-06:00 er grænsen lavere.
 
Back
Top