Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Superhai

ScanFlyer Rusty
Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Konsersjefen har da uttalt at man skal kjøre lønnsomt og dagens SAS-IC program med dagens flyflåte...
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Hvis de skal ha nye IC fly i 2010, bør jo snart bestillingen komme??
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Originally posted by amatør

Hvis de skal ha nye IC fly i 2010, bør jo snart bestillingen komme??

Det står at en avgjørelse skal komme i 2010.



Selv om det hadde vært hyggelig med med flere fly så har jeg tro på at Jansson gjør det riktig ved først og fremst satse på å oppnå lønnsomhet for konsernet
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Men er ikke litt av problemet at de har for få fly til å oppnå tilstrekklig avkastning. De har vel sikkert endel overhead kostnader som ville være mulig å dele på flere fly?
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Originally posted by Someone

Originally posted by amatør

Hvis de skal ha nye IC fly i 2010, bør jo snart bestillingen komme??

Det står at en avgjørelse skal komme i 2010.



Selv om det hadde vært hyggelig med med flere fly så har jeg tro på at Jansson gjør det riktig ved først og fremst satse på å oppnå lønnsomhet for konsernet
Ja, så det nå.:rolleyes:
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Om de bestiller i 2010 så går det vel noen år før de kommer i lufta ville jeg tippe...
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Originally posted by ThomAAs

Om de bestiller i 2010 så går det vel noen år før de kommer i lufta ville jeg tippe...
Da må de nok vente minst fem-seks år før de kan få levert nye maskiner ja....
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Hm, hvordan går det da med Pilot-avtalen ?
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Originally posted by P.A. VIKING

Hm, hvordan går det da med Pilot-avtalen ?

Ifølge FBU4EVER går de da automatisk tilbake til den gamle.
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Hvorfor har det vært snakk om å bytte ut dagens fly allerede før 2010?
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Originally posted by Someone

Originally posted by P.A. VIKING

Hm, hvordan går det da med Pilot-avtalen ?

Ifølge FBU4EVER går de da automatisk tilbake til den gamle.

Hvis ingen nye fly er bestilt/leieavtale inngått før 1/7-07,så opphører avtalen automatisk 31/12-07.
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Originally posted by LN-BRK

FBU 4EVER, hvilke praktiske konsekvenser har det?

Vi vil få tilbake 4 fridager etter de lengste turene (SEA,NRT og BKK).Vi vil ikke få en natt i BKK,men to som tidligere.Vi skal ikke fly 100 block hours/mnd i tidsrommet juni-august,men ha en grense på 78 +/- 12 hours. Dette er i store trekk konsekvensene.Det finnes en del avtaleteknisk også.
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Originally posted by FBU 4EVER

Originally posted by LN-BRK

FBU 4EVER, hvilke praktiske konsekvenser har det?

Vi vil få tilbake 4 fridager etter de lengste turene (SEA,NRT og BKK).Vi vil ikke få en natt i BKK,men to som tidligere.Vi skal ikke fly 100 block hours/mnd i tidsrommet juni-august,men ha en grense på 78 +/- 12 hours. Dette er i store trekk konsekvensene.Det finnes en del avtaleteknisk også.

Høres dyrt ut.. HVa foretrekker du? Nye fly eller mere fri? :)
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Originally posted by FBU 4EVER

Originally posted by LN-BRK

FBU 4EVER, hvilke praktiske konsekvenser har det?

Vi vil få tilbake 4 fridager etter de lengste turene (SEA,NRT og BKK).Vi vil ikke få en natt i BKK,men to som tidligere.Vi skal ikke fly 100 block hours/mnd i tidsrommet juni-august,men ha en grense på 78 +/- 12 hours. Dette er i store trekk konsekvensene.Det finnes en del avtaleteknisk også.
Om om det da blir dyrere produksjon per flytime betyr vel det at SAS IC er inne i en vond sirkel som slutter med mageplask .. og SAS sine langruter dør en stille død ...?
For det blir vel ingen nye fly om ikke det har blitt bedre økonomi i denne delen av selskapet ..
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Originally posted by Farmer

Originally posted by FBU 4EVER

Originally posted by LN-BRK

FBU 4EVER, hvilke praktiske konsekvenser har det?

Vi vil få tilbake 4 fridager etter de lengste turene (SEA,NRT og BKK).Vi vil ikke få en natt i BKK,men to som tidligere.Vi skal ikke fly 100 block hours/mnd i tidsrommet juni-august,men ha en grense på 78 +/- 12 hours. Dette er i store trekk konsekvensene.Det finnes en del avtaleteknisk også.
Om om det da blir dyrere produksjon per flytime betyr vel det at SAS IC er inne i en vond sirkel som slutter med mageplask .. og SAS sine langruter dør en stille død ...?
For det blir vel ingen nye fly om ikke det har blitt bedre økonomi i denne delen av selskapet ..

Det spiller jo ingen rolle at SAS Intercont dør, vi har jo AY som dekker våre langrutebehov;) Dessuten er det vel snakk om at TG skal doble på CPH.
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Originally posted by Tommy777

Originally posted by FBU 4EVER

Originally posted by LN-BRK

FBU 4EVER, hvilke praktiske konsekvenser har det?

Vi vil få tilbake 4 fridager etter de lengste turene (SEA,NRT og BKK).Vi vil ikke få en natt i BKK,men to som tidligere.Vi skal ikke fly 100 block hours/mnd i tidsrommet juni-august,men ha en grense på 78 +/- 12 hours. Dette er i store trekk konsekvensene.Det finnes en del avtaleteknisk også.

Høres dyrt ut.. HVa foretrekker du? Nye fly eller mere fri? :)

Med nye fly ville vi hatt mulighet til å forhandle tilbake noe mer fri på et senere tidspunkt.Første kvartal ble vesentlig bedre enn antatt.Det har alltid vært en periode med tap i alle år.Med resultatet som nå forelå,så ligger det an til et overskudd på noe over 500 mill. SEK på årsbasis for Intercont. Og dette var det man mente skulle til for å leie inn en maskin i løpet av året.Men SAS har altså forandret på det hele etter sin egen tolkning,som så mange ganger før.

Men med kun tre dager fri etter en tur,så får jeg ikke gjort så fryktelig mye her i huset.De to første dagene går stort sett bort i søvn,post og aviser.En fjerde dag gjør underverker.Uten nye fly nå,så ser jeg ikke grunnen til at vi ensidig skal la avtalen fortsette inntil videre.Da blir den værendes til evig tid,hele tiden med referanse til "ikke tilstrekkelig økonomi".Vi har brent oss på den slags litt for mange ganger tidligere.Midlertidige avtaler blir bare tolket av SAS som faste etter en viss tid.Så er det på'n igjen med nye forhandlinger og konfrontasjoner.

Det var til dels store innsparinger som skulle være utfallet av denne avtalen,og når svaret ble som det ble,så var det hele bortkastet.Dessverre.
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Helt håpløst, Stein. Må være frustrerende..
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Ingen nye fly for IC.
"Daglige ledere" kommer og går.
Streiker både her og her.

Imens sitter den bakstreverske styreformannen trygt i sadelen.
Kanskje noe nytt burde komme her, først og fremst ? :cry:
 
Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Hm, så nå skal de både skifte ut MD'ne og utvide LH i 2010 , Jadda...
 
Back
Top