Glad søndag fra Caserta til Roma

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad søndag fra Caserta til Roma

God morgen fra Casertavecchia. Koffertene og bagen er pakket og vi skal få espresso og cornetto på piazza`n før sjåføren kommer. 15 minutters kjøretur ned til Caserta og dagens tur med Frecciarossa - italienerne kan tog også:-) Klar for turens 3 siste dager i Roma…med fullt program. Tut tut:-)

Re: Glad søndag fra Caserta til Roma

God morgen fra havet hvor tåken ligger å lusker i det fjerne.

Skikkelig høstvær. Grått, fuktig og kaldt.
Begynner å se frem til neste helg hvor det ser ut som det er varme og litt sol, men først noen netter til her i havet. Ha en fin søndag.

FQTV

God morgen fra Tøyen hvor man venter på 20 bussen. Heldigvis funker jo 20 bussen sånn at man kan ta den østfra selv om tbanen er stengt vest for Stortinget. Her skal det jobbes dagvakt på Ullevål iallefall . Liker helgevaktene, man drar som oftest ned tempoet noe, sjeldent man må ha gjort ting innen det og det klokkeslettet og legevisitten kommer litt når den kommer. Ikke det at jeg har så mye med den å gjøre men man kan slappe litt mer av. I helgene er det jo vaktgående leger som gjør den så avhenger litt av kapasiteten når det dukker opp en lege på posten. Have a nice one

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Last edited:

God morgen fra Sainte Maxime. Her hører jeg Storsmurfen er i dusjen, så jeg får hive meg opp. Straks bærer det til NCE og så hjem med bolaget.

Ha en best søndag

Heftig med tog som kjører i 300 km/t og personale som serverer espresso av så kopper og søte kjeks. Skal se vi rekker frokosten på UNA i Trastevere om en times tid:-)

Mornings fra Tjøme. Litt optimistisk med kaffe på trappen i shorts. Litt dugnad på tomta her, for å gjenvinne litt utsikt. Ha en fin dag.

God morgen fra Salzburg. Snart utsjekk fra hotellet. Hjem i kveld med Luftwaffe vis FRA

Sent from my iPhone using Tapatalk

GOD SØNDAG fra Vilnius!

Det er første gang jeg besøker den litauiske hovedstaden og den overrasker positivt med en fantastisk atmosfære, vennlige innbyggere, god mat og vakker barokk-arkitektur. Til tross for at Litauen har euro, så regnes dette som et veldig billig land. Det er derfor litt underlig at Vilnius ikke er blitt særlig populær for turister. Men til gjengjeld bra for oss som ikke ønsker å tråkke rundt med horder av forvirrede turister i gatene.

Byen har påfallende mange gode gourmet-restauranter med Michelin stjerne. Ertlio Namas er en av de og de tilbyr blant annet 7-retters set-menu basert på litauisk cuisine til kun 60EUR. Bever-paté dukket opp på tallerkenen...?! Den ble svært kunstferdig presentert og smakte egentlig helt greit, men det var nok noen av de andre rettene som gjorde måltidet minneverdig. Pussig nok så er det raspeball(Cepelinai) som er selve nasjonalretten her borte, men slik type husmannskost har man jo stor tilgang på der hjemme.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke klarer skille mellom de ulike slaviske språkene jeg har hørt de siste dagene(latvisk/polsk/litauisk). For meg høres det ut som de alle snakker russisk. Men det er jo ikke så mye man egentlig trenger å forstå.

Ha en fin søndag!

Attachments

• IMG_2457.jpg
    IMG_2457.jpg
    105.9 KB · Views: 186
  • IMG_2448.jpg
    IMG_2448.jpg
    70.6 KB · Views: 180
  • IMG_2437.jpg
    IMG_2437.jpg
    101.1 KB · Views: 175
Last edited:

God stille søndagsmorgen fra Santiago med kaffe i koppen. Tilbake. lavlandet etter et par herlige skidager i høyden. Straks en treningsøkt og så blir det en relativt rolig søndag. Meldt 16 grader og sol. Det er jo ikke så ille midtvinters.

Søndag ja.. det var jeg ikke klar over. Nydelig frokost ble inntatt ved bassenget og far tar seg en liten vil på brygga. Florida er temmelig deilig. På grunn av noen værfenomener i regionen så er det meget behagelige 30 grader og unormal tørr luft her. I kveld er det stemt frem steakhouse så da blir det vel det.

d50431070aa1bff5332690900c5bf2a3.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back