Opplevelsen med SK1472 i går var heller ikke noe å skryte av
Blockon kl 21:49 , og jeg gikk i automaten for å kjøpe en flytogbilett , den er stemplet 21:56 , og da jeg kom bort til bånd 4 gikk det et par minutter før de første baggene kom , altså rundt 22:00 , jeg øynet straks muligheten for å rekke 22:16 toget.
MEN , de første baggene var , kun 4 bagger, og intet mer. Jeg hadde sittet på 19F med utmerket mulighet til å studerer lasting via "kassett traller" eller hva de nå kalles, og la merke til at disse 4 baggene ble satt til side og ikke lastet bak , så de gikk vel i buken foran (de hadde ikke prio tag) . Det virket noe merkelig at kun disse 4 baggene kom , for evt transfer bagger inn fra cph må vel pax selv ta igjennom tolllen på OSL, altså kommer de opp på båndet ? Anyway, det gikk vel 10minutter (22:10) og teksten "last bag..." kom på skjermen , stemminingen rundt båndet begynnet å bli noe sur... , så begynnte det å komme bagger og min var vel blandt de siste (får jeg håpe for medpax sin skyld) , og jeg finn den vel 22:25 , altså 36 minutter etter blockon.
Jeg så ingen bagger med prio tag på og i alle fall ikke de 4 første , er det det som er måleparametre SGS vs SAS , hvor fort de får "any bag" på båndet ? , om de så bare er noen få tilfeldige ?
Litt annet, men det kasset laste systemet i cph så jo ut til å spare noen rygger, men virket litt knotete , og med mulighet til å miste bags i bakken nå spaken som styrer baggene ut av kassettene åpner begge gatene sammtidig, ikke bare den som har transportbåndet. Bange transportbånde=mange steder for remmer og bånd å sette seg fast så jeg.
Er dette "konseptet" i bruk mange steder ?