Imponert!

Jeg kan ihvertfall fortelle at det måles og sjekkes og auditeres hvorvidt pri-bagen er på båndet først, og tidsmessig - hos mange selskaper. Noe sier meg at SK ikke er like strenge på audits hos SGS... Hehe.

Skivebom med LH de tre siste gangene, men IKKE i andre enden når vi dro ut.........

Dette beviser vel bare at vi i SGS på Gardermoen gjør jobben vår, da det er vanskelig å få pri bagen først inn om den ligger innerst i lasterommet. Er også årsaken til at mange ikke får pri bagen tidlig på Osl.

Min erfaring er at er du tidlig ute å sjekke inn bagasjen, blir du straffet med å få den sist :(

LN-KGL: Den kjøper jeg ikke helt - bagen blir jo ikke lastet inn i flyet før lenge etter at du cehcker in. Med en halvtimest turnaround kan du jo ikke påregne at bagen kjøres ut til flyet før tyve min før avgang. Mulig det føles sånn, men tviler....

Kurt, trallene lastes ikke nødvendigvis i den rekkefølge bagasen ankommer flyplassen, så her er det nok ingen sammenheng ...

Dette beviser vel bare at vi i SGS på Gardermoen gjør jobben vår, da det er vanskelig å få pri bagen først inn om den ligger innerst i lasterommet. Er også årsaken til at mange ikke får pri bagen tidlig på Osl.

Hvem legger pri-bagen innerst i rommet? Standard er da at den skal lastes i døra?

Jeg gjenntar meg selv: Standby tag is true priority ^_^

(Stuerne må være bra idioter for å laste den innerst ihvertfall)

JoeW, la oss tenke litt på dette. Første innsjekkede koffert havner som regel på bunn av tralla. Er man riktig uheldig er det denne tralla som er siste som lastes inn og din koffert ligger ytterst i dette bagasjerommet. Og når man har landet igjen, havner ytterste koffert på bunnen av en tralle igjen - og dette er siste koffert som kommer ut på båndet fra denne tralla. Med maks uhell så blir også denne tralla siste tralle til båndet.

Er ikke dette logisk da JoeW?

Me for å snu det på hodet foralle som lurer på om trallene praktiserer FIFO, LIFO eller linkede lister: hvorfor greier SQ å få dette 100% korrekt i Singapore med alle sine utestasjoner? ;)

-A

JoeW, la oss tenke litt på dette. Første innsjekkede koffert havner som regel på bunn av tralla. Er man riktig uheldig er det denne tralla som er siste som lastes inn og din koffert ligger ytterst i dette bagasjerommet. Og når man har landet igjen, havner ytterste koffert på bunnen av en tralle igjen - og dette er siste koffert som kommer ut på båndet fra denne tralla. Med maks uhell så blir også denne tralla siste tralle til båndet.

Er ikke dette logisk da JoeW?

Jeg synes dette høres ut som et worst-case-scenario.

Kurt, trallene lastes ikke nødvendigvis i den rekkefølge bagasen ankommer flyplassen, så her er det nok ingen sammenheng ...

Hvem legger pri-bagen innerst i rommet? Standard er da at den skal lastes i døra?

Tja, opplever det uten unntak fra alle utenlandsstasjoner, samt flere norske. Trd og de små linjestasjonene er de flinkeste til å laste pri bag ytterst.

Da synes jeg noen i SAS stasjonsledelse bør ta tak i dette og ta det opp med linjestasjonene snarest .. det er da nok av folk i SAS som leser dette til at noen kan gå nærmere inn på problemet ..

Enig, så enig, MOW. Er så lei den holdingen at ingen skal ha fordeler (som jeg tror ligger lit bak det at man ikke tar tak i det), og det synes er en gjenganger i SK til tider. Enkelte ganger er det jo en grunn til at man skal ha fordeler, at man har betalt for det med en dyr billett, at man er en god/fast kunde som reiser mye m.m. Skal de ha grep om forretningsmarkedet så får de forsøke å gjøre det på en skikkelig måte, ikke dille rundt med folk som faktisk betaler for å fly. Da finner sponsorene fort andre selskaper.

Skal de ha grep om forretningsmarkedet så får de forsøke å gjøre det på en skikkelig måte, ikke dille rundt med folk som faktisk betaler for å fly. Da finner sponsorene fort andre selskaper.

Det er helt i orden det Discus, men det er faktisk også "turister" - les privatpersoner som ikke har fått billigbilletter - som betaler i dyre dommer uten å få noen pri-tag fordi det er begrensede flyavganger de kan benytte og det ikke er mulig å sponse andre selskaper. Jeg har i hvert fall innført å ta meg ekstra god tid før baggage claim på OSL til å canonere parkerte fly ved ankomst innland, og har til dags dato ikke opplevd å se noen kjent bagasje på båndet ved ankomst i underetasjen. Om årsaken er bagasjehåndteringsanleggs kapasitet eller SGSs rutiner er for meg knekkende likegyldig, jeg kommer meg i hvert fall ikke av gårde fra flyplassen på den tid jeg ønsker.

Jeg har ikke hatt mange DY-flighter med ankomst på OSL fra en innlandsdestinasjon (en for å være ekstakt - 27. februar 2007), men sannelig snurret både kofferten og en liten isoporboks med et ti-talls frosne torskehjerter og torskemilter rundt på bånd ved min ankomst. Dette var før canonluftingen ble innført! Selvsagt kan dette være at dette var en tilfeldighet, men merkelig er det.

PS Hva de syke hjertene og miltene gjorde hos meg er et annet spørsmål, men det kan du spørre denne oppdrettstorsken ;)
Torsk_i_haand_800.jpg

Dette er tross alt folket som betaler lønna til stuerne...... Da jeg drev stuer opplæring i Widerøe var dette ett fokus område..... kan da ikke være så veldig vanskelig????? Standby og priority tagget bag skal skilles fra annen bag... hvor ligger problemet? Alle som har vært stuere vet at men skiller lokal bag og transfer bag. kanskje det er for mye å tenke på med en ting til?

må si at det enkleste er å bare kjøre tralla inn i ankomsthallen og se "hyenene" kaste seg over byttet (slik man gjør på kortbanenettet som regel) :)

ærlig talt, når et fly kommer inn med kanksje 100 transitt bag som kanskje har conection på 30 min, skal en da la den stå igjen å la dere med pri bag få baggen deres?

ærlig talt, når et fly kommer inn med kanksje 100 transitt bag som kanskje har conection på 30 min, skal en da la den stå igjen å la dere med pri bag få baggen deres?

Man har sikkert forståelse av at transittbags prioriteres, men når bag blir lagt på beltet til ankomsthallen så bør vel strengt tatt pri-bag komme først av disse?

Man har sikkert forståelse av at transittbags prioriteres, men når bag blir lagt på beltet til ankomsthallen så bør vel strengt tatt pri-bag komme først av disse?

det kan jeg si meg enig i, men ikke alltid like enkelt å få til av mange årsaker. men jeg syns ikke folk skal tro at det er holdninger i SGS som tilsier at ingen skal ha rettigheter over andre, vi vet at det er SAS sine kunder som betaler lønna vår å prøver og yte den beste servicen, og det er jo kundene med PRIO som legger igjen mest penger, men som sagt, ikke alltid like lett og få til i praksis..

Back