Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Originally posted by ENGM RAMP

Flere av disse er nye og vil komme fra Ryanair allerede iår.

OJB, mener du her HELT NYE maskiner som Ryanair IKKE skal ha og istedet går til DY?

Lurte jeg også på.
Stå på Kjoser'n. :clap

Airbus 330. :smile2
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Trenger de virkelig så mye nytt matriell eller er dette for utskifting av flåten?
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Mine VILLE :colgate: gjetninger er:

8 maskiner går til LF i Sverige, mens resten går til DY i Norge, hvor de eldste-300'ene forsvinner ut av systemet, og resten er for å få til en forsiktig kapasitetsøkningen i Norge....
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Og der kom mannen (BU662) jeg satt og ventet på i denne saken :D

Takk for det innspillet Rickard :clap men hva er MX pakken?
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Når går leasingen ut på flyene til Flynordic? Spennende er det i allefall.
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Originally posted by ENGM RAMP

Flere av disse er nye og vil komme fra Ryanair allerede iår.

OJB, mener du her HELT NYE maskiner som Ryanair IKKE skal ha og istedet går til DY?
Ryanair har som mange andre selskaper kjøpt et større antall fly der de holder muligheten for å videreselge sine leveringsposisjoner til andre med en betydelig oppside ut fra den pris pr stk de selv har betalt. Ryanair har bestillt et stort antall fly til en meget fordelaktig pris. Det gir dem store gevinster ved videresalg slik som blant annet SAS har gjort med en del av sine opprinnelige 41stk -600.
Ryanair har flere fly på gang fra Boeing enn det som de selv trenger. De har til og med frigjort de første 5-6 fly av -800 serien også.
DY tar over leveringsposisjoner fra Ryanair direkte fra Boeing og de vil da følgelig være fabrikknye.
I Norway Airlines kjøpte vi først 2 av Ansett Australias sine 12 leveringsposisjoner for -33A som de hadde kjøpt for videresalg(spekulasjon).
Fly = eiendom = investeringsobjekt.
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Når Norwegian da får disse flyene nye fra Boeing. Vil da da få Norwegian kundenummer eller leasingselskapet sitt?
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Originally posted by Someone

Når Norwegian da får disse flyene nye fra Boeing. Vil da da få Norwegian kundenummer eller leasingselskapet sitt?
Nei, de vil ha det opprinnelige Ryanair kundenummer. De er et videresalg akkurat slik vi hadde det da vi kjøpte AWAS maskinene til Norway Airlines og beholdt AWAS sitt -33A kundenummer for våre kjerrer.
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Originally posted by OJB

Originally posted by Someone

Når Norwegian da får disse flyene nye fra Boeing. Vil da da få Norwegian kundenummer eller leasingselskapet sitt?
Nei, de vil ha det opprinnelige Ryanair kundenummer. De er et videresalg akkurat slik vi hadde det da vi kjøpte AWAS maskinene til Norway Airlines og beholdt AWAS sitt -33A kundenummer for våre kjerrer.

Kjipt:angry:
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Vil det si at også interiøret blir , slik http://us.airliners.net/photos/small/1/5/3/0565351.jpg ?
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Nå da...

Noe FR interiør blir det nok ikke, nå som alle -300 er med skinnseter.
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Originally posted by ThomAAs

Nå da...

Noe FR interiør blir det nok ikke, nå som alle -300 er med skinnseter.
Seter og galleys går under begrepet "buyer furnished equipment" noe som vil si at kjøper eller leietager skaffer dette selv.
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

så er de nye maskinene de elste 800 maskinene til Ryanair som de skal fase ut eller er det nye fly de selv har til bestilling som Norwegian leier?
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Og Norwegian har sendt inn søknad om trafikkrettigheter - flyrute Oslo - Marrakech/Menara lufthavn, Marokko 2. mai. 10. mai gikk søknaden ut på høring fra Luftfartstilsynet. Frem til torsdag i forrige uke hadde bare Coastair svart på høringen - hva kommer SAS til å si?

Dette blir DYs første destinasjon i Afrika - denne destinasjonen må være -8AS-mat 1-2x uke.
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Originally posted by LN-KGL

Og Norwegian har sendt inn søknad om trafikkrettigheter - flyrute Oslo - Marrakech/Menara lufthavn, Marokko 2. mai. 10. mai gikk søknaden ut på høring fra Luftfartstilsynet. Frem til torsdag i forrige uke hadde bare Coastair svart på høringen - hva kommer SAS til å si?

Uttalelse fra SAS: "Vi vil også ha. Dette er noe vi har tenkt på lenge, og vil også komme til å søke."....:D
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Originally posted by MartinL

så er de nye maskinene de elste 800 maskinene til Ryanair som de skal fase ut eller er det nye fly de selv har til bestilling som Norwegian leier?

Det er mulig at jeg misforstår deg, men om du leser OJB sitt innlegg ovenfor så skriver han følgende: "DY tar over leveringsposisjoner fra Ryanair direkte fra Boeing og de vil da følgelig være fabrikknye."
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

ok. jeg hadde bare ikke tid til å lese ut alle innleggene her.... Jukse leser litt på scanair mellom eksamens lesingen;-)

Om nå Norwegian skal ta over leverings slots fra Ryanair kan vel dette kanskje være tegnet på at Ryanair har tatt seg litt for mye vekst over hodet og ikke lenger ser så mye nye lønnsome markeder å sette inn de nye flyene på?
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Dette er kun business. Ryanair justerer litt paa behovet og tjener gode penger. De er en saa stor kunder at de kan faa 'saa mange maskiner de vil', om de skulle finne paa aa faa lyst til aa gaa den veien.

AirTran har akkurat gjort det samme, med to 73G'er som har gaatt til Arik i Nigeria.
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Dette tjener sikker FR penger på i tillegg. Og da blir vel MOL glad ;)
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Originally posted by LN-KGL

Og Norwegian har sendt inn søknad om trafikkrettigheter - flyrute Oslo - Marrakech/Menara lufthavn, Marokko 2. mai. 10. mai gikk søknaden ut på høring fra Luftfartstilsynet. Frem til torsdag i forrige uke hadde bare Coastair svart på høringen - hva kommer SAS til å si?

Har Coastair svar på høringen? Hvilken interesse skulle dem ha av det egentlig?
 
Back
Top