Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Originally posted by LN-BRK

Originally posted by LN-KGL

Og Norwegian har sendt inn søknad om trafikkrettigheter - flyrute Oslo - Marrakech/Menara lufthavn, Marokko 2. mai. 10. mai gikk søknaden ut på høring fra Luftfartstilsynet. Frem til torsdag i forrige uke hadde bare Coastair svart på høringen - hva kommer SAS til å si?

Har Coastair svar på høringen? Hvilken interesse skulle dem ha av det egentlig?

Det ser ut som tilsynet opererer med en standard adresseliste ved høringer - hvilke som er på den listen vet jeg ikke, men Coastair har svart nesten umiddelbart sier postlisten. Kan med det konstatere at det BX ikke vil fly til Marokko :cool:
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Originally posted by TOS

Originally posted by LN-KGL

Og Norwegian har sendt inn søknad om trafikkrettigheter - flyrute Oslo - Marrakech/Menara lufthavn, Marokko 2. mai. 10. mai gikk søknaden ut på høring fra Luftfartstilsynet. Frem til torsdag i forrige uke hadde bare Coastair svart på høringen - hva kommer SAS til å si?

Uttalelse fra SAS: "Vi vil også ha. Dette er noe vi har tenkt på lenge, og vil også komme til å søke."....:D
Ja, dette er noe SAS historisk har svart når andre og særlig Braathens SAFE gjennom tidene har forsøkt seg på nye ruter der SAS ikke har vært en aktør.
Også ved valg av charterdestinasjoner som skal godkjennes.
Da vi i Norway Airlines forsøkte å få godkjent Penang og Langkawi som ny charterdestinasjon fikk vi til svar fra myndighetene at kundene våre,les turoperatørene ,kunne kjøpe seter på SAS rute til SIN og så kunne de organisere flight fra SIN opp til Penang og Langkawi som tilsvarer avstanden fra SVG til TRD.
Dette utspillet kom fra Samferdselsmyndighetene for å "beskytte" SAS sin rute til SIN etter en høringsrunde der vi søkte om godkjennelse av nye charterdestinasjoner.
Resultatet ble at vi ikke startet opp med B757-200 operasjoner og ca 80 nye arbeidsplasser i forkant av MD11 operasjoner.
Og hva har historisk SAS sin rute til SIN lidd under?
Jeg håper nå at Samferdselsmyndighetene ser med nye og positive øyne på DY sin søknad her.
Coast Air får som rutinen er søknaden til høring og har nok svart at det er helt greit for dem at DY starter opp.
Svaret fra SK skal bli interessant å se.
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Da blir det vel Marokko da, som jeg håpet på. :D Hvor lang tid kan det evt gå før en rute kommer i gang?
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Kommer midt-østen også?
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Håper Kjoser'n har en godt plan for å generere store overskudd snart, ikke bare expansjon uten overskudd , bygger han opp noe han vil selge før "noe" sprekker ?
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Tallene peker vel ikke akkurat nedover for'em om dagen vel, så at dem sprekker er vel drøyt og si? :)
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Sommeren er jo vanligvis høytid for flyselskapene så de burde klare å tjene penger de 2 neste kvartalene.
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Originally posted by ENGM RAMP

Tallene peker vel ikke akkurat nedover for'em om dagen vel, så at dem sprekker er vel drøyt og si? :)


De har vel ikke tjent bøtter og spann med cash ennå?
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Poenget med økonomien til Norwegian er at de har kontroll. De har tilgang på kapital, og de vet hvor pengene går ut. Det er særlig Polen. Hvis de ønsker å gå med proffitt kan de gjøre det. Men de velger å vokse. Når veksten flater ut, vil de gå med overskudd.
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Originally posted by HMWK

Kommer midt-østen også?
Ikke enda , SVG-WAW kommer først i høst.
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Norwegian vil fly til Afrika

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/05/29/502032.html
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Leser Oliver Orskaug Scanair-forumet i smug, eller? ;)
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Originally posted by LN-KGL

Leser Oliver Orskaug Scanair-forumet i smug, eller? ;)
Han er i så fall ikke den eneste journalisten som gjør det.........
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Er det håp om at det fabrikk nye -800 kommer med noe annet enn white-tail:question:
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Originally posted by Someone

Er det håp om at det fabrikk nye -800 kommer med noe annet enn white-tail:question:
I utgangspunktet , nei. Det er litt fortidlig å si enda.
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Originally posted by OJB

Originally posted by Someone

Er det håp om at det fabrikk nye -800 kommer med noe annet enn white-tail:question:
I utgangspunktet , nei. Det er litt fortidlig å si enda.

Bør de ikke da finne på en eller annen logo istedet? White-tails ser jo litt stusselig ut.
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

De har vel ikke tjent bøtter og spann med cash ennå?

Nei, men som en annen her skriver, de har iallefall kontroll, tallene så vidt meg bekjent går da ikke nedover, de taper ikke terreng, de går med underskudd ja, men tallene blir da ikke dårligere heller?
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Kanskje de heller burde blitt den nye "Norwegian Flag-Carrier" ? En ny 800 med et lekkert norsk flag på halen? Hadde blitt tøft det, spør du meg....

:clap
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Originally posted by ENGM RAMP

De har vel ikke tjent bøtter og spann med cash ennå?

Nei, men som en annen her skriver, de har iallefall kontroll, tallene så vidt meg bekjent går da ikke nedover, de taper ikke terreng, de går med underskudd ja, men tallene blir da ikke dårligere heller?


Jada, men det er i disse mnd'ene de bør starte å tjene penger. Og ifølge Dagens Næringsliv, kredittkommentar 7. mai-07 t så har Norwegian vesentlig større innslag av gjeld enn de fleste andre aktørene i markedet
 
Re: Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com

Og siden en del av -800 skal komme fra FR, så bestiller FR nye som erstatning.
27 stk er det snakk om denne gangen

Ryanair, Europe's largest low fares airline, today (Thursday, 31st May 2007) announced the purchase of 27 more Boeing 737-800s valued at $1.9bn. This brings Ryanair's total firm orders for B737-800s to 308 and total fleet size (including planned disposals) to 262 by 2012.
 
Back
Top